Castellar+Granera+Sant Llorenç de Savall

Photo ofCastellar+Granera+Sant Llorenç de Savall Photo ofCastellar+Granera+Sant Llorenç de Savall Photo ofCastellar+Granera+Sant Llorenç de Savall

February 10, 2024
February 2024

near Castellar del Vallès, Catalunya (España)

Ruta semblant a altres que us podeu veure i descarregar-vos del meu perfil, però en aquest cas hi ha un tram nou que no havia passat mai desprès de Granera, per tant, si el voleu descobrir descarregueu-vos aquesta ruta. A continuació en la ressenya us explico tota la ruta.
La ruta no arriba als 50km i just es queda als 1000m de desnivell apta per fer una matí.
La ruta s'inicia per la pista que puja al Puig, ja sabeu que des de Castellar la majoria de rutes que van cap el nord es la principal via de sortida. Superem els poc mes de 3km de pujada fins l'Alzina Balladora i seguim per la pista de l'esquerra que a l'inici baixa una mica però que acabarà pujant de nou fins el encreuament de 3 pins on seguim a l'esquerra passant per la casa en runes de Coll Moner i en direcció al Pla de les Forques. Tot aquest recorregut entre 3 pins i el Pla de les Forques te bastant tram que planeja o tendeix a baixar però arribant a l Pla de les Forques tenim una petita pujada.
Arribats al Pla de les Forques trobem la carretera de Gallifa per on seguirem uns metres fins trobar la pista que hi ha a l'altre costat i que es l'inici de la pujada capa coll d'Ases. Actualment, lamentablement aquesta pista està pràcticament totalment asfaltada, una llastima però també ajuda a pujar una mica mes còmode. Des que deixem la carretera i arribem al Coll d'Ases tenim mes de 4km amb pendents fortes a l'inici i cap el final. A la part central les rampes no son tant dures i tenim dos collets, el coll de Vinardell i d'en Pi d'en Guàrdia on hi han una parell de descansos que serveixen per recuperar una mica les cames i afrontar les següents rampes. El Coll d'Ases està a tocar dels 900m d'alçada i es el punt mes alt de la ruta. Aquí també s'acaba l'asfalt de la pujada perquè seguirem pel camí que hi ha darrera la tanca verda que la passarem pel costat dret, ja veureu que està el terra ben marcat. No fa gaire van començar a posar rètols en aquest tram de camí de no passar, inclús la tanca verda ho vol impedir, però la veritat es que tothom seguim passant com hem fet tota la vida perquè es un camí molt clar i definit que no invadeix el terreny de la casa del Salomó que passem pel costat. Ara si voleu estalviar-vos passar a prop de la casa tinc un track pujat que passa per sota de les antenes del Salomó, i a mes a mes, es molt mes bonic perquè la sensació es que es molt mes natural.
Com deia, passem pel costat de la casa del Salomó on el camí gira a l'esquerra o trobarem una altre tanca. No està tancada es pot obrir i passar per seguir cap a Granera. Ara tenim un tram de baixada per pista ample fins arribar a un sot mes fred i on hi ha un tram asfaltat que puja fins l'encreuament de Granera. A Granera fem una parada a la plaça del ajuntament on teniu una font si voleu omplir bidons. En aquest punt es on descobreixo un nou camí que fins ara no havia passat. De tornada cap A Sant Llorenç en comptes de deixar la carretera pel camí habitual a la seva esquerra hi ha un altre camí que surt a la dreta una mica abans i que baixa a buscar el camí de Monistrol de Calders. Quan arribem a la pista de Monistrol de Calders seguim a l'esquerra per sortir a la carretera de Granera i des seguida agafar el camí de la dreta que puja fins Coll de Traens.
A Coll de Traens comença la baixada forta per pista, al principi està encimentat i quan arribem al primer encreuament girem sobtadament a la dreta per agafar una pista on hi ha una cadena i a continuació passarem per davant de l'ermita de Sant Feliu de Vallcarca. El camí continua baixant fins sortir a la pista principal de la casa de l'Armengol i per on arribarem a Sant Llorenç. Creuem el poble i sortim pel carrer de la Fonda Rius on desprès de passar el pont seguim a la dreta pel carrer asfaltat fins el final on comença un camí a l'esquerra. Aquest camí a l'inici baixa una mica però desprès de passar una caseta al costat de la riera, comença la primera pujada, curta e intensa. D'aquestes trobarem unes quantes fins sortir a Coll Roig on la pista es molt ample i en bon estat i que ens portarà de tornada cap a Castellar passant per Can Cadafalch. Al sortir al pla de Can Cadafalch hi ha una petita pujada i quan deixem enrere la casa arriba la baixada molt ràpida fins l'Alzina Balladora, on seguirem baixant per la pista on en començat de bon matí.

Salut i força pedals!!

_____________________________________________________________________________________

Ruta similar a otras que se puede ver y descargarse de mi perfil, pero en este caso hay un tramo nuevo que no había pasado nunca después de Granera, por tanto, si lo desea descubrir descárguese esta ruta. A continuación en la reseña les cuento toda la ruta.
La ruta no llega a los 50km y justo se queda a los 1000m de desnivel apta para realizar una mañana.
La ruta se inicia por la pista que sube al Puig, ya sabéis que desde Castellar la mayoría de rutas que van hacia el norte es la principal vía de salida. Superamos los poco más de 3km de subida hasta la Alzina Balladora y seguimos por la pista de la izquierda que al inicio baja un poco pero que acabará subiendo de nuevo hasta el cruce de 3 pinos donde seguimos a la izquierda pasando por la casa en ruinas de Coll Moner y en dirección al Pla de les Forques. Todo este recorrido entre 3 pines y el Pla de les Forques tiene bastante tramo que planea o tiende a bajar pero llegando al Pla de les Forques tenemos una pequeña subida.
Llegados al Pla de les Forques encontramos la carretera de Gallifa por donde seguiremos unos metros hasta encontrar la pista que hay al otro lado y que es el inicio de la subida capa collado de Ases. Actualmente, lamentablemente esta pista está prácticamente totalmente asfaltada, una lástima pero también ayuda a subir algo más cómodo. Desde que dejamos la carretera y llegamos al Coll d'Ases tenemos más de 4km con pendientes fuertes al inicio y hacia el final. En la parte central las rampas no son tan duras y tenemos dos collados, el collado de Vinardell y de Pi d'en Guardia donde hay un par de descansos que sirven para recuperar un poco las piernas y afrontar las siguientes rampas. El Coll de Ases está cerca de los 900m de altura y es el punto más alto de la ruta. Aquí también se acaba el asfalto de la subida porque seguiremos por el camino que hay detrás de la valla verde que la pasaremos por el lado derecho, ya verá que está el suelo bien marcado. No hace mucho empezaron a poner rótulos en este tramo de camino de no pasar, incluso la valla verde lo quiere impedir, pero la verdad es que todo el mundo seguimos pasando como hemos hecho toda la vida porque es un camino muy claro y definido que no invade el terreno de la casa del Salomón que pasamos junto a ella. Ahora si desea ahorrarse pasar cerca de la casa tengo un track subido que pasa por debajo de las antenas del Salomón, y además, es mucho más bonito porque la sensación es que es mucho más natural.
Como decía, pasamos junto a la casa del Salomón donde el camino gira a la izquierda o encontraremos otra valla. No está cerrada se puede abrir y pasar por seguir hacia Granera. Ahora tenemos un tramo de bajada por pista ancha hasta llegar a un bache más frío y donde hay un tramo asfaltado que sube hasta el cruce de Granera. En Granera hacemos una parada en la plaza del ayuntamiento donde tiene una fuente si desea llenar bidones. En este punto es donde descubro un nuevo camino que hasta ahora no había pasado. De vuelta hacia Sant Llorenç en vez de dejar la carretera por el camino habitual a su izquierda hay otro camino que sale a la derecha un poco antes y que baja a buscar el camino de Monistrol de Calders. Cuando llegamos a la pista de Monistrol de Calders seguimos a la izquierda para salir a la carretera de Granera y enseguida tomar el camino de la derecha que sube hasta Coll de Traens.
En Coll de Traens comienza la bajada fuerte por pista, al principio está cementado y cuando llegamos al primer cruce giramos repentinamente a la derecha para tomar una pista donde hay una cadena y a continuación pasaremos por delante de la ermita de Sant Feliu de Vallcarca. El camino sigue bajando hasta salir a la pista principal de la casa del Armengol y por donde llegaremos a Sant Llorenç. Cruzamos el pueblo y salimos por la calle de la Fonda Rius donde después de pasar el puente seguimos a la derecha por la calle asfaltada hasta el final donde empieza un camino a la izquierda. Este camino al inicio baja un poco pero después de pasar una casita junto a la riera, comienza la primera subida, corta e intensa. De éstas encontraremos unas cuantas hasta salir a Coll Roig donde la pista es muy ancha y en buen estado y que nos llevará de vuelta hacia Castellar pasando por Can Cadafalch. Al salir al llano de Can Cadafalch hay una pequeña subida y cuando dejamos atrás la casa llega la bajada muy rápida hasta la Alzina Balladora, donde seguiremos bajando por la pista donde empezado por la mañana.

Salut i força pedals!!

L'Alzina Balladora

L'Alzina_Balladora

PictographRuins Altitude 1,991 ft

Edifici de planta rectangular de planta baixa pis i engolfa amb alguns cossos adossats a ponent. Tot i que l'edifici estava bastant en ruïna darrerament se li ha fet un arrebossat interior i una coberta que impedeixen la degradació. Una part de la casa té usos agropecuaris com a magatzem. Conserva un forn alguna finestra amb la llinda decorada i una amb festejadors i altres petits detalls. https://patrimonicultural.diba.cat/element/collmonner-coll-monner-mas-monner

PictographPavement ends Altitude 2,060 ft

Font_Ajuntament_Granera

Coll_Roig

Tarres Mar 22, 2024

Gràcies per aplaudir la ruta!!!
    No dubteu a comentar la ruta!!!

• Photo of MG P9
    MG P9 Mar 23, 2024

Voy a haver la ruta hoy, despues voy a comentar-)

Tarres Mar 23, 2024

Espero que te guste!!

• Photo of MG P9
    MG P9 Mar 24, 2024

Ruta espectacular, vistas increíbles. Solo tuve problemas con mi Garmin con el camino particular, no lo reconoció. Y ojo, Tarres esta en forma, tarde mucho más. Voy a repetirlo! Muchas gracias!!

Tarres Mar 24, 2024

Me alegro de que té gustase!!