Photo ofCampdevànol+Sant Feliu d'Estiula+Llentes+Gombrèn+Pla de Pruners+Sant Pere d'Auria+Coll de la Batalla Photo ofCampdevànol+Sant Feliu d'Estiula+Llentes+Gombrèn+Pla de Pruners+Sant Pere d'Auria+Coll de la Batalla Photo ofCampdevànol+Sant Feliu d'Estiula+Llentes+Gombrèn+Pla de Pruners+Sant Pere d'Auria+Coll de la Batalla

December 11, 2023
October 2023

near Sant Llorenç, Catalunya (España)

La ruta no es molt llarga en quilometratge però el recorregut busca va a buscar les pujades i això fa que el desnivell acumulat estigui al voltant del 1400mm, per tant, no es una sortida que exigeix un mínim de nivell sabent que les sensacions a l'inici de la ruta seran mes dures perquè durant el primers quilometres acumulem gran part del desnivell de la ruta.
La ruta l'iniciem al càmping Pirinenc i anem per la pista encimentada que porta als famosos 7 Gorgs, darrerament molt populars. En teoria s'ha de pagar per passar per veure els gorgs, però com nosaltres anem en bici i queda clar que la nostra intenció no es visitar els gorgs a on hi ha la guixeta i la barrera ens deixaran passar sense cap mena de problema. Ara bé, si passeu ben dora al matí no hi ha ningú que et pregunti a on vas?. Una vegada passada la barrera si voleu podeu anar a veure el setè i darrer gorg perquè queda a l'esquerra de la pista i està clarament indicat. Ara bé, heu de baixar uns metres per tornar-los a pujar mes tard.
Passat el gorg la pista continua pujant , hem deixat enrere el tram encimentat i seguidament trobarem un desviament a la dreta que indica cap a l'ermita de Sant Feliu d'Estiula, per on seguirem pujant per un camí en no tant bon estat com el fet fins aleshores.
Passada l'ermita hem de seguir el camí a l'esquerra i continuen pujant fins aproximadament el km10 on tenim un petit descans de un parell aproximadament 1km fins el collet de la Miranda on trobareu una tanca de fil. Quan passem la tanca tenim per davant un altre 1km suau fins la casa en runes de Llentes. I passada la casa de Llentes deixarem el camí mes marcat per agafar un a la dreta i on trobarem les rampes mes fortes de la ruta amb un terreny no gaire pla i amb pedres que ens posarà les piles. No serà fins el km15 on acabarà el tram de pujada i a on de nou arribarem a una altre tanca de fil.
Es un bon moment per descansar i recuperar una mica en aquest punt o si preferiu no parar i continuar, ara teniu pel davant 10km o mes de baixada per camí de vegades molt pedregós i no en gaire bon estat. La baixada acaba arribant a Gombrèn per barri del cortal. En aquest punt el camí està asfaltat i ens endinsa dins del petit poble de Gombrèn.
Sortint de Gombrèn seguirem pel camí ral que ens portaria directes al punt de sortida de nou però quan arribem a l'empalme, punt o sortim a la carretera seguirem per la pista que puja a l'altre costat de la carretera. A partir d'aquí trobarem una altre pujada de 5km. Desprès de creuar la carretera la pujada començara desprès d'un petit tram planer i de baixada, en un revolt de dretes.El primer tram es encimentat fins passar pel mig de la casa on tornem a trobar una altre pas de fil. Seguidament el camí començara a pujar amb pendents mes fortes i amb molta pedra solta el que ho fa que sigui un pel mes complicat. la pujada es continua fins arribar al pla de Pruners amb trams amb el terreny una mica millor o mes ben dit sense pedres soltes però sense afluixar. Des de el Pla de Pruners tenim unes vistes que justificant la pena pujar tot i l'esforç.
Per seguir la ruta des de el Pla de Pruners desfem una mica el tram de pujada fins la cruïlla on hem de seguir a l'esquerra i continuar baixant fins arribar a l'ermita de Sant Pere d'Auria.
De nou per seguir desfem una mica del camí per on hem arribat a l'ermita i seguim la pista de baixada fins el coll de la Batalla on deixarem la pista principal per seguir per un camí a la dreta.
En aquest desviament trobarem la darrera pujada de la ruta que es la mes curta i mes intensa perquè son un parell de rampes a on ho haurem de donar tot per no posar el peu a terra. i passat aquestes rampes entrarem a un corriol molt divertit i ràpid que ens portara a Campdevànol passat pel costat de l'ermita de Sant Cristòfol. A Campdevànol agafarem el camí ral que va planejant en direcció al 7 Gorgs.

Salut i força pedals!!

________________________________________________________________________________

La ruta no es muy larga en kilometraje pero el recorrido busca va a buscar las subidas y esto hace que el desnivel acumulado esté en torno al 1400mm, por tanto, no es una salida que exige un mínimo de nivel sabiendo que las sensaciones al inicio de la ruta serán más duras porque durante los primeros kilómetros acumulamos gran parte del desnivel de la ruta.
La ruta la iniciamos en el camping Pirenaico y vamos por la pista cementada que lleva a los famosos 7 Gorgs, últimamente muy populares. En teoría hay que pagar para pasar por ver las pozas, pero como nosotros vamos en bici y queda claro que nuestra intención no es visitar las pozas donde está la taquilla y la barrera nos dejarán pasar sin ningún problema. Ahora bien, si pasa bien dora por la mañana ¿no hay nadie que te pregunte a dónde vas?. Una vez pasada la barrera si desea puede ir a ver el séptimo y último pozo porque queda a la izquierda de la pista y está claramente indicado. Ahora bien, debe bajar unos metros para volver a subirlos más tarde.
Pasada la poza la pista sigue subiendo, hemos dejado atrás el tramo cementado y seguidamente encontraremos un desvío a la derecha que indica hacia la ermita de Sant Feliu de Estiula, por donde seguiremos subiendo por un camino en no tan buen estado como el hecho hasta entonces.
Pasada la ermita debemos seguir el camino a la izquierda y continúan subiendo hasta aproximadamente el km10 donde tenemos un pequeño descanso de un par aproximadamente 1km hasta el collado de la Miranda donde encontrará una valla de hilo. Cuando pasamos la valla tenemos por delante otro 1km suave hasta la casa en escombros de Llentes. Y pasada la casa de Llentes dejaremos el camino más marcado para tomar uno a la derecha y donde encontraremos las rampas más fuertes de la ruta con un terreno no muy plano y con piedras que nos pondrá las pilas. No será hasta el km15 donde terminará el tramo de subida y donde de nuevo llegaremos a otra valla de hilo.
Es un buen momento para descansar y recuperar un poco en este punto o si prefiere no parar y continuar, ahora tiene por delante 10km o más de bajada por camino a veces muy pedregoso y no en muy buen estado. La bajada acaba llegando a Gombrèn por barrio del cortal. En este punto el camino está asfaltado y nos adentra en el pequeño pueblo de Gombrèn.
Saliendo de Gombrèn seguiremos por el camino real que nos llevaría directos al punto de salida de nuevo pero cuando lleguemos al empalme, punto o salimos a la carretera seguiremos por la pista que sube al otro lado de la carretera. A partir de ahí encontraremos otra subida de 5km. Después de cruzar la carretera la subida empezara después de un pequeño tramo llano y de bajada, en una curva de derechas. El primer tramo es cementado hasta pasar por medio de la casa donde volvemos a encontrar otro paso de hilo. Seguidamente el camino empezara a subir con pendientes más fuertes y con mucha piedra suelta lo que lo hace que sea uno por lo más complicado. la subida se continúa hasta llegar al Pla de Pruners con tramos con el terreno algo mejor o mejor dicho sin piedras sueltas pero sin aflojar. Desde el Pla de Pruners tenemos unas vistas que justificando la pena subir a pesar del esfuerzo.
Para seguir la ruta desde el Pla de Pruners deshacemos un poco el tramo de subida hasta el cruce donde debemos seguir a la izquierda y continuar bajando hasta llegar a la ermita de Sant Pere d'Auria.
De nuevo para seguir deshacemos un poco del camino por donde hemos llegado a la ermita y seguimos la pista de bajada hasta el collado de la Batalla donde dejaremos la pista principal para seguir por un camino a la derecha.
En este desvío encontraremos la última subida de la ruta que es la más corta y más intensa porque son un par de rampas donde deberemos darlo todo para no poner el pie en el suelo. y pasado estas rampas entraremos en un sendero muy divertido y rápido que nos llevara a Campdevànol pasado junto a la ermita de San Cristóbal. En Campdevànol tomaremos el camino real que va llaneando en dirección al 7 Gorgs.

Salut i força pedals!!!

Sant Feliu d'Estiula

Sant Feliu d'Estiula és una església i antiga parròquia pertanyent actualment al municipi de les Llosses. Es troba al nord-est del terme al fons de la vall d'Estiula sobre una elevació a 989 m d'altitud a l'esquerra del torrent d'Estiula a l'indret on hi hagué la vila rural d'Estívola donada per Guifré el Pelós al monestir de Ripoll abans del 890. Forma part de l'Inventari del Patrimoni Arquitectònic de Catalunya.

PictographWaterfall Altitude 2,965 ft

Gorg El Colomer

Gorg_El_Colomer

Sant Pere d'Auria

Sant Pere d'Aüira és una ermita romànica del municipi de Campdevànol a la comarca catalana del Ripollès. Situada a la dreta del Freser en un cim de més de 1.100 m d'altitud. Ofereix una panoràmica excepcional sobre tota la comarca amb unes vistes que arriben fins al Pedraforca. És una obra inclosa en l'Inventari del Patrimoni Arquitectònic de Catalunya. https://ca.wikipedia.org/wiki/Sant_Pere_d'Auira

PictographMountain pass Altitude -32,805 ft

Coll de la Batalla

Coll_de_la_Batalla

PictographPavement ends Altitude -32,805 ft

L'Empalme

PictographRuins Altitude 4,042 ft

El Llentes és un mas al nord del terme de les Llosses (al Ripollès) situat al capdamunt del Rec de Llentes afluent per l'esquerra de la Riera de Merlès. La casa es troba a la solana de la serra al cantó oriental dels Rasos de Tubau. L'edifici central i residencial és voltat per edificacions secundàries: corts pallisses i cananes presidint el punt central l'era de batre. L'estructura és feta amb murs de pedra obertures petites cap a migdia forjats de fusta i guix coberta a dues vessants amb teula àrab. https://ca.wikiloc.com/wikiloc/editContainee.do?event=info&id=118136908

Collet de la Miranda

Collet_de_la_Miranda

Excel.lents panoràmiques de la Serra del Cadí i el Pedraforca. També podrem veure l'ermita de Sant Pere d'Auïra

Ermita Sant Cristòfol

L’església de Sant Cristòfol data del 1718. Va ser l’església parroquial fins a final del segle XIX, quan es va construir la que hi ha al centre del poble i que també està dedicada al patró del poble, sant Cristòfol. A Campdevànol però encara hi ha una tercera església que també va ser parroquial, coneguda com la Vella, que va ser construïda al segle X i que està molt més apartada del municipi. Actualment, el temple està totalment en ruïnes.

• Photo of Tarres
    Tarres Dec 11, 2023

Gràcies per aplaudir la ruta!!!