Castellar+Granera+Dolmen Pla de Trullars

Photo ofCastellar+Granera+Dolmen Pla de Trullars Photo ofCastellar+Granera+Dolmen Pla de Trullars Photo ofCastellar+Granera+Dolmen Pla de Trullars

April 21, 2021
April 2021

near Castellar del Vallès, Catalunya (España)

Aquesta ruta te com objectiu veure el Dolmen del Pla de Trullas però abans d'arribar-hi descobrirem un parell de llocs molt interessants.

La ruta surt de Castellar pujant com sempre la pista del Puig de la Creu fins l'Alzina Balladora on tenim l'opció d'anar fins el Puig de la Creu seguint pel camí de la cadena. Fins aquí has sigut poc mes de 3km de pujada que s'endureix als 700m finals.
Nosaltres continuarem per la pista per agafar el següent trencall a la dreta per anar cap a tres pins a on inicialment baixarem una mica suaument per continua pujant fins la cruïlla de tres pins. Seguim cap a l'esquerra passant per davant de Collmonner i continuem la pista que sempre es molt bona fins sortir al Pla de les Forques, just a la carretera de Gallifa. Des de tres pins fins aquí el recorregut no te grans pujades, de tant en tant alguna baixada però al final sumem mes metres que descomptem.
Arribats al Pla de le Forques sortim a la carretera i fem menys de 100m fins el camí que hi ha al altre costat de la carretera que esta en molt bon estat, cada vegada mes lamentablement, perquè ja tenim els trams mes durs asfaltats o encimentats.
Aquest camí ens portarà fins Coll d'Ases, fins aquí serà la part mes dura del recorregut amb una mica mes de 4km de pujada que te dos descansos el primer al Coll del Vinardell i el següent al Pi d'en Guàrdia. Entre descans i descans no hi ha gaire distancia i el desnivell es una mica menys dur.
Des de Coll d'Ases iniciarem la tornada passant pel la casa del Salomó on just uns metres abans d'arribar-hi hi ha un trencall a l'esquerra que porta a les Antenes de Salomó. Si voleu us podeu acostar per veure les vistes que ofereix, nomes son 40m.

Passada la casa del salomó el recorregut es de baixada, bastant llarga i que just passada una cadena pel costat seguirem recte però cada vegada el terreny serà mes complicat fins sortir a una pista al pla que esta asfaltada i que acabarà pujant fins sortir a l'ermita de Sant Vicenç just al davant de la cru¨lla per anar cap a Granera.

Ermita de Santa Cecilia.

A Granera teniu la possibilitat d'apropar-vos fins el Castell. També podeu veure les vistes des de la pedra que hi ha darrera el castell. però si no es el cas heu de continuar a la dreta just al arribar a la font de la noia per sortir del poble. La pista es bona i va planejant i baixant molt poc a poc, en aquest tram mes endavant deixarem la pista principal per agafar un camí per descobrir el Còdol de Castellar i el seu mirador.

CASTELL DE GRANERA

Nomes deixar la pista a l'esquerra el camí s'enfila bastant i a mes a mes el terreny es una mica pedegròs, després d'un parell de rampes molt fortes arribem a una zona plana i al davant veurem una antena amb una caseta, doncs just passada la caseta hi ha el corriol que puja a el Còdol. L'inici encara es pot fer en bici però els darrers 10m son tant inclinats que s'ha de posar peu a terra. El corriol no te mes de 30m i val la pena pujar a veure les vistes des de el Còdol, es veu tot el Pla de Trullas i mes.
Sortim de nou al camí continuem endavant fins arribar a un petit mirador que a l'esquerra tenim el Còdol. Des de aquí desfem tot el camí fet fins tornar a la pista principal.
Ara principalment el que farem serà baixar i baixar bastant metres sempre o quasi sempre per la pista en bon estat. Sabrem que s'esta acabant la baixada quan sortim a un espai obert i el terreny canvii de color, ara les pedres i terra serà bastant blanquí-nos.

Des de aquest punt que es una riera tenim pel davant uns 3km de pujada forta i molt forta. El primer tram va pujant fins que hem de creuar la carretera de Monistrol a Granera. A l'altre costat de la carretera les rampes son encara mes fortes, diríem que hi han unes tres rampes molt fortes amb un petit descans entre elles i especialment la rampa del mig ens farà apretar les dents. la prat final es suavitza bastant fins arribar al trencall a la dreta per fer els darrers metres de pujada fins el Dolmen.
DOLMEN PLA DE TRULLÀRS

Des de el Dolmen podeu veure el Còdol i aixi saber des de on veniu i tot el que heu baixat. Aquest punt o el Còdol son bons llocs per avituallar-se una mica i recuperar les forces, perquè la tornada no serà fàcil amb el desnivell ja acumulat a les cames. Sortim del Dolmen girem a la dreta per anar fins el mirador del Pla de Trullas, en principi es fàcil però els darrers 25m es una rampa encara mes forta que totes les que hem deixat enrere. Des de el mirador podràs de nou gaudir de unes bones vistes, als vostres peus teniu Monistrol.

I com ja hem vist tot els llocs que eren l'objectiu d'aquesta ruta, ara nomes cal tornar enrere cap el Dolmen de nou i a la cruïlla del Dolmen continuem a l'esquerra per aviat començar la tornada cap a Castellar, però abans encara haurem de baixar fins la primera urbanització de Monistrol per agafar la pista que ve de Monistrol en direcció a Sant Llorenç de Savall.
Ara tot el recorregut es de un fals pla que poc a poc va pujant, creuem un parell de rieres fins sortir a la carretera de Granera. Seguim 1km aproximadament per la carretera, encara de pujada i quan arribem al primer revolt tancat a la dreta agafa la pista de l'esquerra que comença a baixar. Pasem molt a prop de El Galí i just després abans de sortir a la carretera girem a l'esquerra per anar a buscar el corriol que arriba fins el polígon industrial de Sant Llorenç. Creuem tot el pobla per enfilar la pista que es coneguda popularment per la pista de les estàtues. Si no sou de la zona una vegada hagueu fet la primera pujada i una zona molt plana i en el moment de creuar la riera , a partir d'aquí sabreu el perquè d'aquest nom popular.
El tram de les estàtues es de pujada acabant a Coll Roig des de on una pista mple i bon estat us portarà fins Cadafalch i de nou a l'Alzina balladora punt comú a l'inici de la ruta i ja de baixada fins la sortida a Castellar del Vallès.

Salut i força pedals

___________________________________________________________________________________

Esta ruta tiene como objetivo ver el Dolmen del Plan de Trullas pero antes de llegar a descubrir un par de lugares muy interesantes.

La ruta sale de Castellar subiendo como siempre la pista del Monte de la Cruz hasta la Encina Balladora donde tenemos la opción de ir hasta el Puig de la Cruz siguiendo por el camino de la cadena. Hasta aquí has ​​sido poco mas de 3 km de subida que se endurece a 700m finales.
Nosotros continuaremos por la pista para tomar el siguiente desvío a la derecha para ir hacia tres pinos donde inicialmente bajaremos un poco suavemente por continúa subiendo hasta el cruce de tres pinos. Seguimos hacia la izquierda pasando por delante de Collmonner y seguimos la pista que siempre es muy buena hasta salir a Pla de les Forques, justo en la carretera de Gallifa. Desde tres pinos hasta aquí el recorrido no tiene grandes subidas, de vez en cuando alguna bajada pero al final sumamos mes metros que descontamos.
Llegados al Plan de le Forques salimos a la carretera y hacemos menos de 100m hasta el camino que hay al otro lado de la carretera que está en muy buen estado, cada vez mas lamentablemente, porque ya tenemos los tramos más duros asfaltados o encimentats.
Este camino nos llevará hasta Coll de Ases, hasta aquí será la parte más dura del recorrido con un poco mas de 4km de subida que tiene dos descansos el primero al Coll del Vinardell y el siguiente al Pi de en Guardia. Entre descanso y descanso no hay mucha distancia y el desnivel se algo menos duro.
Desde Coll de Asnos iniciaremos el regreso pasando por la casa del Salomón donde apenas unos metros antes de llegar hay un desvío a la izquierda que lleva a las Antenas de Salomón. Si desea te puedes acercar para ver las vistas que ofrece, sólo son 40m.

Pasada la casa del salomón el recorrido es de bajada, bastante larga y que justo pasada una cadena por el lado seguiremos recto pero cada vez el terreno será más complicado hasta salir a una pista al plan que esta asfaltada y que acabará subiendo hasta salir a la ermita de San Vicente justo en frente de la grieta para ir hacia Granera.

A Granera tiene la posibilidad de acercaros hasta el Castillo. También puede ver las vistas desde la piedra que hay detrás del castillo. pero si no es el caso debe continuar a la derecha justo al llegar a la fuente de la chica para salir del pueblo. la pista es buena y planeando y bajando muy poco a poco, en este tramo más adelante dejaremos la pista principal para tomar un camino para descubrir el Bolo de Castellar y su mirador.

Solamente dejar la pista a la izquierda el camino sube bastante y además el terreno es un poco pedegròs, tras un par de rampas muy fuertes llegamos a una zona plana y delante veremos una antena con una caseta, pues justo pasada la caseta está el sendero que sube el Bolo. El inicio todavía se puede hacer en bici pero los últimos 10m son tanto inclinados que se tiene que poner pie en tierra. El sendero no tiene mas de 30m y vale la pena subir a ver las vistas desde el Bolo, se ve todo el Plan de Trullas y mes.
Salimos de nuevo al camino seguimos adelante hasta llegar a un pequeño mirador que a la izquierda tenemos el Bolo. Desde aquí deshacemos todo el camino hecho hasta volver a la pista principal.
Ahora principalmente lo que haremos será bajar y bajar bastante metros siempre o casi siempre por la pista en buen estado. Sabremos que se esta terminando la bajada cuando salimos a un espacio abierto y el terreno cambie de color, ahora las piedras y tierra será bastante blancas seleccionados.

Desde este punto que se una riera tenemos por delante unos 3 km de subida fuerte y muy fuerte. El primer tramo va subiendo hasta que tenemos que cruzar la carretera de Monistrol en Granera. En el otro lado de la carretera las rampas son aún más fuertes, diríamos que hay unas tres rampas muy fuertes con un pequeño descanso entre ellas y especialmente la rampa del medio nos hará apretar los dientes. la pradera final se suaviza bastante hasta llegar al desvío a la derecha para hacer los últimos metros de subida hasta el Dolmen.
Desde el Dolmen puede ver el Bolo y así saber desde dónde venís y todo lo que ha descargado. Este punto o el Bolo son buenos lugares para avituallar un poco y recuperar las fuerzas, porque la vuelta no será fácil con el desnivel ya acumulado en las piernas. Salimos del Dolmen giramos a la derecha para ir hasta el mirador del Plan de Trullas, en principio es fácil pero los últimos 25m es una rampa aún mas fuerte que todas las que hemos dejado atrás. Desde el mirador podrás nuevamente disfrutar de unas buenas vistas, a sus pies tiene Monistrol.

Y como ya hemos visto todo los lugares que eran el objetivo de esta ruta, ahora sólo hay que volver atrás hacia el Dolmen de nuevo y en el cruce del Dolmen continuamos a la izquierda para pronto comenzar la vuelta hacia Castellar, pero antes aún tendremos que bajar hasta la primera urbanización de Monistrol para coger la pista que viene de Monistrol en dirección a Sant Llorenç de Savall.
Ahora todo el recorrido es de un falso plan que poco a poco va subiendo, cruzamos un par de arroyos hasta salir a la carretera de Granera. Seguimos 1km aproximadamente por la carretera a, aunque de subida y cuando llegamos a la primera curva cerrada a la derecha coge la pista de la izquierda que empieza a bajar. Pasamos muy cerca de El Galí y justo después antes de salir a la carretera giramos a la izquierda para ir a buscar el sendero que llega hasta el polígono industrial de San Lorenzo. Cruzamos todo el puebla para enfilar la pista que es conocida popularmente por la pista de las estatuas. Si no es de la zona una vez que haya hecho la primera subida y una zona muy plana y en el momento de cruzar el arroyo, a partir de aquí sabréis el porqué de este nombre popular.
El tramo de las estatuas es de subida terminando a Coll Roig desde donde una pista mple y buen estado le llevará hasta Cadafalch y de nuevo a la Encina bailadora punto común al inicio de la ruta y ya de bajada hasta la salida a Castellar del Vallès.

Salut i força pedals

Mirador Pla de Trullas

Mirador_Pla_de_Trullas

Dolmen Pla de Trullars

Dolmen Pla de Trullàrs El dolmen del Pla de Trullars, el nom més apropiat per al qual fóra dolmen de Trullars, és una construcció feta amb grans pedres a l'època neolítica. És un megàlit del tipus de cambra simple, de mida força gran. Aquests tipus de sepulcres pertanyen a l'edat de bronze, entre el 2000 i el 1500 aC. https://ca.wikipedia.org/wiki/Dolmen_de_Trullars

Ermita de Santa Cecilia. Santa Cecília de Granera és una capella romànica del cementiri del poble de Granera, a la comarca del Moianès. Es tracta d'un dels tres monuments més importants del municipi; juntament amb el Castell de Granera i l'església parroquial de Sant Martí. És a migdia del Barri del Castell, ran del cementiri de Granera. És al costat sud de la cruïlla de les carreteres de Sant Llorenç Savall i Castellterçol (BV-1245) amb l'accés al Barri del Castell i al camí de Monistrol de Calders a Granera. https://ca.wikipedia.org/wiki/Santa_Cec%C3%ADlia_de_Granera

PictographCastle Altitude 2,608 ft

Castell de Granera

CASTELL DE GRANERA El castell de Granera és un edifici de Granera. Resta tot el perímetre dels seus murs aixecats sobre un penyal i bona part de les dependències interiors, alguna d'elles amb volta, altres sense sostres. https://ca.wikipedia.org/wiki/Castell_de_Granera

Tres pins

Antenes_Salomo

• Photo of Enrich Fort
    Enrich Fort Dec 18, 2023

Molt bona ruta, però la vaig fer de camí a la feina ( Sant Llorenç ) per fer una volta, i en arribar no hi havia qui fes res 😅

• Photo of Tarres
    Tarres Dec 18, 2023

😆😆😆és veritat que la pujada al dolmen exigeix donar-ho tot. Tot i el gran esforç que has fet, m'alegro que t'hagi agradat.