CANAL DE MIDI (3r dia) Carcassone a Béziers

Photo ofCANAL DE MIDI (3r dia) Carcassone a Béziers Photo ofCANAL DE MIDI (3r dia) Carcassone a Béziers Photo ofCANAL DE MIDI (3r dia) Carcassone a Béziers

August 7, 2014
July 2014

near Carcassonne, Languedoc-Roussillon (France)

Aquesta és l'etapa més llarga de la ruta, per tant ens vam aixecar més d'hora per tenir més marge. Les ventatges de fer més kilòmetres i arribar fins a Béziers són que podem fer nit a una de les ciutats més importants que trobem a la ruta, i ens permet tenir més varietat d'allotjament. També cal tenir en compte que d'aquesta manera l'última etapa serà així més curta i podem gaudir amb més calma de, per exemple, l'arribada al far de Marseillan, el punt on el canal de Midi es troba amb el mar.
Sinó, hi ha l'opció també d'escurçar la ruta i fer nit a algun poblet que hi ha abans de Béziers com ara Capestang, Colombiers, Paraza, o Saint Nazaire d'Aude, per exemple.

Sortim de Carcassone i seguim el Canal de Midi per la riba dreta, fins arribar a Trèbes, poble on el canal passa pel mig, i parem a esmorzar uns bons croissants. Seguim sense aturar-nos gaire estona, tot passant per diverses encluses. El paisatge va canviant i està molt més envoltat de vinyes. Això també es nota en els diferents pobles que anem passant, on s'ofereixen cates de vins i caves, per exemple. Hi ha molts trams on el camí del costat del canal és molt estret i atapeït d'herbes, i hi ha un camí més ample més amunt però al costat mateix, on molts ciclistes hi passen. Hi ha trams d'asfalt. És d'agrair també perquè la kilometrada d'aquest dia és la més llarga.

Quan arribem a Capestang portem uns 80 kilòmetres i ja és hora de dinar. És el moment idoni per menjar-nos una típica "Cassoulet" sense tenir cap remordiment. Vam anar al Restaurant Le Bateliere i va anar molt bé, recomanable. Aquest potent plat típic d'aquesta regió està format per una cassola de terrissa plena de mongetes, amb gairebé una graellada de carn a dins. Hi havia una butifarra, cansalada i una cuixa d'ànec, espectacular.

Un cop tips i abans que ens vingués la mandra vam proseguir la marxa. Ja queden només uns 30 kilòmetres fins a Béziers, final d'etapa.

Photo ofCapestagne. Restaurant le Bateliere Photo ofCapestagne. Restaurant le Bateliere Photo ofCapestagne. Restaurant le Bateliere

Capestagne. Restaurant le Bateliere

PictographGeocache Altitude 157 ft

Enclusa de pechlaurier. Bar

PictographGeocache Altitude 142 ft

Poble d'Homps

PictographGeocache Altitude 160 ft

Enclusa puicheric. Bar

PictographGeocache Altitude 190 ft
Photo ofEnclusa Aiguille. 'Escultures'. Canviar al costat dret del canal Photo ofEnclusa Aiguille. 'Escultures'. Canviar al costat dret del canal Photo ofEnclusa Aiguille. 'Escultures'. Canviar al costat dret del canal

Enclusa Aiguille. 'Escultures'. Canviar al costat dret del canal

Enclusa Aiguille. "Escultures". Canviar al costat dret del canal

PictographGeocache Altitude 312 ft

Canviar de costat del canal