Castellar+Coll Monner+Pla de les Forques+Creu de Rico+Can Cadafalch

Photo ofCastellar+Coll Monner+Pla de les Forques+Creu de Rico+Can Cadafalch Photo ofCastellar+Coll Monner+Pla de les Forques+Creu de Rico+Can Cadafalch Photo ofCastellar+Coll Monner+Pla de les Forques+Creu de Rico+Can Cadafalch

December 20, 2021
December 2021

near Castellar del Vallès, Catalunya (España)

Sortida una mica mes suau perquè no arriba als 1000m de desnivell acumulat.
Com la majoria de sortides des de castellar del Vallès comencen per la pista que porta al Puig de la Creu, exactament fins l'Alzina Balladora on podem anar cap el Puig o en el nostre cas continuem la ruta cap a 3 pins, passem pel Coll Monner i quasi arribarem al Pla de les Forques.
La primera part d'aquest tram es la pujada fins l'Alzina Balladora de quasi 4km, desprès segueix una petita baixada per tornar a remuntar i arribar a la cruïlla de 3 pins on girem a l'esquerra, seguint pel camí bastant pla, alguna baixada i una mica de pujada abans d'arribar al Pla de les Forques.

En aquest punt girem cua com si volguéssim tornar cap a Castellar però desprès d'una pujada curta a l'inici arriba un tram molt pla en molt bon estat, massa i tot, on veurem un trencall a la dreta cap un camí que comença a baixar fins convertir-se en un corriol, que a mida que avança puja el nivell d'exigència fins sortir a la pista que surt de Sant Llorenç de Savall amb un bon graó.

Aquí de nou seguim la pista com volguéssim tornar de nou a Castellar i just quan passem una riera girem a la dreta per tornar a Sant Llorenç. Aquest tram en la seva part inicial es de pujada però finalment tornarem a baixar fins creuar de nou una riera al costa d'una casa. I desprès de seguida sortirem a un carrer asfaltat que ens portara a dins de Sant Llorenç. Creuem la població i sortirem pel carrer de dalt de tot del polígon industrial que es converteix en pista i ens porta directament a la Creu de Rico. Fins la creu tot aquest tram va pujant.

Passada la Creu de Rico ja baixem fins sortir a la Vall de Horta, passant pel mig de la casa La Roca. A la Vall de Horta creuarem la carretera d'accés i agafarem el camí que comença després de la cadena, que es pujada i que ens porta fora de la Vall de Horta a tocar de l'urbanització de les Marines de Sant Llorenç on hi ha un gir a l'esquerra de 180º i just uns metres desprès comença una baixada llarga amb diferents tipus de terreny.
La primera part es una baixada forta que surt a una pista mes ample i una mica en millor estat. Aquesta pista ens portaria directament a la carretera de Sant Llorenç, just a l revolt conegut com de l'Otan almenys pels que ja tenim una edat i si teniu interès en saber perquè demanar-ho als comentaris. Doncs per no arribar a la carretera heu d'estar atents perquè agafarem un corriol a la dreta per ficar-vos a la llera d'una riera per evitar fer uns metres per carretera però si us passeu de llarg nomes heu de seguir la carretera avall per tornar a trobar el track de nou.
La riera sempre està seca, nomes si voleu passar algun dia desprès de fortes pluges us podreu trobar aigua. Aquest tram es un corriol on el terra està amb molta pedra solta i alguns banc de sorra però això no impedeix que sigui totalment clicable.
Quan el track es fa girar a l'esquerra i deixar la riera es per creuar la carretera seguint per la pista que hi ha just al davant per arribar fins la font del Plàtan, on just trenquem a l'esquerra en direcció a Sant Llorenç de Savall passant per Coll Roig. Després del desviament continuem pujant per un camí fins molt a Coll Roig on seguirem cap a la dreta per la pista principal i en molt bon estat que ens porta fins a Can Cadafalch.
I una vegada estem a Can Cadafalch ja sabrem que les grans pujades les hem deixat totes enrere i una vegada arribats a la Alzina Balladora desfarem la pujada de l'inici de la ruta per tornar al punt de sortida.

Salut i força pedals.

__________________________________________________________________________________

Salida algo más suave porque no llega a los 1000m de desnivel acumulado.
Como la mayoría de salidas desde castellar del Vallès comienzan por la pista que lleva al Puig de la Creu, exactamente hasta la Encina Balladora donde podemos ir hacia el Puig o en nuestro caso continuamos la ruta hacia 3 pinos, pasamos por el Coll Monner y casi llegaremos al Pla de les Forques.
La primera parte de este tramo es la subida hasta la Encina Balladora de casi 4km, después sigue una pequeña bajada para volver a remontar y llegar al cruce de 3 pinos donde giramos a la izquierda, siguiendo por el camino bastante llano, alguna bajada y algo de subida antes de llegar al Pla de les Forques.

En este punto giramos cola como si quisiéramos volver hacia Castellar pero después de una subida corta al inicio llega un tramo muy llano en muy buen estado, demasiado, donde veremos un desvío a la derecha hacia un camino que empieza en bajar hasta convertirse en un sendero, que a medida que avanza sube el nivel de exigencia hasta salir a la pista que sale de Sant Llorenç de Savall con un buen escalón.

Aquí de nuevo seguimos la pista como quisiéramos volver de nuevo a Castellar y justo cuando pasamos una riera giramos a la derecha para volver a Sant Llorenç. Este tramo en su parte inicial es de subida pero finalmente volveremos a bajar hasta cruzar de nuevo una riera en la costa de una casa. Y después enseguida saldremos a una calle asfaltada que nos llevara a dentro de Sant Llorenç. Cruzamos la población y saldremos por la calle de arriba del polígono industrial que se convierte en pista y nos lleva directamente a la Cruz de Rico. Hasta la cruz todo ese tramo va subiendo.

Pasada la Cruz de Rico ya bajamos hasta salir al Valle de Horta, pasando por medio de la casa La Roca. En el Valle de Horta cruzaremos la carretera de acceso y tomaremos el camino que empieza después de la cadena, que es subida y que nos lleva fuera del Valle de Horta junto a la urbanización de las Marines de Sant Llorenç donde hay un giro a la izquierda de 180º y justo unos metros después comienza una bajada larga con diferentes tipos de terreno.
La primera parte es una bajada fuerte que sale a una pista más amplia y algo en mejor estado. Esta pista nos llevaría directamente a la carretera de Sant Llorenç, justo en la curva conocida como de la Otan al menos para los que ya tenemos una edad y si tiene interés en saber por qué pedirlo a los comentarios. Pues para no llegar a la carretera debe estar atentos porque tomaremos un sendero a la derecha para meterse en el lecho de una riera para evitar hacer unos metros por carretera pero si se pasa de largo sólo debe seguir la carretera abajo para volver a encontrar el track de nuevo.
La riera siempre está seca, sólo si quiere pasar algún día después de fuertes lluvias se podrá encontrar agua. Este tramo es un sendero donde el suelo está con mucha piedra suelta y algunos bancos de arena pero esto no impide que sea totalmente clicable.
Cuando el track se hace girar a la izquierda y dejar la riera para cruzar la carretera siguiendo por la pista que hay justo enfrente para llegar hasta la fuente del Plátano, donde justo giramos a la izquierda en dirección a Sant Llorenç de Savall pasando por Coll Roig. Después del desvío continuamos subiendo por un camino hasta mucho en Coll Roig donde seguiremos hacia la derecha por la pista principal y en muy buen estado que nos lleva hasta Can Cadafalch.
Y una vez estamos en Can Cadafalch ya sabremos que las grandes subidas las hemos dejado todas atrás y una vez llegados a la Alzina Balladora desharemos la subida del inicio de la ruta para volver al punto de salida.

Salut i força pedals

Creu de Rico

Creu_de_Rico

PictographIntersection Altitude -32,805 ft

Cruïlla torrent

Deixem la pista per agafar el corriol a la dreta que ens portarà fins el torrent. Compte si voleu passar desprès d'uns dies de pluja

Tres pins

Tres_pins

L'Alzina_Balladora

PictographRuins Altitude 1,991 ft

Masia en ruïnes situada al sud-est del municipi, a pocs metres més avall del Coll Monner. La teulada era a dues vessants i les obertures amb els brancals i les llindes fetes amb grans carreus de pedra. Actualment només es conserven alguns murs que estan fets de pedres de diferents dimensions, sense devastar, col·locats de forma irregular. Al seu interior encara es conserva l'antic forn i un finestral amb festejadors. https://ca.wikipedia.org/wiki/Can_Monner

Font_del_Platan

PictographIntersection Altitude -32,805 ft

Creuar_carretra_Sant_Llorenç

PictographPavement ends Altitude -32,805 ft

Inici_camí_a_les_Marines

Sortim del polígon industrial

• Photo of Molins Jony
    Molins Jony Jun 28, 2022

Sortida realment molt maca i hem descobert nous camins que no coneixíem sobretot la part de Sant Llorens a Castelar, val molt la pena
    Nosaltres hem fet una variant ja que hem pujat al Puig de la Creu pel camí dels Enginyers en comptes de pujar i baixar pel mateix camí

• Photo of Tarres
    Tarres Jun 28, 2022

Gràcies pels teus comentaris!!