CANAL DE MIDI (2n dia) Castelnaudary a Carcassone

Photo ofCANAL DE MIDI (2n dia) Castelnaudary a Carcassone Photo ofCANAL DE MIDI (2n dia) Castelnaudary a Carcassone Photo ofCANAL DE MIDI (2n dia) Castelnaudary a Carcassone

August 4, 2014
July 2014

near Castelnaudary, Languedoc-Roussillon (France)

2n dia de la ruta del canal de Midi. Aquesta etapa és la més curta de les 4, però la veritat és que Carcassona és de les ciutats més importants per on passa el canal i val la pena parar i visitar la seva Cité medieval i el centre, també.
Dins la ciutadella, al fons, trobem el castell visitable (cal pagar entrada), construït el s.XII sobre una antiga domus del s.I.
Al s.XIX la ciutadella va arribar a uns extrems tals d'estat ruïnós que el Govern francès va considerar seriosament de demolir les muralles. A tal efecte, es va fer un decret oficial el 1849, però se'n va derivar un gran rebombori: l'historiador Jean-Pierre Cros-Mayrevieille i l'escriptor Prosper Mérimée van liderar una campanya per preservar la fortalesa com a monument històric. Durant aquell mateix any es va encarregar a l'arquitecte Eugène Viollet-le-Duc el projecte de renovació de la ciutat alta.
Va ser declarada patrimoni de la humanitat per la UNESCO el 1997.

Durant la ruta no hi ha gaires punts dubtosos on ens puguem perdre, tan sols tenir en compte que després de l'enclusa de Bram el camí es desvia del canal i s'ha de travessar la carretera D33, i tornar a agafar el camí que està cap a la dreta.
A moltes de les encluses que anem trobant hi ha serveis de bar per si cal proveïr d'aigua o simplement descansar asseguts a la gespa.

La ciutadella medieval és molt turística i s'hi pot trobar molta gent, sobretot si és diumenge, com va ser el cas. Tot i això hi ha molts carrers i carrerons pintorescs on podem trobar tranquilitat. En un d'aquests carrerons vam trobar el restaurant "les cours de la cité" on vam menjar molt bé, bon tracte, i no era car, molt recomanable!

Ciutadella medieval de Carcassona

Enclusa de la Lande

Enclusa de Villesèque

Enclusa de Bram, bar

Enclusa de la Peyruque

PictographGeocache Altitude 507 ft

La cité. Rest la cours de la cité

PictographBridge Altitude 404 ft

Travessar carretera asfaltada

• Photo of Albertnsoul
    Albertnsoul Apr 21, 2019

Tot perfecte, molt recomanable!

• Photo of Xrunning⛰
    Xrunning⛰ Apr 22, 2019

Gràcies Albertnsoul! Que disfrutis la següent etapa! A veure si enganxes bon temps!