Cardedeu-Arbúcies-Cardedeu

July 4, 2010
July 2010

near Cardedeu, Catalunya (España)

Ruta llarga i amb gran desnivell acumulat ( uns 4.500 m ), que transita per pistes però que suposa un gran esforç físic. la primera meitat, fins a Arbúcies és simplement fantàstica. Es puja al Pla de la Calma, es baixa fins el poble de El Montseny i de nou es puja fins a Sant Marçal, per finalment baixar cap a Arbúcies. Les pistes no tenen cal altre qualificatiu que fantàstiques, tant pel seu paisatge com pels pendents que aporta (sobretot en certs trams). Si hi ha possibilitat de ser recollit a Arbúcies, és una gran opció acabar-la allà.
Si es vol continuar fins a retornar a Cardedeu, cal tenir en compte que el tram Arbúcies-Riells em vaig liar una mica i pot ser confús : jo vaig prendre l'opció final d'anar a Fontdellops per una pista força maca i en arribar, després d’un indicador km de1.7km a Fontdellops, a una corba a l'esquerra (180º aprox) veiem un cartell que ens portaria a Fondellops si seguim rectes. Jo vaig decidir seguir la pista i fer la corba a l'esquerra, i em portà a un collet a on vaig iniciar una petita baixada voltejant el Turó de Montfort. EN acabar la pisteta s'arriba a bosc amb pista transitada que porta cap a la urbanització de Fogueres de Montsoriu i en passar un casalot que estan restaurant surt el GR 83 cap a Mataró. El vaig seguir un tros però vaig retornar perquè era ple d’esbarzers . Aquest GR porta fins a Can Marlet. Es pot afagar, però es un senderol trialer. Si seguim per la pista, arribem a un trencall a la dreta que en orienta cap a Riells. Jo el vaig agafar i al cap d'una estoneta vaig començar a fer la baixada cap a Riells, per una pista oblidada i amb esbarzers, però una mica més ampla, que permetia anar fent . Arrel d'això vaig punxar les dues rodes !! La pista, en arribar a baix, es troba amb la del GR 83 i ja arribem a Can Merlet, al costat de Riells. A partir de Riells, les pistes i indicacions són molt clares i fàcils de seguir, podent fer variacions segons ens interessi.
De Riells hi ha potser la tercera pujada del dia, tot i que no gaire llarga ni dura, i una baixada fins a Gualba que cal prendre's seriosament, ja que pot patinar molt amb la sorra i el pendent.
A partir d'aquí, un trencacames fins a Campins i Mosqueroles per fer una baixada fins a St Esteve de Palautordera, des d'on anirem a agafar el camí vell de Sant Antoni de Vilamajor, molt fàcil però amb un parell de pujades que amb els km que portem ja comencen a notar-se molt. Des de Sant Antoni, pel camí vell fins a Cardedeu, asfaltat que va bé per relaxar-se una mica de tot l'esforç i calor acumulats.

Aprofiteu el grapat de fonts que hi ha a la ruta, perquè caldrà beure'n molta d'aigua perquè el líquid que es perd en suar a dojo és important.

• Photo of alftombai
    alftombai Jul 5, 2010

que maco !!!
    fotos incloses!
    M'agradat molt

• Photo of silverbtt
    silverbtt Jul 5, 2010

Mare meva, estem bojos o que.
    Una passada de ruta ja estic buscant data per fer-la, això si, tindrà de ser aviat si vull tenir llum de dia per a acabar-la.
    Una salutació i espero sobreviure per maldecirte quan la acabi.

• Photo of agudes
    agudes Jul 6, 2010

doncs es pot complicar m´s si es vol, ja que opcions de fer-la més entretinguda ( de tornada) n'hi han. Estic pensant en tornar pel Corredor des de Sant Celoni, baixant des de Campins pel camí vell a St Celoni i des d'allí enllaçar amb el Corredor, però pot ser excessiu i difícilment podía gaudir de la tornada amb l'estat amb el que aniria...
    però pensar no esgota, de moment...
    bona sort.

• Photo of adria440
    adria440 Aug 3, 2011

Uf quina passada, la vull fer des de Sant Pere un dia d'aquests modificant una mica la tornada, algú s'apunta?

• Photo of ceballut
    ceballut Jan 27, 2013

Voildria fer-ho en sentit contrari. Concretament de Arbúcies a Cardedeu, és factible? és per pistes? Em fa por que no troves corriols/trialeres de pujada... gràcies

• Photo of agudes
    agudes Jan 28, 2013

Cap problema!. Tota la ruta és per pistes i el tram d'anada Cardedeu-Arbúcies és molt maco, i factible per pistes en bon estat i amb desnivells assumibles. Potser la pujada des de les piscines de El Montseny fins Puig Drau ( al seu coll) es fa pesada però .. tot s'acaba!

Jo ho he fet també en sentit contrari i cap problema. TOT PISTA.

• Photo of Jose R. B. S.
    Jose R. B. S. Apr 13, 2015

La voy a hacer.... Fijo!!!! Aunque hare paradita en pla de la calma para recuperar un poco...... ;).