Castellar+Castell de Pera+Creu de Rico+Sant Llorenç+Pi d en Guardia

Photo ofCastellar+Castell de Pera+Creu de Rico+Sant Llorenç+Pi d en Guardia Photo ofCastellar+Castell de Pera+Creu de Rico+Sant Llorenç+Pi d en Guardia Photo ofCastellar+Castell de Pera+Creu de Rico+Sant Llorenç+Pi d en Guardia

January 14, 2022
January 2022

near Castellar del Vallès, Catalunya (España)

Una ruta mes des de Castellar del Vallès, aquesta vegada com objectiu arribar a l'estrella a Sant Llorenç de Savall però com que seria molt fàcil si anessin directes farem una mica de volta per arribar-hi.

Una altre ruta amb el mateix objectiu i amb diferent recorregut la podeu veure en el següent link:

La ruta s'inicia pujant la pista que ens portaria fins el Puig de la Creu, arribem a l'alzina Balladora que es el primer descans que trobem.
Si agaféssim el camí que surt amunt de la cadena aniríem fins l'ermita del Puig de la Creu però nosaltres seguirem la pista principal i al següent encreuament a l'esquerra on trobarem dos trams de pujada forta abans de sortir al pla de Can Cadafalch.
Passat Can Cadafalch la pista es torna a dividir i agafarem cap a l'esquerra. Si no deixem aquesta pista ens portaria de cap a Sant Llorenç de Savall però una mica desprès del encreuament la deixarem per una camí a l'esquerra que baixa i que no està en tant bon estat i on trobarem alguns punts mes complicats fins que també el deixarem , agafant un corriol a l'esquerra que ens portarà a l costat de la font del plàtan.
Aleshores tornarem a estar en una pista en millor estat i que de baixada ens portarà fins la carretera de Sant Llorenç. Creuem la carretera per seguir per la riera seca. Aquest tram es una mica complicat perquè hi han moltes pedres i sorra tova que fa una mica mes difícil pedalar.
Mes endavant de nou tornarem a sortir a una pista en bon estat que comença a pujar amb mes força però serà quan arribem a un encreuament i seguim cap a la dreta on trobarem un parell de rampes molt fortes a on haurem de posar tot el que tenim a la bici per arribar a dalt.
Superades les rampes es suavitza fins pràcticament arribar a la urbanització del es Marines on just abans fem un gir tancat a l'esquerra per començar a baixar fins la Vall de Horta.
A la Vall de Horta seguim fins el final de la Vall passant ben a prop del Marquet de les Roques i per davant de Can Brossa, on podeu esmorçar les seves truites. Quan la pista continua cap a Agramunt agafarem just el camí del costat, on hi ha la cadena, per anar al Castell de Pera.
Aquest camí es de pujada fins el coll del castell, en aquest tram també trobareu rampes fortes , poder no tant fortes , però bastant mes llargues. Al coll podeu parar i gaudir de les vistes de la serra de l'Obac que us queden a l'esquena pujant. I si voleu visitar el que queda del castell haureu de pujar a peu per el corriol.

I ara si, que ben aviat serem a l'objectiu de la sortida, arribar a l'estrella. Des de el coll seguirem el camí i baixarem fins la casa Saladelafont que passarem pel costat esquerra on desprès girarem a la dreta per passar per darrera de la casa. El camí continuarà passant per un diposit on arribem pujant, continuarà baixant fins arribar al corriol que surt a la dreta i puja directament a l'estrella des de on tornem a tenir vistes a la serra de l'Obac i de Sant Llorenç i l'urbanització de Comabella. Des de el trencall fins l'estrella tot es pujada amb tram una mica mes forts i complicats que d'altres.
Quan esteu a l'estrella si voleu podeu anar fins la bandera que hi ha al Cim del Puig Baiarols, son 2 min a peu.

Per continuar desfem el corriol fins el final on el camí mes ample i seguim a l'esquerra fins baixar a La Muntada on al davant surt un corriol que ens porta fins la casa de la Roca. En aquest punt comença el camí a pujar de nou fins arribar a La Creu de Ricó. Nomes hi ha un tram mes difícil on la pujada està encimentada però es curt.

Des de la Creu de Ricó tot es baixada fins arribar a Sant Llorenç de Savall. Sortim del poble pel darrera per un petit pont que hi ha al final del polígon industrial. Ara tenim al davant un llarg tram de pujada fins arribar al Pi d'en Guàrdia, coll que està a la pista de Coll d'Ases. La primera part fins la casa de L'Armengol està en molt bons estat, Just al davant de la casa deixem la pista a la dreta on trobarem pujades fortes i bastant pedregoses fins el encreuament on hi ha un diposit. En aquest punt també seguirem a la dreta per el camí que ja arriba al coll i aquest tram es bastant llarg i de constant pujada mes o menys fortes però carde molt forta.
Al coll ara ja es tot cara avall fins el Pla de els Forques on creuarem la carretera de Gallifa i seguirem per la pista a l'esquerra quan es divideix per passar per Coll Munner i arribar a 3 pins des de on de seguida arribarem a L'alzina Balladora per on hem passat a l'inici de la ruta. Pràcticament des de desprès del Coll Pi d'en Guàrdia fins l'alzina balladora tot es baixada o planejar, nomes just abans de coll Munner trobareu un parell de revolts amb una pujada forta i per sortir a l'alzina Balladora hi ha una lleugera pendent.

I I per acabar la ruta des de l'Alzina Balladora baixem tot el tram que nomes arrencar la ruta hem pujat. Aneu en compte amb aquest tram perquè normalment es un lloc bastant habitual i concorregut per caminants i ciclistes.

Siguem respectuosos.

Salut i força pedals.

__________________________________________________________________________________

Una ruta más desde Castellar del Vallès, esta vez como objetivo llegar a la estrella en Sant Llorenç de Savall pero como sería muy fácil si fueran directos daremos un poco de vuelta para llegar.

Otra ruta con el mismo objetivo y con diferente recorrido la podeis ver en el siguiente link:

La ruta se inicia subiendo la pista que nos llevaría hasta el Puig de la Creu, llegamos a la encina Balladora que es el primer descanso que encontramos.
Si tomamos el camino que sale arriba de la cadena iríamos hasta la ermita del Puig de la Creu pero nosotros seguiremos la pista principal y en el siguiente cruce a la izquierda donde encontraremos dos tramos de subida fuerte antes de salir al llano de Can Cadafalch.
Pasado Can Cadafalch la pista se vuelve a dividir y tomamos hacia la izquierda. Si no dejamos esta pista nos llevaría hacia Sant Llorenç de Savall pero un poco después del cruce la dejaremos por un camino a la izquierda que baja y que no está en tan buen estado y donde encontraremos algunos puntos más complicados hasta que también el dejaremos , cogiendo un sendero a la izquierda que nos llevará junto a la fuente del plátano.
Entonces volveremos a estar en una pista en mejor estado y que de bajada nos llevará hasta la carretera de Sant Llorenç. Cruzamos la carretera para seguir por la riera seca. Este tramo es un poco complicado porque hay muchas piedras y arena blanda que hace un poco más difícil pedalear.
Más adelante de nuevo volveremos a salir a una pista en buen estado que empieza a subir con más fuerza pero será cuando lleguemos a un cruce y seguimos hacia la derecha donde encontraremos un par de rampas muy fuertes donde deberemos poner todo lo que tenemos en la bici para llegar arriba.
Superadas las rampas se suaviza hasta prácticamente llegar a la urbanización del es Marines donde justo antes damos un giro cerrado a la izquierda para empezar a bajar hasta el Valle de Horta.
En el Valle de Horta seguimos hasta el final del Valle pasando muy cerca del Marquete de las Rocas y por delante de Can Brossa, donde podrá desayunar sus truchas. Cuando la pista continúa hacia Agramunt tomaremos justo el camino de al lado, donde se encuentra la cadena, para ir al Castillo de Pera.
Este camino es de subida hasta el collado del castillo, en este tramo también encontrará rampas fuertes, poder no tan fuertes, pero bastante mas largas. En el collado puede parar y disfrutar de las vistas de la sierra del Obac que le quedan a la espalda subiendo. Y si desea visitar lo que queda del castillo deberá subir a pie por el sendero.

Y ahora si, que pronto estaremos en el objetivo de la salida, llegar a la estrella. Desde el collado seguiremos el camino y bajaremos hasta la casa Saladelafont que pasaremos por el lado izquierdo donde después giraremos a la derecha para pasar por detrás de la casa. El camino continuará pasando por un depósito donde llegamos subiendo, continuará bajando hasta llegar al sendero que sale a la derecha y sube directamente a la estrella desde donde volvemos a tener vistas a la sierra del Obac y de Sant Llorenç y el urbanización de Comabella. Desde el desvío hasta la estrella todo se sube con tramo un poco más fuertes y complicados que otros.
Cuando está a la estrella si quiere puede ir hasta la bandera que hay en la cima del Puig Baiarols, son 2 min a pie.

Para continuar deshacemos el sendero hasta el final donde el camino más ancho y seguimos a la izquierda hasta bajar a La Muntada donde delante sale un sendero que nos lleva hasta la casa de la Roca. En este punto comienza el camino a subir de nuevo hasta llegar a La Creu de Ricó. Solo hay un tramo más difícil donde la subida está cementada pero es corto.

Desde la Cruz de Ricó todo es bajada hasta llegar a Sant Llorenç de Savall. Salimos del pueblo por detrás por un pequeño puente que hay al final del polígono industrial. Ahora tenemos delante un largo tramo de subida hasta llegar al Pi d'en Guardia, collado que está en la pista de Coll d'Ases. La primera parte hasta la casa de L'Armengol está en muy buen estado, justo en frente de la casa dejamos la pista a la derecha donde encontraremos subidas fuertes y bastante pedregosas hasta el cruce donde hay un depósito. En este punto también seguiremos a la derecha por el camino que ya llega al collado y este tramo es bastante largo y de constante subida mas o menos fuertes pero muy fuerte.
En el collado ahora ya es todo boca abajo hasta el Pla de les Forques donde cruzaremos la carretera de Gallifa y seguiremos por la pista a la izquierda cuando se divide para pasar por Coll Munner y llegar a 3 pinos desde donde enseguida llegaremos a L encina Balladora por donde hemos pasado al inicio de la ruta. Prácticamente desde después del Coll Pi d'en Guardia hasta la encina bailadora todo es bajada o planear, sólo justo antes de cuello Munner encontrará un par de curvas con una subida fuerte y para salir a la encina Balladora hay una ligera pendiente .

Y Y para terminar la ruta desde la Encina Balladora bajamos todo el tramo que sólo arrancar la ruta hemos subido. Tenga cuidado con aqeste tramo porque normalmente es un lugar bastante habitual y concurrido por caminantes y ciclistas.

Seamos respetuosos.

Salut i força pedals

Coll del Castell de Pera

Coll_del_Castell_de_Pera

Creu de Rico

Creu de ferro amb les bandes reforçades, instal·lada sobre un pedestal de pedra del país, en substitució d'una antiga creu de terme. En una de les cares de la base hi ha la inscripció "Any de la fe 1968". La creu és, a més, un lloc de referència local per trobar-se en una cruïlla de camins. Observacions: Sembla que a l'entorn s'hi van trobar denaris d'època romana. https://patrimonicultural.diba.cat/element/creu-de-rico

Coll del Pi d'en Guardia

Coll_del_Pi_d'en_Guardia

PictographProvisioning Altitude 1,706 ft

M'han dit que està tancat temporalment si programeu parar, consulteu-lo abans

Estrella

Des de aquí teniu vistes de la Vall de Horta, Sant Llorenç de Munt, la serra de l'Obac i Sant Llorenç Savall.

PictographCastle Altitude 2,415 ft

Castell de Pera

El castell de Pera és un castell del municipi de Sant Llorenç Savall, al Vallès Occidental. El castell, d'estil romànic, està documentat per primera vegada l'any 1018. És un monument declarat Bé Cultural d'Interès Nacional i Bé d'Interès Cultural en l'Inventari del Patrimoni Arquitectònic de Catalunya. https://ca.wikipedia.org/wiki/Castell_de_Pera_(Sant_Lloren%C3%A7_Savall)

PictographPavement ends Altitude -32,805 ft

Creuar_carretra_Sant_Llorenç

PictographMountain pass Altitude -32,805 ft

Un gran bloc de roca amb una placa n’és el record. La placa diu “A inicis del segle XX, les colles s’aturaven en aquest indret en tornar de l’aplec de Sant Sebastià de Montmajor i, acompanyats de música de gralles, hi ballaven alegrement entorn d’una gran alzina”. La placa va ser posada pel Centre Excursionista de Castellar del Vallès.

PictographRuins Altitude -32,805 ft

Mas totalment enrunat i desmuntat pedra a pedra; només queda el puntal del paller i indicis de l'era i altres espais. En fotografies de fa trenta anys es pot veure un gran mas de dos cossos i barri tancat, amb dos pisos i galeria a migdia. En una feixa inferior es conserva encara un cup sencer. Observacions: A l'espai que ocupava el mas s'hi va construir un petit habitatge senzill, sense cap gràcia ni estètica. https://patrimonicultural.diba.cat/element/saladelafont

Masia en ruïnes situada al sud-est del municipi%2C a pocs metres més avall del Coll Monner. La teulada era a dues vessants i les obertures amb els brancals i les llindes fetes amb grans carreus de pedra. Actualment només es conserven alguns murs que estan fets de pedres de diferents dimensions%2C sense devastar%2C col·locats de forma irregular. Al seu interior encara es conserva l'antic forn i un finestral amb festejadors.%0D%0A%0D%0Ahttps://ca.wikipedia.org/wiki/Can_Monner

PictographPavement ends Altitude -32,805 ft

Sortim a la carretera de Gallifa per uns metres mes endavant tornar agafar la pista a l'altre costat de la carretera.

PictographFountain Altitude -32,805 ft

Font_del_Platan

Baiarols és un turó de 696 metres que es troba al municipi de Sant Llorenç Savall a la comarca del Vallès Occidental.

PictographInformation point Altitude 1,657 ft

La Muntada és fruit del somni familiar de viure i treballar en un projecte d’agricultura social i ecològica al bell mig del Parc Natural de Sant Llorenç del Munt.%0D%0A%0D%0AVa néixer l’estiu del 2007 a la Masoveria del Marquet de les Roques i es va traslladar%2C l’octubre del 2013%2C a la masia la Muntada%0D%0A%0D%0Ahttps://www.lamuntada.cat/ca%0D%0A