Camprodon-Bolòs-Salarsa-Beget-Castell Rocabruna-Camprodon

Photo ofCamprodon-Bolòs-Salarsa-Beget-Castell Rocabruna-Camprodon Photo ofCamprodon-Bolòs-Salarsa-Beget-Castell Rocabruna-Camprodon Photo ofCamprodon-Bolòs-Salarsa-Beget-Castell Rocabruna-Camprodon

October 17, 2011
October 2011

near Camprodon, Catalunya (España)

Ruta preparada per un bon cocktail: en Miquel Garnatxa i en Jacint "Ratafia". D'aquestes begudes tant catalanes i bones només en podia sortir una pedalada meravellosa per una de les zones més maques del nostre país.
Sortim de Camprodon cap a veure l'avenc de La Tomba del Sitjar. En Miquel ens fa continuar per una pista de lloses fins al Coll de l'Alec on enllacem amb un tram de la pedalada "Territori d'Isards 2011" que comença amb un sender fàcil i preciós per anar convertint-se amb una llarga TRIALERA amb majúscules (ULL! EN TEMPS HÚMIT, HI HA MOLTA PEDRA) per un bosc de faig i pi fantàstic que ens baixa a veure la segona joia del dia, l'ermita de Sta. Mª de Bolòs. Sorprenentment l'ermita no està tancada amb clau i si pot entrar amb el lògic respecte que s'ha de tenir pels llocs històrics i de culte.
Un cop visitada, continuem per pista fins la tercera joia, St.Valentí de Salarsa, imponent a primera cop d'ull, tant el seu exterior com el seu emplaçament es magnífic.
Per arribar a la quarta joia, Beget, en Jacint ens guia per un sender pedregós, ciclable al 95% (En aquest punt estem resseguint part de la ruta BI6000) que ens porta fins a la Ctra. Beget / Oix. Arribem a Beget per asfalt, excepte l'últim tram que arriba al poble seguint la seva fantàstica riera farcida de gorgs.
Sens dubte Beget es dels pobles catalans més bonics que he vist fins ara.
Tant encissats estem que no dubtem (tot hi saber que ens faria perdre molt temps) de prendre una cervesa Almogàver a la plaça, tot xerrant d'hosteleria, budisme i reflexió amb en Xevi del Restaurant Can Jeroni. En Xevi ens permet admirar l'interior del seus renovats menjadors, integrats de forma exemplar amb l'entorn de natura verge on ens trobem. Sens dubte hi haig de tornar per fer-hi un bon tec i continuar la conversa.
Tornem a pedalar seguint uns Km de la Ctra de Beget a Camprodon fins trobar una pista que puja progressiva, però sense descans fins quasi a tocar el Puig Cubell. Deixem la pista i prenem l’últim sender / trialera que ens permet admirar al costat nostre, el Castell de Rocabruna tot pedalant fins al Molí d'en Sorolla (hi ha uns inevitables 7 minuts a peu cara amunt per acabar-hi d’arribar) on ja trobem la pista que en pujada progressiva ens porta a la Ctra. Camprodon / Rocabruna, per on tornem doncs se’ns havia fet molt tard.
IBP:101AB
ULL! NO INCLOU EL TEMPS ATURATS: VA SER 1h 53'

Fet: Miquel, Jacint, Ferran, Pep, Franco i un servidor
Més fotos a: facebook.com\xavier molera pascual