Cardona-Sorba-Gargallà-Cardona

December 19, 2021
December 2021

near Cardona, Catalunya (España)

Sortim de Cardona pel pont de Sant Joan i un cop creuat, cap a l'esquera, per un camí asfaltat, sense deixar-lo, fins que travessem la riera de Gargallà pel pont.
Agafem la pista cap a la dreta per passar vora la capella de Sant Salvador. Continuem per la pista amb una pujada lleu i constant resseguint el barranc d'Aiguadora, fins que prendrem una carretera a ma dreta, passant per l'ermita de Santa Maria de Sorba.
Pujada constant una mica més pronunciada fins arribar a Sant Miquel de Vilandeny, on prendrem la carretera a ma dreta fins que arribarem a una pista a ma dreta per arribar a l'ermita de Sant Andreu de Gargalla. Seguim la pista fins a trobar altre cop la carretera, on al final de la pujada a ma dreta hi ha una casa a ma dreta amb una tanca de vegetació, on un cop passada prendrem la pista a ma dreta. A partir d'aquí ja es tot baixada.

Anem seguint la pista costa avall, força ràpida, per anar a trobar la riera de Gargallà, la travessarem crec que tres cops de pedra en pedra, si baixa com avui, s'ha de travessar per les pedres, hi ha massa aigua. Arribarem a una tolla, on hi ha un pontet de formigó per travessar la riera. Un cop travessada hi ha un corriol on haurem de tornar a baixar de la bicicleta, hi ha un tram entre una tanca elèctrica i un marge, amb una sèquia petita i un marge massa alt per pujar-lo. Passat això, ja connectem amb la pista que abans hem pujat. Anem desfent el camí per arribar al final de la ruta, al pont de Sant Joan.

Ha sigut una ruta una mica improvisada. L'he fet per marxar de la boira persistent de Bellpuig, però no m'esperava tanta part asfaltada. La primera opció era fer uns corriols a Santpedor, però també hi havia boira. He anat pujant fins a deixar la boira enrere, i he anat a parar a Cardona.

La ruta no té cap dificultat, llevat d'haver de baixar de la bicicleta per creuar la riera.