Photo ofCastellar+Arenes+Les Marines+Vall de Horta+Castell de Pera+Estrella Sant Llorenç+Sant Jaume Vallverd Photo ofCastellar+Arenes+Les Marines+Vall de Horta+Castell de Pera+Estrella Sant Llorenç+Sant Jaume Vallverd Photo ofCastellar+Arenes+Les Marines+Vall de Horta+Castell de Pera+Estrella Sant Llorenç+Sant Jaume Vallverd

December 12, 2020
November 2020

•   4.7 1 review

near Castellar del Vallès, Catalunya (España)

Una ruta mes des de Castellar del Vallès, aquesta vegada com objectiu arribar a l'estrella a Sant Llorenç de Savall però com que seria molt fàcil si anessin directes farem una mica de volta per arribar-hi.

Encara que pugui semblar sorprenent no sortirem pel camí del Puig, aquesta vegada anirem a buscar la carretera de Terrassa per agafar el primer camí a la dreta després de creuar el pont.
Nomes començar el camí ja tenim la primera pujada molt forta, es un tram encimentat curt però molt intens, a partir d'aquí el camí pujara una mica mes fins arribar a una zona mes planera, des de on veureu les vistes de tota la població de Castellar, que s'acabarà just amb un revolt tancat a la dreta on començara de nou a pujar fins sortir a l'urbanització de Sant Feliu del Racó.
Seguirem per dins de l'urbanització per anar buscar una pista que continuara pujant fins arribar a una cruïlla.
Agafarem el camí de la dreta on hi ha la cadena i baixa. Aquesta baixada es molt ràpida i perillosa perquè a la part mes inclinada el terreny es molt pedregós i es complica molt si vas ràpid i vols frenar perquè la bici relliscarà.
Si arribeu a la carretera voldrà dir que estava-u tant al·lucinats amb la baixada que us heu passat el trencall a l'esquerra cap a l'Ermita de la Mare de Deu de les Arenes. Torneu enrere si fos els cas.

Ara el terreny canvia una mica perquè trobarem un corriol de pujada a l'inici i que mes endavant s'endinsa al bosc on trobarem una pedra que s'ha de pujar caminat, si o si, per continuar el corriolet tècnic perquè les arrels del terra s'ha d'anar esquivant. El corriol acaba de baixada a un parking on surt una pista que passa pel davant de l'ermita de la Mare de Deu de les Arenes.
Passada l'ermita trobarem de nou un corriol que creua la riera i surt a la carretera de Sant Llorenç de Savall. Seguirem per la carretera uns 300m fins el primer revolt tancat on hi ha la pista que hem de seguir.

Aquesta pista es portarà fins el costat de l'urbanització de les Marines on arribarem pujant molt perquè les darreres rampes d'aquest tram son molt fortes, segurament les mes fortes de tota la ruta. Just passades les rampes un petit pla per descansar i abans de tocar els carrers de l'urbanització trenquem a l'esquerra i baixem fins la Vall de Horta.

A la Vall de Horta seguim fins el final de la Vall passant ben a prop del Marquet de les Roques i per davant de Can Brossa, on podeu esmorçar les seves truites. Quan la pista continua cap a Agramunt agafarem just el camí del costat, on hi ha la cadena, per anar al Castell de Pera.
Aquest camí es de pujada fins el coll del castell, en aquest tram també trobareu rampes fortes , poder no tant fortes , però bastant mes llargues. Al coll podeu parar i gaudir de les vistes de la serra de l'Obac que us queden a l'esquena pujant. I si voleu visitar el que queda del castell haureu de pujar a peu per el corriol.

I ara si que el pròxim objectiu es el de la sortida, arribar a l'estrella. Des de el coll seguirem el camí i baixarem fins una una casa que passarem pel costat on girarem a la dreta per passar per darrera de la casa. El camí continuarà passant per un diposit, continuarà baixant fins arribar al corriol que surt a la dreta i puja directament a l'estrella des de on tornem a tenir vistes a la serra de l'Obac i de Sant Llorenç i l'urbanització de Comabella.

Per continuar desfem el corriol per arribar-hi i seguim per la pista fins sortir a l'urbanització Comabella per on baixarem fins Sant Llorenç i creuarem per sortir a l'altre costat del poble agafant la famosa pista de les estàtues però no arribarem a elles perquè a l'alçada de la Busqueta la deixarem per pujar cap a l'ermita de Sant Jaume de Vallverd, penúltima parada parada d'aquesta ruta. Des de el trencall de la Busqueta fins l'ermita i passada l'ermita el camí puja fins Cadafalch.

I des de el pla de Cadafalch anirem cap el Puig de la Creu, última parada de la ruta. Quan arribem a l'alzina Balladora en comptes de baixar per la pista principal, seguirem pel camí de la cadena que ens porta al Puig, nomes seran un parell de quilometres però val la pena per veure Castellar des de dalt.

Salut i força pedals.

_____________________________________________________________________________________

Una ruta mes desde Castellar del Vallés, esta vez como objetivo llegar a la estrella en Sant Llorenç de Savall pero como sería muy fácil si fueran directos haremos un poco de vuelta para llegar.

Aunque pueda parecer sorprendente no saldremos por el camino del Puig, esta vez iremos a buscar la carretera de Terrassa para tomar el primer camino a la derecha después de cruzar el puente.
Solamente empezar el camino ya tenemos la primera subida muy fuerte, es un tramo de cemento corto pero muy intenso, a partir de aquí el camino subiera un poco más hasta llegar a una zona más llana, desde donde verá las vistas de toda la población de Castellar, que acabará justo con una curva cerrada a la derecha donde comenzara de nuevo a subir hasta salir en la urbanización de Sant Feliu del Racó.
Seguiremos por dentro del urbanización para ir a buscar una pista que continuara subiendo hasta llegar a un cruce.
Tomaremos el camino de la derecha donde está la cadena y baja. Esta bajada es muy rápida y peligrosa porque en la parte más inclinada el terreno es muy pedregoso y se complica mucho si vas rápido y quieres frenar porque la bici resbalará.
Si llega a la carretera querrá decir que estaba y uno tanto alucinados con la bajada que te has pasado el desvío a la izquierda hacia la Ermita de la Virgen de las Arenas. Vuelva atrás si fuera el caso.

Ahora el terreno cambia un poco porque encontraremos un sendero de subida al inicio y que mas adelante se adentra en el bosque donde encontraremos una piedra que se debe subir caminado, si o si, para continuar el sendero técnico para que las raíces del tierra hay que ir esquivando. El sendero acaba de bajada a un parking donde sale una pista que pasa por delante de la ermita de la Virgen de las Arenas.
Pasada la ermita encontraremos de nuevo un sendero que cruza el arroyo y sale a la carretera de Sant Llorenç de Savall. Seguiremos por la carretera unos 300m hasta la primera curva cerrada donde está la pista que tenemos que seguir.

Esta pista se llevará hasta el lado del urbanización de las Marinas donde llegaremos subiendo mucho porque las últimas rampas de este tramo son muy fuertes, seguramente las más fuertes de toda la ruta. Justo pasadas las rampas un pequeño plan para descansar y antes de tocar las calles de la urbanización giramos a la izquierda y bajamos hasta el Valle de Horta.

En el Valle de Horta seguimos hasta el final del Valle pasando muy cerca del Marquet de las Rocas y por delante de Can Brossa, donde podrá desayunar sus tortillas. Cuando la pista continúa hacia Agramunt tomaremos justo el camino al lado, donde está la cadena, para ir al Castillo de Pera.
Este camino es de subida hasta el cuello del castillo, en este tramo también encontrará rampas fuertes, poder no tanto fuertes, pero bastante mas largas. En el cuello puede parar y disfrutar de las vistas de la sierra del Obac que te quedan en la espalda subiendo. Y si desea visitar lo que queda del castillo tendrá que subir a pie por el sendero.

Y ahora si que el próximo objetivo es el de la salida, llegar a la estrella. Desde el cuello seguiremos el camino y bajaremos hasta una una casa que pasaremos por el lado donde giraremos a la derecha para pasar por detrás de la casa. El camino continuará pasando por un depósito, continuará bajando hasta llegar al camino que sale a la derecha y sube directamente a la estrella desde donde volvemos a tener vistas a la sierra del Obac y de San Lorenzo y la urbanización de Comabella .

Para continuar deshacemos el sendero para llegar y seguimos por la pista hasta salir en la urbanización Comabella por donde bajaremos hasta San Lorenzo y cruzaremos para salir al otro lado del pueblo tomando la famosa pista de las estatuas pero no llegaremos a ellas porque a la altura de la Busqueta la dejaremos para subir hacia la ermita de Santiago de Vallverd, penúltima parada parada de esta ruta. Desde el desvío de la Busqueta hasta la ermita y pasada la ermita el camino sube hasta Cadafalch.

Y desde el plan de Cadafalch iremos hacia el Puig de la Cruz, última parada de la ruta. Cuando llegamos a la encina Balladora en vez de bajar por la pista principal, seguiremos por el camino de la cadena que nos lleva al Puig, sólo serán un par de kilómetros pero vale la pena para ver Castellar desde arriba.

Salud y força pedals

Cruïlla_torrent

• Photo of jcasass
    jcasass Dec 12, 2020

La part que transcorre per la vall d'Horta es una passada, i no us podeu perdre les vistes des del Castell de Pera. La pujada a l'estrella transcorre per un camí que es veu poc transitat, amb força vegetació baixa però també paga la pena per les vistes de Sant Llorenç i la Comabella.

jcasass Dec 13, 2020

Excel·lent descripció de la ruta, dificultat i punts a tenir en compte.

• Photo of Tarres
    Tarres Dec 13, 2020

M'alegro que gaudissis de la ruta.
    Gràcies pels teus comentaris, ajuden a continuar.

• Photo of jcasass
    jcasass Dec 28, 2020

Excel·lent descripció de la ruta, dificultat i punts a tenir en compte.