Photo ofCampdevanol-Coll de La Batalla-Pruners-Gombren-St.Marc d’Estiula-Serradell-Campdevanol Photo ofCampdevanol-Coll de La Batalla-Pruners-Gombren-St.Marc d’Estiula-Serradell-Campdevanol Photo ofCampdevanol-Coll de La Batalla-Pruners-Gombren-St.Marc d’Estiula-Serradell-Campdevanol

22 mi
May 28, 2012
May 2012

near Campdevànol, Catalunya (España)

Abans que res, no feu cas del desnivell que marca, es erroni, penso, que el real ha de ser al voltant dels 1000 metres.

En l’ultima pedalada pel Ripollès em vaig quedar sense pujar a St. Marc d’Estiula, en aquesta ja he pogut complir amb aquest objectiu.

Marcada com difícil, però realment l’única dificultat està en la trialera de Sant Marc d’Estiula a Can Bac / St. Quintí de Puig-Rodón.

Primer enfilem cap al Coll de La Batalla sempre per pistes i pinedes i quan som al trencant de l’ermita de Sant Pere d’Auira, marxem a l’esquerra per baixar fins al mas de Pruners i la Ctra. De Gombren.
Travessem la Ctra. Per arribar a Gombren pel camí ral pavimentat.
Esmorzem i per la pista també pavimentada de Puigbó comencem la pujada a Sant Marc d’Estiula.
Al punt que deixem el paviment baixem un xic per pedalar una estona per pista al costat del torrent de Puigbó. Anem guanyant més alçada tot reservant forces per una pujada d’uns 50 metres d’un 20%.
A poc de Coll de Fageneral, prenem per força a peu una pista vertical i trencada que en 5 minuts ens enllaça amb el sender de St. Marc d’Estiula.
El sender es ciclable en un 75% fins arribar al que queda de l’ermita (quina pena que fa veure com el nostre patrimoni va queien dia a dia, a més això en aquests temps per desgracia és un cruel reflex del futur del nostre país, si no ens decidim a arreglar-ho abans, es clar) i si seguiu el track al peu de la lletra veureu bones vistes del vessant de la Serra de Montgrony i el Pedraforca.
La baixada ens decidim a fer-la seguin les marques vermelles. Molt vertical té poc de ciclable fins al mas de Can Santmarc.
Ara que sembla que trobem pista, doncs no, tram de trialera/sender poc ciclable fins a Can Bac i (també en ruïnes) St. Quintí de Puig-Rodón.
Aquí si que ja és tot ciclable per pista que baixa ràpida cap al Serradell, on tornem a enllaçar el camí ral fins a Campdevanol.

Fet: Ferran i Xevi
IBP: No el poso, doncs ha sortit una xifra errònia