Castellar+Coll d'Ases+La Codina+Sant llogarí+Granera+Sant Llorenç Savall

Photo ofCastellar+Coll d'Ases+La Codina+Sant llogarí+Granera+Sant Llorenç Savall Photo ofCastellar+Coll d'Ases+La Codina+Sant llogarí+Granera+Sant Llorenç Savall Photo ofCastellar+Coll d'Ases+La Codina+Sant llogarí+Granera+Sant Llorenç Savall

November 29, 2020
November 2020

•   4.7 2 Reviews

near Castellar del Vallès, Catalunya (España)

Feia molt temps que no penjava rutes sortint des de el meu poble i com aquesta ruta passa per algun tram nou tot i que es molt semblant a d'altres rutes que estan pujades al meu perfil, he decidit pujar-la.

I els que sou de per aquí ja sabeu que la majoria de rutes que iniciem des de Castellar el primer que fan es pujar per la pista del Puig de la Creu fins l'Alzina Balladora on hi ha el primer descans desprès del 3km de pujada.

Seguim cap a Tres pins descendint una mica per tornar a recuperar es desnivell a la cruïlla de Tres pins. A l'esquerra seguirem cap el Pla de les Forques a on sortirem a la carretera 50m per agafar la pista a l'altre costat, cada vegada amb menys terra, que pujarà fins el Coll d?ases quasi a 900m. Fins el Coll serà la primera pujada forta de la ruta, tot i tenir un descans al Pi d'en Guàrdia el tram final just abans d'arribar al Coll es el mes exigent.
Fins aquí principalment el recorregut ha estat de pujada que culmina al Coll després d'uns 17km aproximadament. Seguidament tenim el mateixos quilometres de baixada encara que com us podeu imaginar els que sou habituals de la btt per la muntanya fa de mal dir això perquè sempre trobarem aquells pujades que ens agafen amb les cames fredes i semblen mes fortes del que son, però hi son.
A l'inici es per pista fins arribar a un petit coll que canvia el terreny a una pista encimentada que ens baixarà fins la carretera de Castellterçol, on creuarem per agafar una pista lleugerament cap a l'esquerra per continuar baixant fins passar pel ben mig de la casa de l'Argemina i a continuació La Codina a on pujarem fins sortir a la pista principal que uneix Castellterçol i Monistrol de Calders.
Seguirem baixant per la pista fins abandonar-la per trencar a l'esquerra i anar direcció Granera. Aquest canvi serà també l'indicació que ja hem acabat de baixar i fins arribar a Granera tenim pujada pel davant amb algun tram de forta pendent.
Quan passem pel costat de La Sala del Llogarí, una casa molt gran a l'esquerra en un espai obert i pla, es l'inici dels trams amb mes fortes pendents que es suavitzaran abans d'arribar a Granera.

A Granera si voleu podeu visitar el seu Castell, mes que visitar anar fins ell perquè esta a la part mes alta i hi han bones vistes de la població i voltants, esta ben indicat. També tinc una ruta fins el peu del castell que podeu buscar al meu perfil.
Aquí Granera teniu una font on podeu refrescar-vos i avituallar-vos .

Granera es un altre punt d'inflexió perquè ara tornem a descendir fins Sant Llorenç de Savall. Fem uns metres de carretera, passem pel davant de l'ermita i a continuació agafarem la pista a l'esquerra que ens portara directament a Sant Llorenç. De baixada passem pel coll de Traens on si voleu podeu agafar un petit corriolet que fa de drecera.

A Sant Llorenç de Savall fins a Castellar tenim de tot, a la sortida de la població pujarem pel famós camí de les estàtues per continuar planejant per un "falso llano" que es diu fins Can Cadafalch on passat el mas ja tenim la part final de la ruta totalment de baixada fins l'Alzina Balladora i després la pista del Puig que hem pujat inicialment.

Salut i Força pedals

__________________________________________________________________________________

Hacía mucho tiempo que no colgaba rutas saliendo desde mi pueblo y como esta ruta pasa por algún tramo nuevo aunque se muy parece a otras rutas que están subidas a mi perfil, he decidido subirla.

Y lo que sueldo de por aquí ya saben que la mayoría de rutas que iniciamos desde Castellar lo primero que hacen es subir por la pista del Monte de la Cruz hasta la Encina Balladora donde está el primer descanso después del 3 km de subida.

Seguimos hacia Tres pinos descendiendo un poco para volver a recuperar se desnivel en el cruce de Tres pinos. A la izquierda seguiremos hacia el Pla de les Forques donde saldremos a la carretera 50m para coger la pista al otro lado, cada vez con menos tierra, que subirá hasta el Coll de? Asnos casi a 900m. Hasta el Coll será la primera subida fuerte de la ruta, a pesar de tener un descanso en el Pi d'en Guardia el tramo final justo antes de llegar al Coll es el más exigente.
Hasta aquí principalmente el recorrido ha sido de subida que culmina en el Coll tras unos 17km aproximadamente. Seguidamente tenemos el mismos kilómetros de bajada aunque como se pueden imaginar los que sois habituales de la mountain bike por la montaña hace de mal decir esto porque siempre encontraremos aquellos subidas que nos cogen con las piernas frías y parecen mas fuertes de lo que son, pero hay sueño.
Al inicio se por pista hasta llegar a un pequeño cuello que cambia el terreno a una pista de cemento que nos bajará hasta la carretera de Castellterçol, donde cruzaremos para coger una pista ligeramente hacia la izquierda para continuar bajando hasta pasar por el bien medio de la casa del Argemina ya continuación la Codina donde subiremos hasta salir a la pista principal que une Castellterçol y Monistrol de Calders.
Seguiremos bajando por la pista hasta abandonarla para girar a la izquierda e ir dirección Granera. Este cambio será también la indicación de que ya hemos acabado de bajar y hasta llegar a Granera tenemos subida por delante con algún tramo de fuerte pendiente.
Cuando pasamos por el lado de La Sala de lo alquilará, una casa muy grande a la izquierda en un espacio abierto y plano, es el inicio de los tramos con más fuertes pendientes que se suavizarán antes de llegar a Granera.

A Granera si desea puede visitar su Castillo, mas que visitar ir hasta él para que esta en la parte mas alta y hay buenas vistas de la población y alrededores, esta bien indicado. También tengo una ruta hasta el pie del castillo que puede buscar en mi perfil.
Aquí Granera tiene una fuente donde podrá refrescarse y avituallar sesión.

Granera es otro punto de inflexión porque ahora volvemos a descender hasta Sant Llorenç de Savall. Hacemos unos metros de carretera, pasamos por delante de la ermita y después tomaremos la pista a la izquierda que nos llevará directamente a San Lorenzo. De bajada pasamos por el cuello de Traens donde si desea puede tomar un pequeño sendero que hace de atajo.

En Sant Llorenç de Savall hasta Castellar tenemos de todo, a la salida de la población subiremos por el famoso camino de las estatuas para continuar planeando por un "falso llano" que se dice hasta Can Cadafalch donde pasado el pero ya tenemos la parte final de la ruta totalmente de bajada hasta la Encina Balladora y luego la pista del Puig que hemos subido inicialmente.

PictographIntersection Altitude -32,805 ft

L'Alzina_Balladora

• Photo of jcasass
    jcasass Dec 12, 2020

Ruta habitual pels que som de Castellar però amb una lleugera modificació que va ser tot un descobriment. Les masies de l'Argemina i a continuació La Codina que ens permet escurçar el tram habitual que passa per Castellterçol. Les rampes que trobem ja direcció Granera no son gens menyspreables. Bona ruta!!!

jcasass Dec 13, 2020

Excel·lent descripció de la ruta, dificultat i punts a tenir en compte.

• Photo of Tarres
    Tarres Dec 13, 2020

Es veritat que no son rampes menyspreables.

• Photo of jcasass
    jcasass Dec 28, 2020

Excel·lent descripció de la ruta, dificultat i punts a tenir en compte.

• Photo of zigazaga
    zigazaga May 18, 2021

Molt bona ruta. Tot el recorregut és per pistes en bon estat.
    La pujada al Coll d’Asses està gairebé tota asfaltada/formigonada i sembla que encara hi estan treballant.
    Gràcies

• Photo of Tarres
    Tarres May 21, 2021

M'alegro que t'hagi agradat.
    I tens raó, es una llastima que cada vegada la pujada a Coll d'Ases esta mes asfaltada i pel que sembla es qüestió de temps que ho estigui totalment i possiblement alguna pista de les mes habituals de la zona també passi el mateix.