Photo ofCastellar+Corriols per Sant Jaume Vallverd, pel Castelló, pel Ripoll i corriol de 3 pins a Guanta Photo ofCastellar+Corriols per Sant Jaume Vallverd, pel Castelló, pel Ripoll i corriol de 3 pins a Guanta Photo ofCastellar+Corriols per Sant Jaume Vallverd, pel Castelló, pel Ripoll i corriol de 3 pins a Guanta

February 22, 2023
February 2023

near Castellar del Vallès, Catalunya (España)

Altres rutes alternatives de corriols per la zona:

Aquesta ruta a diferencia de moltes altres que tinc pujades es diferencia perquè hem anat a la descoberta de corriols sortint de les pistes mes freqüentades, també veureu que no son 100% circulars i en algun que altre moment trepitgem un mateix tram però això es per anar a buscar l'inici d'un altre corriol molt interessant.
El que no canvia , es l'inici de la ruta que comença per la pista que puja cap el Puig de la Creu. Una vegada arribem a l'alzina Balladora seguim a la dreta per la pista en direcció a 3 pins i al final de la baixada en un revolt de dreta al davant surt el primer corriol.

El primer corriol es fàcil encara que el primers metres sembli que està molt trencat. mes endavant el terreny es mes planer i en pujada fins sortir molt a prop de coll Munner.

Seguirem per la pista passant per davant de Coll Munner fins arribar a tocar del Pla de les Forques on ens trobem amb la pista que ve de Castellar i per on seguirem sentit Castellar per ben aviat desprès del petit tram de pujada començar el segon corriol.

El segon corriol comença a la dreta de la pista travessant el filferro, no es una porta que es pugui obrir, si no, que haurem de passar per dalt o per sota. Aquest corriol es bastant llarg i molt divertit de baixada a on es pot anar bastant ràpid perquè no te cap dificultat, nomes cremar una mica de adrenalina.

L'únic inconvenient d'aquest corriol es que ens a portat al sot i ara tocar remuntar fins la pista de nou amb pujades fortes. Just abans de sortir a la pista hi ha el tercer corriol.

Aquest corriol es molt curt perquè es una drecera per sortir a la pista que va pel costat dels pals de la llum. Al seu inici trobareu una fita.

El quart corriol el trobem de seguida nomes un 150m desprès de sortir a la pista. Aquest corriol es de dificultat elevada, per el tram d'entrada i un tram al costat de l'ermita de Sant Jaume de Vallverd. Nomes entrar al corriol al cap d'uns metres hi ha una baixada impossible de fer, bé almenys per mi i crec que per la gran majoria de ciclistes però si sou dels que la podeu fer estaria bé que m'ho diguéssiu per donar-vos l'enhorabona. En qualsevol cas, aquesta baixada es a peu, 15. Mes endavant hi han dos graons de pedra en un revolt que es poden passar segons el nivell. i la resta de corriol fins l'ermita molt fàcil. Passada l'ermita es torna a complicar una mica perquè hi ha una baixada molt fort i al ben mig un gir a l'esquerra on hi ha una regatera que complica no posar peu a terra, però tot i així es possible passar sense parar. Sort!. I al final de la pendent un gir a l'esquerra per sortir al camí.

Seguim pel camí que ens portaria a l'ermita de Sant Jaume de Vallverd i arribem al punt mes alt on el camí es converteix en corriol on uns metres mes endavant comença el cinquè corriol.

El corriol surt a la dreta es en sentit contrari al nostre senti, així que com estem en un corriol el gir d'entrada no es fàcil perquè es estret. Aquest corriol també es llarg i l'única dificultat està a l'inici que hi han dos passo amb pedres molt grosses que nomes passaran sense posar el peu a terra els mes atrevits.

El corriol es converteix en un camí on hi ha una forta baixada una mica pedregosa i desprès d'un revolts tancats arriba l'entrada al sisè corriol de la ruta.

L'entrada sembla complicada per el peralte del revolt però la dificultat mes gran està mes endavant amb dos passos per una regatera que no son gens fàcil on la majoria posarem el peu a terra, excepte els top level. El corriol s'acaba amb una rampa molt forta al costat de la bassa.

Desprès de la bassa agafem el camí en direcció cap a la Busqueta on al costat de la cadena hi ha el setè corriol. Aquest molt curt i fàcil fins a sortir a l'entrada encimentada de la casa i seguidament al pista principal de Sant Llorenç, el camí de les estàtues.

Per la pista de les estàtues tornem en direcció cap a castellar fins Coll Roig on hi ha l'encreuament de 4 camins principals. Seguim el camí que baixaria a la font del plàtan, però ben aviat el deixem per anar a buscar el vuitè corriol de la ruta.

Aquest corriol es molt fàcil, ràpid i de baixada que fa que sigui molt divertit almenys fins arribar a la part final on fa un gir a la dreta per seguir la línia dels pals de la llum on la dificultat creix principalment per la pujada final. Especialment al creuar el camí per continuar el corriol pel costat dels pals de la llum on la pujada encara es mes forta i si les forces no aguantem s'acaba posant el peu a terra.
Al final tronem a sortir un camí i el corriol segueix a l'altre costat però per fer un petit descans i menjar quelcom anem pel camí a l'esquerra fins el Castelló que es un mirador on es veu el perfil tam bonic del parc de Sant Llorenç del Munt, La Mola i el Montcau. Reposades una mica les cames tornem enrere per seguir el corriol que havíem deixar abans.

Aquest corriol es una continuació del tam anterior seguint el pals de la llum i la dificultat no ha canviat gens, el tram de baixada es pot fer però el de pujada en aquest cas te dos graons on hem de passar a peu. El corriol acaba amb una drecera per l'esquerra del pal de la llum. Al sortir al camí una mica cap a la dreta veiem una pista que arriba i el corriol que continua per la seva dreta. Doncs si, està clar, tal com heu pensat seguim el corriol pel costat dels pals de la llum però en aquest cas tot es de baixada i molt fàcil comparat amb els que acabem de fer. El corriol creuar dues vegades el camí i quan arribem al final tornem enrere per la pista fins tornar al punt d'inici.

Ara bé, si ja esteu cansat de seguir els pals de la llum també podeu agafar el corriol que hi ha just al costat quan hem sortit al camí per començar a baixar fins el riu Ripoll.
Aquest corriol es molt llar i poder el mes bonic de tots, on la sensació d'estar perdut i solitari es mes evident. El seu inici hi han alguns revolts tancats amb una mica de regatera però no gaire complicats. Seguidament es deixa caure i el ritme de baixada es va accelerant per un corriol que es man`te estret i sinuós pràcticament fins la part final on el surt a un espai me obert per entrar en una riera pedregosa que acaba al camí de les basses de Can Barceló.

Uns metres mes endavant de seguida deixem el camí de les Basses de Can Barceló per agafar un corriol de nou que ens portarà fins el mateix riu Ripoll. Aquest corriol nomes te un pas complicat i tècnic a la part inicial on seguidament el corriol es estret i bastant ple de vegetació amb alguns arbres caiguts que s'han de passar per sota fins sortir a la llera del riu. El corriol just s'acaba al costat de les Bases de Can Barceló.

A continuació tenim un tam llarg de pista, passant per davant de la font del plàtan i fins arribar al pla de Can Cadafalch. on farem uns dels darrers corriols de la ruta.

l'entrada d'aquest corriol es fa obrint el filferro i tornat a tancar-lo, no ho oblideu. L'inici de baixada ens porta de cap al corriol una mica tècnic perquè el terreny es com peraltat i amb un graó de pujada que s'ha de passar a peu. Desprès del graó es totalment pla fins el final a la pista de 3 pins.

Aquest tram de pista es el que hem de bon mati a la sortida del primer corriol però ara en senti contrari fins arribar a 3 pins o girem a l'esquerra per uns metres mes endavant agafar pràcticament el darrer corriol que ens porta fins El Restaurant del Castell de Guanta.

Aquest corriol es molt llarg, de baixada i amb un inici molt ràpid. també es veritat que trobarem un parell de punxes amagades i els darreres 20m son molt tècnics i amb molta pedra que ens obligarà a concentrar-nos per passar sense parar.

I desprès de corriol ens tocar remuntat uns 200m per una pista, o un pedregar millor dit abans de sortir als carrers de l'urbanitazció de Guanta a on per retallar una mica farem un corriol curt però no es fàcil perquè te una pendent i el terreny amb molta sorra solta que requereix màxima concentració.

Al restaurant del Castell de Guanta fem una parada d'avituallament i ja continuem fins Castellar del Valle`s passant per Can Montllor i Can Padrò on hi ha la petita pujada que sempre s'entravessa. i l'arribada a castellar es pel costat del col.legi El Casal.

Tot i que sembli que ja hem arribat encara ens queda el darrer corriol de la ruta i per cert gens despreciable per estar a tocar del poble. O sigui, que anem cap el cementiri perquè comença just al costat i ens baixarà fins el parc de Colobres.
El corriol es cicable 100% a un parell de tobogans i molt sinuos que poc a poc va baixant cap el parc de Colobres fi de la ruta.

Salut i força pedals!!!!

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Esta ruta a diferencia de muchas otras que tengo subidas se diferencia porque hemos ido al descubrimiento de senderos saliendo de las pistas más frecuentadas, también verá que no son 100% circulares y en algún que otro momento pisamos un mismo tramo pero eso es para ir a buscar el inicio de otro sendero muy interesante.
Lo que no cambia, es el inicio de la ruta que empieza por la pista que sube hacia el Puig de la Creu. Una vez llegamos a la encina Balladora seguimos a la derecha por la pista en dirección a 3 pinos y al final de la bajada en una curva de derecha en frente sale el primer sendero.

El primer sendero es fácil aunque los primeros metros parezca que está muy roto. más adelante el terreno es más llano y en subida hasta salir muy cerca de collado Munner.

Seguiremos por la pista pasando por delante de Coll Munner hasta llegar a tocar del Pla de les Forques donde nos encontramos con la pista que viene de Castellar y por donde seguiremos sentido Castellar por pronto después del pequeño tramo de subida empezar el segundo sendero.

El segundo sendero comienza a la derecha de la pista atravesando el alambre, no es una puerta que se pueda abrir, si no, que deberemos pasar por arriba o por debajo. Este sendero es bastante largo y muy divertido de bajada donde se puede ir bastante rápido porque no tiene ninguna dificultad, sólo quemar algo de adrenalina.

El único inconveniente de este sendero es que nos ha llevado al bache y ahora tocar remontar hasta la pista de nuevo con subidas fuertes. Justo antes de salir a la pista se encuentra el tercer sendero.

Este sendero es muy corto porque es un atajo para salir a la pista que va junto a los palos de la luz. Al principio encontrará un hito.

El cuarto sendero lo encontramos enseguida sólo un 150m después de salir a la pista. Este sendero es de dificultad elevada, por el tramo de entrada y un tramo junto a la ermita de Sant Jaume de Vallverd. Sólo entrar en el sendero al cabo de unos metros hay una bajada imposible de hacer, bien al menos para mí y creo que para la gran mayoría de ciclistas pero si sois de los que podéis hacer estaría bien que me lo dijera para daros la enhorabuena. En cualquier caso, esta bajada es a pie, 15. Más adelante hay dos escalones de piedra en una curva que pueden pasarse según el nivel. y el resto de sendero hasta la ermita muy fácil. Pasada la ermita se vuelve a complicar un poco porque hay una bajada muy fuerte y en medio un giro a la izquierda donde hay una regatera que complica no poner pie en el suelo, pero aún así es posible pasar sin parar. ¡Suerte!. Y al final de la pendiente un giro a la izquierda para salir al camino.

Seguimos por el camino que nos llevaría a la ermita de Sant Jaume de Vallverd y llegamos al punto más alto donde el camino se convierte en sendero donde unos metros más adelante comienza el quinto sendero.

El sendero sale a la derecha es en sentido contrario a nuestro oído, así que como estamos en un sendero el giro de entrada no es fácil porque se estrecho. Este sendero también es largo y la única dificultad está al inicio de que hay dos paso con piedras muy grandes que sólo pasarán sin poner el pie en el suelo los más atrevidos.

El sendero se convierte en un camino donde hay una fuerte bajada algo pedregosa y después de una curva cerrada llega la entrada al sexto sendero de la ruta.

La entrada parece complicada por el peralte de la curva pero la mayor dificultad está más adelante con dos pasos por una regatera que no son nada fácil donde la mayoría pondremos el pie en el suelo, excepto los top level. El sendero se acaba con una rampa muy fuerte junto a la balsa.

Después de la balsa tomamos el camino en dirección hacia la Busqueta donde junto a la cadena se encuentra el séptimo sendero. Éste muy corto y fácil hasta salir a la entrada cementada de la casa y seguidamente en la pista principal de Sant Llorenç, el camino de las estatuas.

Por la pista de las estatuas volvemos en dirección hacia castellar hasta Coll Roig donde se encuentra el cruce de 4 caminos principales. Seguimos el camino que bajaría a la fuente del plátano, pero pronto lo dejamos para ir a buscar el octavo sendero de la ruta.

Este sendero es muy fácil, rápido y de bajada que hace que sea muy divertido al menos hasta llegar a la parte final donde da un giro a la derecha para seguir la línea de los palos de la luz donde la dificultad crece principalmente por la subida final. Especialmente al cruzar el camino para continuar el sendero junto a los postes de la luz donde la subida todavía es más fuerte y si las fuerzas no aguantamos se acaba poniendo el pie en el suelo.
Al final volvemos a salir un camino y el sendero sigue al otro lado pero para hacer un pequeño descanso y comer algo vamos por el camino a la izquierda hasta el Castellón que es un mirador donde se ve el perfil tan bonito del parque de Sant Llorenç del Munt, La Mola y el Montcau. Repuestas un poco las piernas volvemos atrás para seguir el sendero que debíamos dejar antes.

Este sendero es una continuación del tam anterior siguiendo los postes de la luz y la dificultad no ha cambiado nada, el tramo de bajada se puede hacer pero el de subida en este caso tiene dos escalones donde debemos pasar a pie. El sendero termina con un atajo por la izquierda del palo de la luz. Al salir al camino un poco hacia la derecha vemos una pista que llega y el sendero que sigue por su derecha. Pues sí, está claro, tal y como ha pensado seguimos el sendero por el lado de los palos de la luz pero en este caso todo es de bajada y muy fácil comparado con los que acabamos de hacer. El sendero cruza dos veces el camino y cuando llegamos al final volvemos atrás por la pista hasta volver al punto de inicio.

Ahora bien, si ya está cansado de seguir los palos de la luz también puede tomar el sendero que hay justo al lado cuando hemos salido al camino para empezar a bajar hasta el río Ripoll.
Este sendero es muy hogar y poder el más bonito de todos, donde la sensación de estar perdido y solitario es más evidente. Su inicio hay algunas curvas cerradas con algo de regatera pero no muy complicadas. Seguidamente se deja caer y el ritmo de bajada se va acelerando por un sendero que se mantiene estrecho y sinuoso prácticamente hasta la parte final donde lo sale a un espacio abierto para entrar en una riera pedregosa que acaba en el camino de las balsas de Can Barceló.

Unos metros más adelante enseguida dejamos el camino de las Balsas de Can Barceló para tomar un sendero de nuevo que nos llevará hasta el mismo río Ripoll. Este sendero sólo tiene un paso complicado y técnico en la parte inicial donde seguidamente el sendero es estrecho y bastante lleno de vegetación con algunos árboles caídos que deben pasarse por debajo hasta salir al cauce del río. El sendero justo termina junto a las Bases de Can Barceló.

A continuación tenemos un tam largo de pista, pasando por delante de la fuente del plátano y hasta llegar al llano de Can Cadafalch. donde haremos unos de los últimos senderos de la ruta.

la entrada de este sendero se hace abriendo el alambre y vuelto a cerrarlo, no lo olvide. El inicio de bajada nos lleva de cabeza al sendero un poco técnico porque el terreno es como peraltado y con un escalón de subida que debe pasarse a pie. Después del escalón es totalmente llano hasta el final en la pista de 3 pines.

Este tramo de pista es el que hemos de madrugada a la salida del primer sendero pero ahora sienta contrario hasta llegar a 3 pinos o giramos a la izquierda por unos metros más adelante tomar prácticamente el último sendero que nos lleva hasta El Restaurante del Castillo de Guanta.

Este sendero es muy largo, de bajada y con un inicio muy rápido. también es verdad que encontraremos un par de pinchos escondidos y los últimos 20m son muy técnicos y con mucha piedra que nos obligará a concentrarnos para pasar sin cesar.

Y después de sendero nos tocamos remontado unos 200m por una pista, o un pedregal mejor dicho antes de salir a las calles de la urbanización de Guanta donde para recortar un poco haremos un sendero corto pero no es fácil porque tiene una pendiente y el terreno con mucha arena suelta que requiere máxima concentración.

En el restaurante del Castell de Guanta hacemos una parada de avituallamiento y ya continuamos hasta Castellar del Valle`s pasando por Can Montllor y Can Padró donde está la pequeña subida que siempre se atraviesa. y la llegada a castellar es junto al colegio El Casal.

Aunque parezca que ya hemos llegado todavía nos queda el último sendero de la ruta y por cierto nada despreciable por estar al lado del pueblo. O sea, que vayamos hacia el cementerio porque empieza justo al lado y nos bajará hasta el parque de Colobres.
El sendero es saciable 100% a un par de toboganes y muy sinuos que poco a poco va bajando hacia el parque de Colobres fin de la ruta.

Salut i força pedals!!

PictographReligious site Altitude -32,805 ft

Ermita de Sant Jaume de Vallverd

Sant Jaume de Vallverd, és una església romànica del terme municipal de Sant Llorenç Savall, al Vallès Occidental, protegida com a bé cultural d'interès local.

Tres_pins

PictographRuins Altitude 1,991 ft

Edifici de planta rectangular de planta baixa pis i engolfa amb alguns cossos adossats a ponent. Tot i que l'edifici estava bastant en ruïna darrerament se li ha fet un arrebossat interior i una coberta que impedeixen la degradació. Una part de la casa té usos agropecuaris com a magatzem. Conserva un forn alguna finestra amb la llinda decorada i una amb festejadors i altres petits detalls. https://patrimonicultural.diba.cat/element/collmonner-coll-monner-mas-monner

PictographCastle Altitude 1,362 ft

El castell de Guanta es troba dins del terme de Sentmenat dalt del turó del Corb. El castell data de l’any 1012 i segons la llegenda fou refugi del comte Borrell. Actualment es troba en runes (només queden dempeus dos panys de paret). En diversos escrits es troba una considerable confusió entre la Casa de Guanta (també anomenada “el Castellet”) i el castell de Guanta. L’edifici que ha sobreviscut sovint rep la denominació de “el Castell” quan realment és “el Castellet” i correspon a l’edificació d’una masia construïda a dalt de la roca sobre les parets d’una masia encara més antiga i aprofitant part de les pedres de l’edifici antic. https://visitvalles.com/ca/portfolio_page/castell-dels-moros-i-castellet-de-guanta/

El Castelló

El_Castelló

Coll_Roig

PictographRisk Altitude 1,762 ft

Corriol 1

Cicable 100%25. Fàcil. Lleugerament en pujada.

PictographRisk Altitude 1,991 ft

Cicable 99%2C99%25. Hi ha un graó molt arrodonit. Fàcil. L'inici es de baixada i acaba en pujada.

PictographRisk Altitude 2,119 ft

Corriol 3

Cicable 100%25. Fàcil. Tot es baixada. Atenció al cable.

PictographRisk Altitude 2,103 ft

Cicable 100%25. Fàcil. De puujada i molt curt.

PictographRisk Altitude 2,149 ft

Cicable 90%. Difícil. Inici molt complicat on s'ha de baixar a peu 20m. Mes endavant hi han dos passos amb pedres .AI passada l'ermita baixada molt forta on el terreny està bé perquè el mes atrevits baixant dalt de la bici.

PictographRisk Altitude 1,988 ft

Cicable 100%25. Fàcil. De Pujada suau.

PictographRisk Altitude 1,998 ft

Cicable 95%25. Fàcil. Acces difícil els primers 25m. Estret i de baixada.

PictographRisk Altitude 1,788 ft

Corriol 8

Cicable 95%. Moderat. Inici complicat els primers 50m. Desprès hi ha una pujada estreta i forta.

PictographRisk Altitude 1,683 ft

Cicable 100%. Fàcil. Curt de baixada.

PictographRisk Altitude 1,722 ft

Cicable 99%. Fàcil. Final amb un graó.

PictographRisk Altitude 1,791 ft

Cicable 75%. Difícil. Forta baixada i pujada molt forta.

PictographRisk Altitude 1,785 ft

Corriol 12

Cicable 100%. Moderat. Seguim les torres de la llum amb baixda forta.

PictographRisk Altitude 1,791 ft

Corriol 13

Cicable 100%.Moderat. Inici de baixada un pel difícil per acabar amb un tram pla i molt empedrat. Molt llarg.

PictographRisk Altitude 1,391 ft

Corriol 14

Cicable 95%. Moderat. Desprès dels primers 50 m hi ha un gir en baixada complicat%2C desprès segueix pel costat del riu amb passos mes estrets.

PictographRisk Altitude 1,942 ft

Cicable 99%. Moderat. Inici de baixada fins arribar al camp. Desprès corriol estret i tram tècnic amb un graó de pujada . S'ha de obrir i tanca el cable.

PictographRisk Altitude 2,051 ft

Corriol 18

Cicable 99%. Fàcil. Llarg de baixada. Final complicat 10m.

PictographLake Altitude 1,316 ft

Basses Barceló

Les Basses dels Horts del Barceló una de dimensions petites i una altra més gran es troben a la riba esquerra del riu Ripoll a la base del torrent que hi ha entre les dues carenes del sud-oest del Turó del Castelló. Les dues basses acumulen part del cabal de la font del Barceló. Fa segles en aquest sector estaven situats els horts de Can Barceló de les Arenes (actualment desaparescut). Els horts aprofitaven l'aigua del riu i de les surgències properes.

PictographRisk Altitude 1,722 ft

Cicable 100%. Moderat. Forta baixada. Curt e intens.

PictographRisk Altitude 1,683 ft

Corriol 25

Cicable 80%. Moderat. Pujada molt forta on finalment s'ha de posar peu.

PictographRisk Altitude 1,755 ft

Corriol 26

Cicable 90%. Moderat. Final complicat amb regateres.

PictographRisk Altitude 1,893 ft

Corriol 27

Cicable 80%. Difícil. Pujada forta.

PictographRisk Altitude 1,198 ft

Corriol 30

Cicable 100%. Fàcil. Baixada.

• Photo of Tarres
    Tarres Oct 18, 2023

Gràcies per aplaudir la ruta!!