Castellar de N' Hug a Rioll.

October 10, 2013
October 2013

near Castellar de N'Hug, Catalunya (España)

Deixem un dels cotxes a l’entrada de Ripoll i continuem carretera amunt amb l’altre cotxe amb les bicicletes carregades direcció Castellar de N’hug. Abans d’arribar-hi ens aturem a veure ràpidament les Fonts del Llobregat: precioses i envoltades de la fresca natura. Continuem i arribem al poble, que és turístic i ara en època de boletaires. A la botiga hi trobem croissants de quilo, la unitat! i embotits de pagès. Comencem la ruta amb bicicleta amb un inici dur donat les pujades imminents del poble cap a la carretera i fins al camí que va cap a l’església reformada de Sant Joan. Ens hi aturem, fem una ullada ràpida i seguim cap al Monestir de Montgrony per a fer-hi la parada del dinar. Tot i que ens trobem que el camí no és apte per a circular-hi amb la bicicleta! No ho sabíem! doncs hem descarregat la ruta d’internet i aquesta no ho indicava! Per tant, no ens queda més remei que anar a peu carregant amb la bicicleta per l’estret camí de muntanya, trobant-hi diversos tipus de bolets i acompanyats pel silenci habitual del bosc. Arribem a la pista en la que es pot circular, que és baixada, així ens permet descansar una mica i arribem de seguida al Monestir. La tornada cap a Ripoll és a través de l’estreta carretera de corbes que hem fet anteriorment per arribar a Castellar de N’Hug. Anem arribant-... Gombrèn, Campdevànol i Ripoll! Fita aconseguidaª! Però encara manca deixar les bicicletes, pujar al cotxe i anar a buscar l’altre cotxe i tornar a casa.