Camps de cereal i castells de la Segarra

Photo ofCamps de cereal i castells de la Segarra Photo ofCamps de cereal i castells de la Segarra Photo ofCamps de cereal i castells de la Segarra

July 30, 2014

near Cervera, Catalunya (España)

Al costat de les picines agafem una pista asfaltada en direcció nord, cap a la Cardosa. Passem sota l’autovia A-2 a l’altra banda hi ha una àrea d’esplai. Es deixa l’enquitranat i es continua recteper un camí que travessa els plans de Cervera entre camps de conreu de secà. Continuem recte fins una bifurcació sota una línia d’alta tensió: es gira a l’esquerra, cap al nord-oest i s’arriba a la Cardosa. A la sortida, es pren la pista de la dreta, cap al nord, es segueix un quilometre i mig i es pren el trencall de l’esquerra cap als Plans de Sió. Una mica més enllà, en una bifurcació a tocar de Montcortès es gira a la dreta per entrar al poble. S’entra a Montcortès de Segarra, on es pot admirar el seu esplèndid castell rectangular i l’església de Santa Anna. Després, pel carrer principal, en direcció sud, se surt a la carretera L-303. Creuem i seguim la carretera cap al sud per un ampli voral durant 120 metres fins a una pista que surt cap a la dreta. Es passa pel costat de cal Sunyer i, uns tres-cents metres després trobem el columbari medieval, es segueix i s’arriba a l’Aranyó. Sortim pel costat de l’esglesia en direcció al Canós. Als dos-cents cinquanta metres del poble es deixa la pista principal i es gira a l’esquerra . Es passa pel costat dels Pallers de l’Aranyo i es continua recte fins a trobar un cami que segueix cap a la dreta. Seguim dos quilometres, fins a trobar una cruilla. Es gira a l’esquerra i s’entra al Canós on se surt davant de l’església de Sant Jaume, que es deixa a l’esquerra per baixar per un carrer costerut. Al capdavall se surt a la carretera de Cervera, seguim durant cent metres i sortim per un camí cap a la dreta en direcció a Tordera. Seguim dos quilometres fins a Tordera , es deixa el nucli a mà dreta i es continua recte fins arribar a Cervera.