Campdevànol+Sant Esteve de la Riba+Coll de la Batallola+Pedró del Tubau

Photo ofCampdevànol+Sant Esteve de la Riba+Coll de la Batallola+Pedró del Tubau Photo ofCampdevànol+Sant Esteve de la Riba+Coll de la Batallola+Pedró del Tubau Photo ofCampdevànol+Sant Esteve de la Riba+Coll de la Batallola+Pedró del Tubau

December 8, 2023
October 2023

near Sant Llorenç, Catalunya (España)

Com la setmana anterior ens va agradar molt la volta pels rasos de Tubau i com no vàrem arribar fins el Pedró del Tubau tornem a anar una altre vegada però en aquesta ruta arribarem al Pedró del Tubau i la farem en sentit invers amb alguna variant i baixarem pels corriols dels primers 10km de l’anterior sortida que aleshores varen ser de pujada. La ruta anterior la podeu trobar en el link de sota:

La ruta s’inicia per la pista que porta als famosos 7 gorgs de Campdevànol. Ara la pista ja esta totalment encimentada fins el darrer gorg, per tant, la pujada es còmoda. Desprès del encimentat la pujada continua per la pista que abans d’arribar al collet de l’Auró torna a estar encimentat però aquesta vegada perquè les rampes son mes fortes. Al collet seguim a la dreta fins el coll de Balasc on arribarem de nou pujant desprès de haver fet una petita baixada. Des de aquest collet seguirem per la pista de l’esquerra on desprès de 50m mes de pujada ja comencen una baixada llarga fins la casa de La Riba. Ens trobarem la casa de La Riba al davant en el encreuament on girarem a la dreta per seguir el camí que anirà vorejant la riera del Tubau i poc a poc anirem pujant metres. Trobarem un pas amb les dues varilles amb molla. Just en aquest punt deixarem la pista principal per agafar el camí a la dreta. Tot i la indicació de camí sense fi, no es veritat. El camí va pujant , hi ha un petit rierol a creuar i es converteix en sender fins sortir a una pista principal en molt bon estat però aneu en compte perquè hi ha un filferro per accedir-hi. A la pista seguim a l’esquerra on pugen uns metres fins sortir al Coll de Sant Jaume a la carreta de Sant Jaume de Frontanyà. Per la carretera anirem de coll a coll durant 1km aproximadament fins arribar al coll de la Batallola on deixarem la carretera per seguir per la pista de la dreta on ja començarà l’ascensió final fins el Pedró del Tubau. La pista en la seva part inicial està en molt bon estat fins arribar al encreuament on hem de seguir per l’esquerra. A partir d’aquí el terreny es mes pedregós i no tant còmode però la sorpresa final està en el darrer quilòmetre on la pista gira cap a l’esquerra on hi ha rampes mantingudes del 20% i puntes del 25%, per tant, durant la ruta guardeu una mica pensant en aquest quilòmetre. Quan es suavitzi haureu arribat a un coll però encara no esteu heu de continuar pujant a la dreta per la traça que hi ha al bosc on de nou les rampes son fortes fins arribar al Pedró del Tubau.
Una vegada assolida la fita podeu gaudir de les vistes, com el Pedraforca a la vostra esquerra, La Pobla de Lillet als fons a l’esquerra, el Costa Pubilla just al davant i a sota seu el Santuari de Montgrony. Val la pena l’esforç fet.
I ara queden els darrers 10km de la ruta que pràcticament seran de baixada per tota la carena dels Rasos de Tubau, seguint per corriols majoritàriament, mes o menys tècnic, fins sortir de nou al camí dels Gorgs on desfarem el camí fet a l’inici del a ruta.

Salut i força pedals!!!.

______________________________________________________________________________________

Como la semana anterior nos gustó mucho la vuelta por los rasos de Tubau y como no llegamos hasta el Pedró del Tubau volvemos a ir otra vez pero en esta ruta llegaremos al Pedró del Tubau y la haremos en sentido inverso con alguna variante y bajaremos por los senderos de los primeros 10km de la anterior salida que entonces fueron de subida. La ruta anterior se puede encontrar en el link de abajo:

LINk

La ruta se inicia por la pista que lleva a las famosas 7 pozas de Campdevànol. Ahora la pista ya está totalmente cementada hasta la última poza, por tanto, la subida es cómoda. Después del cemento la subida continúa por la pista que antes de llegar al collado del Auró vuelve a estar cementado pero esta vez porque las rampas son más fuertes. En el collado seguimos a la derecha hasta el collado de Balasc donde llegaremos de nuevo subiendo después de haber hecho una pequeña bajada. Desde este collado seguiremos por la pista de la izquierda donde después de 50m mas de subida ya comienzan una bajada larga hasta la casa de La Riba. Nos encontraremos la casa de La Riba en frente en el cruce donde giraremos a la derecha para seguir el camino que irá bordeando la riera del Tubau y poco a poco iremos subiendo metros. Encontraremos un paso con las dos varillas con muelle. Justo en este punto dejaremos la pista principal para tomar el camino a la derecha. Pese a la indicación de camino sin fin, no es verdad. El camino va subiendo, hay un pequeño arroyo a cruzar y se convierte en sendero hasta salir a una pista principal en muy buen estado pero tenga cuidado porque hay un alambre para acceder. En la pista seguimos a la izquierda donde suben unos metros hasta salir al Coll de Sant Jaume en la carreta de Sant Jaume de Frontanyà. Por la carretera iremos de cuello a cuello durante 1km aproximadamente hasta llegar al collado de la Batallola donde dejaremos la carretera para seguir por la pista de la derecha donde empezará la ascensión final hasta el Pedró del Tubau. La pista en su parte inicial está en muy buen estado hasta llegar al cruce donde debemos seguir por la izquierda. A partir de aquí el terreno es más pedregoso y no tan cómodo pero la sorpresa final está en el último kilómetro donde la pista gira hacia la izquierda donde hay rampas mantenidas del 20% y puntas del 25%, por tanto, durante la ruta guarda un poco pensando en este kilómetro. Cuando se suavice habrá llegado a un collado pero todavía no está continuando subiendo a la derecha por la traza que hay en el bosque donde de nuevo las rampas son fuertes hasta llegar al Pedró del Tubau.
Una vez alcanzado el mojón puede disfrutar de las vistas, como el Pedafrorca a su izquierda, La Pobla de Lillet a los fondos a la izquierda, el Costa Pubilla justo en frente y debajo suyo el Santuario de Montgrony. Merece la pena el esfuerzo hecho.
Y ahora quedan los últimos 10km de la ruta que prácticamente serán de bajada por toda la cresta de los Rasos de Tubau, siguiendo por senderos mayoritariamente, mas o menos técnico, hasta salir de nuevo al camino de los Gorgs donde desharemos el camino hecho al inicio de la ruta.

Salut i força pedals!!!

Coll_de_Balasc

Ermita Sant Esteve de la Riba

Construïda damunt d'un turó es troba annexa al mas La Riba. És d'estil romànic amb una sola nau amb volta un xic apuntada l'absis orientat a llevant. La coberta és amb teula àrab i la porta s'obre a la façana sud. Es troba en perfecte estat de conservació. En l'angle sud-oest, té un petit campanar. https://ca.wikipedia.org/wiki/Sant_Esteve_de_la_Riba

Inici_asfalt

PictographWaterfall Altitude 2,965 ft

Gorg El Colomer

Passem pel costat i ens queda al cantó esquerra de la pista.

S'ha acabat la pujada enciementada i continuem pujant mes fins arribar al coll de Balasc

Pedró del Tubau

Si esteu per la zona no us ho podeu perdre. El Pedró de Tubau és una muntanya de 1.543 metres que es troba entre els municipis de Sant Jaume de Frontanyà a la comarca del Berguedà i de Gombrèn a la comarca catalana del Ripollès. https://ca.wikipedia.org/wiki/Pedró_de_Tubau

Mirador del Tubau

Un altre punt des de on admirar tota la vall de Gombrèn.

Punt on deixem la carretera per començar la pujada cap el Pedró del Tubau.

• Photo of Tarres
    Tarres Dec 8, 2023

Gràcies per aplaudir la ruta!!