Canet d'Adri-Rocacorba-Biert

January 23, 2022
January 2022

near Canet d'Adri, Catalunya (España)

Ascensió imprescindible per a tot bttero de les contrades gironines, a la talaia que domina tota el Gironés, el Pla de l'Estany, bona part de la Selva, el sud de la Garrotxa i de l'Empordà.
L'hem fet seguint una ruta circular relativament curta (de km, no tant de temps) i sense complicacions, que tot sortint de l'esglèssia de St Vicenç de Canet d'Adri puja pel Serrat de la Cadalt en direcció ponent. Després de l'ascens, en alguns punts força dur, segueix direcció nord fins trobar la Serra de Pujarnol, que en direcció llevant va baixant fins al collet de can Gelada, on tomba cap al sud cap a Biert i torna al punt sortida.
La pujada es fa tota per pista en part asfaltada i en part de terra, sense més dificultats que la pendent. Un cop a dalt, a més de pujar fins a les antenes del Puigsou no cal oblidar agafar el trencant d'anar i tornar a l'imponent ermita-castell de Rocacorba.
La baixada és més variada en quant a ferms, i un bon tram es passa per un camí força pendent i trencat que obliga a anar amb molta prudència, tot i que es pot fer be.
No cal dir que es gaudeix de bones panoràmiques, amb el permís de la boira o calitxa, i l' itinerari travessa bosquets prou encantadors.