Castellar+Corriols fins el Castelló+Corriols pel Ripoll+Corriols fins a Guanta

Photo ofCastellar+Corriols fins el Castelló+Corriols pel Ripoll+Corriols fins a Guanta Photo ofCastellar+Corriols fins el Castelló+Corriols pel Ripoll+Corriols fins a Guanta Photo ofCastellar+Corriols fins el Castelló+Corriols pel Ripoll+Corriols fins a Guanta

February 22, 2023
January 2023

near Castellar del Vallès, Catalunya (España)

Altres rutes alternatives de corriols per la zona:

Iniciem la ruta pujant la pista cap el Puig de la Creu, menys de 4kn de pujada fins l'Alzina Balladora on seguim per la pista en direcció a Sant Llorenç de Savall. Desprès de l'Alzina Balladora deixem enrere la cruïlla tres pins i tenim un parell de rampes fortes per arribar al pla de Can Cadafalch. Continuem per la pista principal deixant enrere Can Cadafalch i seguint a l'esquerra per la pista on al cap d'uns metres trobarem un camí a l'esquerra de nou que marxa de la pista principal i ens baixarà cap a la zona dels corriols.

El camí està una mica trencat i el primer corriol es molt curt i encara ho estarà mes. Just al final de corriol que creua el camí tenim la continuació però el terreny canviara totalment . la continuació del corriol es fàcil i ràpida. Per això haureu d'anar en compte perquè ben al mig de corriol hi ha una altre corriol poc visible perquè surt en direcció contrari al sentit de la marxa i si no estàs una mica pendent de trobar-lo es molt fàcil no veure'l. Suposant que l'heu vist i no heu arribat al final del corriol que surt al camí, seguim pel nou corriol que en aquest cas es de pujada, bastant fàcil tot i que hi ha algun punt mes complicat però que en cap moment et farà posar a peu, fins el final on surt al mateix camí que hem deixat a l'entrada.

En el camí seguim a l'esquerra, trobem el camí que puja des de la fon del Plàtan i seguirem pujant per anar fins el Castelló des de teniu unes vistes de tot el perfil de la muntanya de Sant Llorenç de Munt amb la Mola i el Montcau com a punts mes visibles.
Reposades una mica les cames tornem enrere per seguir el corriol que havíem deixar abans.

Aquest corriol es una continuació del tam anterior seguint el pals de la llum i la dificultat no ha canviat gens, el tram de baixada es pot fer però el de pujada en aquest cas te dos graons on hem de passar a peu. El corriol acaba amb una drecera per l'esquerra del pal de la llum. Al sortir al camí una mica cap a la dreta veiem una pista que arriba i el corriol que continua per la seva dreta. Doncs si, està clar, tal com heu pensat seguim el corriol pel costat dels pals de la llum però en aquest cas tot es de baixada i molt fàcil comparat amb els que acabem de fer. El corriol creuar dues vegades el camí i quan arribem al final tornem enrere per la pista fins tornar al punt d'inici.

Ara bé, si ja esteu cansat de seguir els pals de la llum també podeu agafar el corriol que hi ha just al costat quan hem sortit al camí per començar a baixar fins el riu Ripoll.
Aquest corriol es molt llarg i poder el mes bonic de tots, on la sensació d'estar perdut i solitari es mes evident. El seu inici hi han alguns revolts tancats amb una mica de regatera però no gaire complicats. Seguidament es deixa caure i el ritme de baixada es va accelerant per un corriol que es man`te estret i sinuós pràcticament fins la part final on el surt a un espai me obert per entrar en una riera pedregosa que acaba al camí de les basses de Can Barceló.

Uns metres mes endavant de seguida deixem el camí de les Basses de Can Barceló per agafar un corriol de nou que ens portarà fins el mateix riu Ripoll. Aquest corriol nomes te un pas complicat i tècnic a la part inicial on seguidament el corriol es estret i bastant ple de vegetació amb alguns arbres caiguts que s'han de passar per sota fins sortir a la llera del riu. El corriol just s'acaba al costat de les Bases de Can Barceló.

A continuació tenim un tram de pista, fins arribar a la cruïlla just abans de la font del plàtan , on seguirem a l'esquerra per una petita rampa per mes endavant agafar el corriol que trobarem a la dreta que va pujant suaument. Al ben mig del corriol hi ha una desviació on seguirem a la dreta fins sortir al camí.
En el camí seguim a la dreta fins arribar a un espai obert a on la definició del camí corriol es perd una mica perquè el terreny es pedregós, aquí haureu de prestar atenció al track per continuar, però en qualsevol cas si no segui la ruta exactament per sobre qualsevol alternativa que feu es bona perquè totes acaben al mateix lloc.

Passada aquesta zona menys definida sortim a la pista principal que ve de Sant Llorenç Savall on seguirem direcció a Castellar del Vallès. Una vegada davant de Can Cadafalch seguin rectes per agafar el camí que baixa de nou a la fon del del plàtan. Al poc de començar a baixar seguim per la dreta i encara trobem baixades mes fortes, sempre per pista o camí en bon estat. hem d'anar en compte perquè cap a la part final de la baixada on es mes suau hi ha el corriol a la dreta. Hem d'estar atents perquè si no , tornarem a arribar a la font del plàtan.
Aquest corriol es de pujada amb alguns trams una mica tècnics que requereix un pel de habilitat per no posar peu a terra, en qualsevol cas, no es gens complicat. El corriol surt al corriol 16 que ja hem passat anteriorment on repetirem el mateix recorregut d'abans però quan arribem al pla de Can Cadafalch girarem a l'esquerara per anar a buscar un altre corriol.
Al corriol s'accedeix obrint el filferro i tornant a tancar-lo, no ho oblideu. L'inici de baixada ens porta de cap al corriol una mica tècnic perquè el terreny es com peraltat i amb un graó de pujada que s'ha de passar a peu. Desprès del graó es totalment pla fins el final a la pista de 3 pins.

Aquest tram de pista es el que hem de bon mati a la sortida del primer corriol però ara en senti contrari fins arribar a 3 pins o girem a l'esquerra per uns metres mes endavant agafar pràcticament el darrer corriol que ens porta fins El Restaurant del Castell de Guanta.

Aquest corriol es molt llarg, de baixada i amb un inici molt ràpid. també es veritat que trobarem un parell de punxes amagades i els darreres 20m son molt tècnics i amb molta pedra que ens obligarà a concentrar-nos per passar sense parar.

I desprès de corriol ens tocar remuntat uns 200m per una pista, o un pedregar millor dit abans de sortir als carrers de l'urbanitazció de Guanta a on per retallar una mica farem un corriol curt però no es fàcil perquè te una pendent i el terreny amb molta sorra solta que requereix màxima concentració.

Al restaurant del Castell de Guanta fem una parada d'avituallament i ja continuem fins Castellar del Valle`s passant per Can Montllor i Can Padró on hi ha la petita pujada que sempre s'entravessa. i l'arribada a castellar es pel costat del col.legi El Casal.

Saluti i força pedals!!

PictographCastle Altitude 1,362 ft

El castell de Guanta es troba dins del terme de Sentmenat dalt del turó del Corb. El castell data de l’any 1012 i segons la llegenda fou refugi del comte Borrell. Actualment es troba en runes (només queden dempeus dos panys de paret). En diversos escrits es troba una considerable confusió entre la Casa de Guanta (també anomenada “el Castellet”) i el castell de Guanta. L’edifici que ha sobreviscut sovint rep la denominació de “el Castell” quan realment és “el Castellet” i correspon a l’edificació d’una masia construïda a dalt de la roca sobre les parets d’una masia encara més antiga i aprofitant part de les pedres de l’edifici antic. https://visitvalles.com/ca/portfolio_page/castell-dels-moros-i-castellet-de-guanta/

El Castelló

El_Castelló

PictographRisk Altitude 1,762 ft

Corriol 1

Cicable 100%. Fàcil. Lleugerament en pujada.

PictographRisk Altitude 1,791 ft

Cicable 75%. Difícil. Forta baixada i pujada molt forta.

PictographRisk Altitude 1,785 ft

Corriol 12

Cicable 100%. Moderat. Seguim les torres de la llum amb baixad forta.

PictographRisk Altitude 1,791 ft

Cicable 100%.Moderat. Inici de baixada un pel difícil per acabar amb un tram pla i molt empedrat. Molt llarg.

PictographRisk Altitude 1,391 ft

Corriol 14

Cicable 95%. Moderat. Desprès dels primers 50 m hi ha un gir en baixada complicat%2C desprès segueix pel costat del riu amb passos mes estrets.

PictographRisk Altitude 1,575 ft

Cicable 100%. Fàcil. De pujada.

PictographRisk Altitude 1,752 ft

Cicable 100%. Fàcil. Molt curt.

PictographRisk Altitude 1,942 ft

Cicable 99%. Moderat. Inici de baixada fins arribar al camp. Desprès corriol estret i tram tècnic amb un graó de pujada . S'ha de obrir i tanca el cable.

PictographRisk Altitude 2,051 ft

Corriol 18

Cicable 99%. Fàcil. LLarg de baixada. Final complicat 10m.

PictographRisk Altitude 1,683 ft

Corriol 20

Cicable 100%. Fàcil de baixada.

PictographLake Altitude 1,316 ft

Basses Barceló

Les Basses dels Horts del Barceló una de dimensions petites i una altra més gran es troben a la riba esquerra del riu Ripoll a la base del torrent que hi ha entre les dues carenes del sud-oest del Turó del Castelló. Les dues basses acumulen part del cabal de la font del Barceló. Fa segles en aquest sector estaven situats els horts de Can Barceló de les Arenes (actualment desaparescut). Els horts aprofitaven l'aigua del riu i de les surgències properes.

PictographRisk Altitude 1,722 ft

Cicable 100%. Moderat. Forta baixada. Curt e intes.

PictographRisk Altitude 1,991 ft

Corriol 31

Cicable 98%. Difícil. Es molt llarg i de baixada amb alguns punts molt tècnics.