Photo ofCastellar+Ermita de Les Arenes+Rocamur (Màquina del tren)+Creu de Ricó+Puig de la Creu Photo ofCastellar+Ermita de Les Arenes+Rocamur (Màquina del tren)+Creu de Ricó+Puig de la Creu Photo ofCastellar+Ermita de Les Arenes+Rocamur (Màquina del tren)+Creu de Ricó+Puig de la Creu

January 31, 2021
January 2021

near Castellar del Vallès, Catalunya (España)

Una sortida mes que te com objectiu visitar la maquina del tren nom amb el que coneixem popularment a Rocamur.

Al meu perfil trobareu altres rutes penjades molt similars però totes elles tenen algun tram diferent, especialment una vegada passada la visita a Rocamur.

Si vols veure alguna de les rutes com aquesta copia i enganxa el link al teu navegador.

Ruta 1: Passem pel Castell de pera.
Aquesta ruta es diferent a partir del Marquet de les Roques perquè anem fins el Castell de Pera, sense cap mena de dubte es la ruta mes exigent de totes.

(copia el link i enganxa'l al teu navegador)

Ruta 2: Esmorçar a Can Brossa i trialera per arribar a Castellar.
Aquesta es pràcticament igual a la que a continuació descriure però apart d'una petita desviació per anar a esmorçar a Can Brossa, l'arribada a Castellar es baixant per la trialera.

(copia el link i enganxa'l al teu navegador)

Ruta 3: Arribada per la pista del Puig de la Creu.
Hi han dues diferencies la primera la trobarem a la sortida de Sant Llorenç perquè no seguim el popular camí de les estàtues i la segona diferencia amb la ruta d'avui es que l'arribada es baixant la pista principal del Puig de la Creu.

(copia el link i enganxa'l al teu navegador)

I ara anem per la ruta d'avui que intentaré explicar amb una mica mes de detall que les anteriors per donar-vos mes informació del que trobareu.

Sortim de Castellar anant a buscar la carretera de Terrassa nomes creuar el primer pont agafem el camí de la dreta que ben aviat començar a pujar amb una rampa encimentada que es el primer avis del que tenim pel davant nomes començar. Fins a sortir a l'urbanització de Sant Feliu del Racó tenim un llarga tram de pujada, al principi una mica mes planera amb un tram amb arrels i a mida que anem avançant el camí es mes còmode i es va enfilant suaument. Arribats a l'urbanització tenim un petit descans però encara ens queda una mica que pujar. Just passat el pàrquing del Girbau tenim la darrera pujada abans de baixar pel camí de la dreta, fàcil de reconèixer perquè te una cadena.

I ara si que de moment aparquen la pujada per gaudir d'una baixada molt ràpida i divertidíssima. Aneu en compte perquè es pot agafar molt a velocitat i serà difícil aturar la bici ràpidament. La baixada te diferents tipus de terrenys la part amb mes pendent es la mes complicada per les pedres soltes i nomes te marcada una traça. Superat aquest punt la baixada es suavitza i el terreny està es bon estat. En aquest tram si arribeu a la carretera voldrà dir que us heu passat el encreuament a l'esquerra, es normal un s'engresca tant en gaudir de la baixada que es perd l'oremus.

A partir de l'encreuament tenim una altre canvi important perquè ja no pararem de pujar fins Rocamur, bé algun descans hi ha però penseu que les rampes fortes estan al final. Primer de tot tenim un camí molt mes trencat que puja amb pedres soltes que requereix de tècnica que surt a un corriol amb una gran pedra molt difícil de passar i a continuació corriol amb branques al terra que també requereix de tècnica per superar-ho amb èxit. El corriol finalitzà amb una baixada tècnica que surt a una pista principal al costat d'un pàrquing. Seguint la pista tenim un primer descans abans d'arribar a l'ermita de les Arenes.

ERMITA DE LA MARE DE DEU DE LES ARENES

Passem l'Ermita i seguim el corriol que creua la riera i surt a la carretera de Sant Llorenç Savall. Aquesta es la part pitjor de la ruta perquè hem de sortir a la carretera direcció Sant Llorenç fins arribar al primer revolt tancat, fa anys coneguda com la corba de la Otan, per agafar la pista del davant després de la cadena. Son 250m de carretera nomes.
Aquesta pista esta en bon estat i va pujant poc a poc però cada vegada una mica mes fins passar la primera cruïlla i arribar a la segona on haureu de seguir per la pista que te la cadena, ara arreglada i una mica mes fàcil. En aquest punt la rampa ja es una mica mes forta i continuarà pujant de nivell just deixem enrere la casa del Davi des de on trobarem les rampes mes fortes de tot el recorregut i que al mateix temps quan s'acabin ens indicaran que ja estem a tocar de l'objectiu principal d'aquesta ruta. La sort o no, segons el vostre ritme es que ara hi ha una arbre caigut que t`obliga a parar per passar-lo i al mateix temps a respirar una mica.
Al final d'aquest tram sortiu a un espai obert que sembla el final i ho es perquè a la vostre esquena teniu les vistes de Rocamur o màquina del tren. Si fins ara us ha-viau preguntat perquè el nom popular es màquina del tren ara ja tindreu la resposta. Aquest punt exactament es diu Coll Gavatx..
Per continuar la ruta haurem de tornar enrere una mica per agafar un corriol que surt entre els arbres i no es fàcil de veure si es va ràpid. Aquest corriol es la part mes complicada de la ruta de fet es un corriol per caminar i te alguns punts que dependrà del vostre nivell tècnic per superar-los sense posar peu a terra, si ho aconseguiu sou uns cracks.
Poc a poc el corriol les va quedant enrere i cada vegada el camí es mes ample des de on ja es veu tota la Vall de Horta i especialemt la primera casa que es veu el Marquet de les Roques una casa de construcció modernista al ben mig de la vall.

EL MARQUET DE LES ROQUES.
El Marquet de les Roques és un casal modernista del municipi de Sant Llorenç Savall (Vallès Occidental) protegit com a bé cultural d'interès local. Està situat en el Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l'Obac.

Seguim baixant per la pista principal fins arribar al pont que creuarem per agafar la pista que surt just a la dreta. Si voleu recuperar forces podeu seguir uns metres cap a l'esquerra i arribar fins el restaurant Can Brossa popular per les seves diferents truites.
Per la pista de la dreta anirem baixant pel ben mig de la Vall de Horta, passant per un corriol una mica tècnic tenint en compte l'anterior, i després arribarem fins La Roca, casa que es passa pràcticament pel mig i on comença de nou la pujada fins la creu de Rico. Des de la Creu surt un corriol que baixa directament a Sant Llorenç.

Creuem el poble pel carrer de la Fonda Rius i sortim agafant la pista que va cap a les estàtues i acaba arribant a Coll Roig darrera pujada abans d'agafar la pista principal que porta directament a Castellar passant per Can Cadafalch. Des de Coll Roig fins a Can Cadalfalch pot sembla que tot es planer però es un tram típic de "falso llano" com es diria en el argot ciclista de carretera. Superat Can Cadafalch ve una baixada que arriba fins la coneguda i concorreguda Alzina Balladora punt final de la pujada al Puig des de Castellar.

En aquest punt el mes fàcil es seguir la pista i baixar cap a Castellar però nosaltres volem una mica mes i acabem arribat a la casa del Puig del Creu seguint pel camí que te la cadena, son poc mes de 2km de pujada fins arribar al Puig. I després una baixada pel camí dels bombers fins Castellar.

Salut i força pedals.

Ermita de les Arenes

ERMITA DE LA MARE DE DEU DE LES ARENES La Mare de Déu de les Arenes és una església del municipi de Castellar del Vallès inclosa en l'Inventari del Patrimoni Arquitectònic de Catalunya https://ca.wikipedia.org/wiki/Mare_de_D%C3%A9u_de_les_Arenes

Creu de Rico

Creu_de_Rico

Puig de la Creu

PUIG DE LA CREU El Puig de la Creu és una muntanya de 668 metres a cavall dels municipis de Castellar del Vallès i de Sentmenat, a la comarca del Vallès Occidental. Al cim hi ha un vèrtex geodèsic i un castell edificat entre els segles XVI i XVII i protegit com a Bé Cultural d'Interès Nacional. https://ca.wikipedia.org/wiki/Puig_de_la_Creu_(Castellar_del_Vall%C3%A8s)

L'Alzina Balladora

L'Alzina_Balladora

Coll Gavatx

Coll_Gavatx, des de aquí teniu la vista perfecte de Rocamur o màquina del tren

El Marquet de les Roques

El_Marquet_de_les_Roques

• Photo of jcasass
    jcasass Feb 14, 2021

La pujada fins a coll Gavatx, el punt més alt que es pot fer sense baixar de la bici per arribar a Rocamur, te la seva dificultat, i la baixada pel corriol fins el Marquet de les Roques no és apte per tots els ciclistes.