CANAL DE MIDI (1r dia) Toulouse a Castelnaudary

Photo ofCANAL DE MIDI (1r dia) Toulouse a Castelnaudary Photo ofCANAL DE MIDI (1r dia) Toulouse a Castelnaudary Photo ofCANAL DE MIDI (1r dia) Toulouse a Castelnaudary

August 1, 2014
July 2014

•   5 2 Reviews

near Association des Petits Débrouillards, Midi-Pyrénées (France)

1ª etapa d'aquesta coneguda ruta, el Canal de Midi, que és el canal navegable en funcionament més antic d'Europa. Nosaltres l'hem plantejat fer en quatre dies, fent parada a les principals ciutats on passa el canal, per visitar i passar-hi la nit. Vam deixar el cotxe a l'estació d'Agde per agafar el tren fins a Toulouse. S'ha de fer un transbord de tren a Narbonne, al cap de mitja hora, i després sí que ens porta fins a Toulouse. En total el bitllet per a dos adults val 77€.

Només sortir de l'estació de Toulouse ja ens trobem el Canal de Midi a davant. El seguim cap a la dreta per anar al punt on comença el canal, i on també es troba amb el canal de la Garonne i el petit canal de Brienne, que comunica els canals amb el riu Garona. Originalment al s.XVII el canal tenia un camí a cada costat per passar-hi cavalls i estirar les barques, però ara s'ha d'estar alerta amb els canvis de costat del camí que voreja el canal. Abans de sortir de Toulouse, per exemple, hi ha un punt (waypoint) on hem de deixar el camí que voreja el canal per la dreta i anar al de l'esquerre.
Està pavimentat durant uns quants quilòmetres, i és fàcil trobar-hi bicis de carretera, de passeig, gent a peu... però a mesura que ens allunyem de la ciutat l'ambient es torna molt més tranquil i bucòlic. Tot i ser estiu el camí és òmbrivol i agradable, hi ha un plataner cada 5 metres, aproximadament.
Aviat trobem la primera enclusa, la de Castanet, on val la pena parar i veure com separa el desnivell a banda i banda de les comportes.
A l'enclusa de l'Océan cal estar a l'aguait i passar pel camí del costat dret del canal, ja que si continuem a l'esquerre ens allunyem cap a la zona de la bassa i l'obelisc de Naurouze.

port i principi del Canal de Midi

Enclusa montgiscard

• Photo of joxeperal
    joxeperal Jul 25, 2018

Ruta bien definida, sin perdida.

• Photo of Xrunning⛰
    Xrunning⛰ Jul 25, 2018

Gracias joxeperal por el comentario y la valoración!

• Photo of MARC CORNET PLANA
    MARC CORNET PLANA Jul 25, 2020

Gran ruta i descrita a la perfecció. Moltes gràcies. Demà farem la segona etapa fins a Carcasonne, seguint també el teu track. Genial! 🤟🏻🙃☺️