Photo ofCamping Pirinenc+Els 7 Gorgs+Pujol de Llentes+Ermita Sant martí de Puigbò+Gombrèn Photo ofCamping Pirinenc+Els 7 Gorgs+Pujol de Llentes+Ermita Sant martí de Puigbò+Gombrèn Photo ofCamping Pirinenc+Els 7 Gorgs+Pujol de Llentes+Ermita Sant martí de Puigbò+Gombrèn

October 8, 2018
October 2018

near Sant Llorenç, Catalunya (España)

ortida des de el Camping Pirinenc per la pista que passa pel costat dels 7 Gorgs. A la pista dels 7 gorgs trobareu una barrera a on s'ha de pagar una ecotaxa fins el mes de setembre, però si vas amb la bici i segueixes la pista principal no hi ha cap problema per passar.

Aquesta ruta es molt semblant a aquesta però una mica mes curta sense desviar-se cap el Coll de Palomera:

L'inici del recorregut es de pujada molt còmode per pista passant pel costat dels 7 Gorgs, també coneguts com a Torrent de la Cabana, especialment el darrer gorg El Colomer.
Seguint la pista es convertira en ciment, evidentment sempre que trobem un tram encimentat que vol dir que s'ha de superar un tram de pujada complicat.
Una vegada sortim al pla a la cruïlla que trobem hi han varies alternatives, a l'esquerra baixaríem cap a Sant Esteve de la Riba, a la dreta anem cap a la dreta anem cap l'ermita de Sant Feliu d'Estiula i de frente, per on anirem nosaltres, ens endinsarem al bosc per un camí que deixarà de ser-ho per convertir-se amb un corriol amb la traça mol poc definida fins a sortir a la pista de nou.
D'aquí seguirem el camí i pujarem cap a la casa del Pujol de Llentes, una casa solitària a dalt de tot d'un espai obert a on sempre hi han vaques pasturant, algun ruc i cavall.

Continuarem per la pista principal que surt per la dreta del tronc pelat que es manté en peus a dalt . A partir d'aquí el recorregut comença a baixar mes endavant però que no podrem anar molt ràpid perquè el terreny continua tenim bastantes pedres i s'haurà d'anar en compte perquè durant la baixada hem d'agafar una pista a dreta que hi ha una tanca i a mes a mes te una pujada molt forta que segurament costarà molt per arrencar i poder fer-la pedalant.

Passarem pel costat de alguna casa en runes, antic vestigis de qui vivia i habitaven aquesta zona. Al voltant del quilometre 17 arribarem a una segona casa en runes en un espai obert i que el track passa pel darrera, just al costat i abans de creuar la casa en runes.

Des de aquí tenim una bona pujada, llarga i complicada pel terreny que continua molt pedregós fins el coll de Fajaneral. Per això no es tota la dificultat que trobarem perquè hi han dos trams molt curts de corriols per passar d'un camí a un altre i finalment sortir al coll.

Just una mica mes endavant del coll agafem un corriol de baixada, no es just a on es veuen les indicacions tot creuada la tanca del coll, es una mica mes endavant i l'accés es mes senzill i estarà mes a l'abast de ciclistes poder-ho fer sense posar peu a terra. Però no us espanteu perquè nomes es el tram que es veu, mes endavant es possible pujar a la bicicleta i surt a un camí mes bo. Aquest camí es principalment de baixada per una zona molt tranquil·la i bonica de passar encara que com anteriorment el terreny no ajuda a fer-ho fàcil.
Cap a la part final de la baixada passem pel costat de l'ermita de Sant Martí de Puigbò i a partir d'aquí si que trobem una pista bona i ràpida que ens portarà fins a Gombrèn a on agafarem el camí ral de Campdevànol fins sortir a la carretera , al lloc anomenat l'empalme i creuarem la carretera per fer l'ultim esforç de la sortida.

Al davant trobarem una pujada llarga i pedregosa sempre en direcció a l'ermita de Sant Pere d'Auira que passarem ben a prop ja de baixada a trobar el corriol final a una forta pujada o molt forta que farà difícil poder pujar sense posar el peu a terra.
A la sortida del corriol trobem un camí, de vegades ple de herba i totalment de baixada que surt a la carretera de Campdevànol a Gombrèn i a on pràcticament acaba la nostra sortida.