Cami Sant Jaume (Montserrat-Port de la Selva)

Photo ofCami Sant Jaume (Montserrat-Port de la Selva) Photo ofCami Sant Jaume (Montserrat-Port de la Selva) Photo ofCami Sant Jaume (Montserrat-Port de la Selva)

-1,371 ft
2 days 10 hours 27 minutes
May 6, 2016
April 2016

near Monistrol de Montserrat, Catalunya (España)

Aquest recorregut es el camí de Sant Jaume però fet en sentit invers a l'original, varem començar a Montserrat i acabar a Port de la Selva.

Son tres etapes:

Montserrat - Vic 89km
Vic - Girona 89km
Girona - Port de la Selva 85km

El recorregut es pràcticament tot cicable excepte en la segona etapa que hi ha un petit corriol de pujada que te una ese de pujada molt curta que s'ha de fer ha peu,10m.

Arranquem al parking de la muntanya de Montserrat i en comptes de seguir el recorregut original agafem la crta. a l'esquerra per passar el túnel i començar a baixar des de el Monestir de Santa Cecília a on mes endavant agafem ja el track original del camí. L'inici es un tram de baixada molt llarg fins arribar a Castellgalí a on ja pedalem pel costat del riu fins el Monestir de Sant Benet. Fins aquí tot es bastant pla passant per Navarcles i Artés des de on comencem a trobar les primeres rampes fins que ja podrem veure el poble de Santa Maria d'Oló. Aneu en compte perquè no passem per aquest poble, just quan la crta. comença a baixar agafem el trencall a la dreta. Aleshores comença un llarga tram que no para de pujar fins tot just abans d'arribar a l'estany, aquí agafem forces per fer una forta pujada tot passat l'Estany, però que ens portara a un llarg tram de baixada fins a Santa Eulàlia de Riuprimer a on continuarem planejant fins a Vic, final de la primera etapa.
A Vic podem aprofitar per passejar per el seu nucli antic i gaudir-lo.
La segona etapa es la mes forta de totes perquè pujarem fins el 1000m en els primers quilometre, l'inici es una mica pla fins passat Roda de Ter a on el camí transcorre per sobre de grans llosses de pedra fins arribar a l'Esquirol, bon moment per agafar una mica d'aire per afrontar una altre pujada de 4km fins a Cantonigros, també per un camí empedrat. Hi una vegada aquí ens quedara fer l'ultim tram de pujada. Creuem la crta. i agafem una pista bona però que mes endavant deixarem per agafar un corriol a la dreta a on haurem de creuar un parell de portes per les vaques i a partir de la segona ve un tram molt curt que es impossible pujar-lo amb la bici. Mes endavant tornem a la pista i continuem pujant fins iniciar una baixada amb moltes pedres que ens porta a una porta que surt a una pista asfalta des de on ja es veu Falgars d'en Bas la part mes alta del dia. Presteu atenció quan agafeu la crta perquè 100m després d'agafar-la a l'esquerra hi ha una vista preciosa de la Vall i una cascada molt gran.
Des de Falgars d'en Bas podem veure tota la Vall d'en Bas. el camí continua a l'esquerra per una pista que indica camí privat però no feu cas es el camí a fer servir. Tenim una gran baixada que ens pot jugar una mala passada amb els frens, aneu amb molt de compte. Quan ja siguem abaix el recorregut es pla i ens porta a buscar el carrilet d'Olot a Girona. Una vegada ja estem sobre el carrilet no l'hem de deixar fins arribar a Girona, final de la segona etapa
A Girona aprofitem per visitar el seu centre històric.
La tercera etapa a priori es la mes fàcil de totes perquè te un recorregut bastant planer per l'Empordà passant per petites poblacions i fent un us en alguns trams de les crta locals, però en el tram final trobem l'ascensió al Monestir de Sant Pere de Rodes. L'inici de la etapa transcorre pels carrers de Girona per sortir de la ciutat, a la sortida fem un tram bastant llarg fins agafar un camí a la dreta, que ens porta pel costat del riu i pel ben mig de camps i petits pobles. En aquesta zona us trobareu que si feu cas de les indicacions oficials del camí torbareu algun punt modificat perquè el pagès de la zona a llaurat tot el camp i ens obliga a voltar el camp, si seguiu el track no trobareu cap problema. La darrera població abans de començar l'ascensió per crta.al Monestir es Vilajuïga, i des de aquí tenim una pujada de 8km sense cap descans. L'opció de pujar pel camí oficial seguint les camins es casi impossible degut a l'inclinació del terreny, recordeu que el track es sentit contrari a l'original. Quan arribàs a dalt la recompensa es molt gran perquè les vistes son precioses i la satisfacció de haver-ho fet encara es mes gran. La baixada a Port de la Selva es molt rapida però cal fer-la sense pressa per continuar gaudint del paisatge.

PictographWaypoint Altitude -32,805 ft

Inici

Hotel Can Pamplona

Hotel_Can_Pamplona

Hotel Margarit

Hotel_Margarit

PictographRiver Altitude 148 ft

Travessar riu

Aquest punt es problemàtic perquè si el riu te molt cabal no es pot creuar i s'haura de donar la volta per la crta.

PictographWaypoint Altitude -32,805 ft

Mercat_de_Figueres

Inici_pujada_a_Sant_Pere_de_Rodes

• Antonia Dellate May 3, 2022

Bon dia. Gràcies pel track. Aquest proper 18 de juny (2022) provarem de fer-la non-stop
    Ja us informarem si en sortim vius, ja, ja!!

Tarres May 4, 2022

Guauu!!!
    Espero amb ganes els vostres comentaris!!!
    Que tingueu molta sort!!

• Antonia Dellate Jun 19, 2022

Ja està fet. 21h NON STOP. Gràcies al vostre track hem gaudit d'una magnífica aventura. Ara a per una altra.

Tarres Jun 20, 2022

Uaaalaaaa!!! Non stop!!!! quina maquina......Enhorabona!!!
    Espero que no hagi estat aquesta setmana de tanta calor.

• Antonia Dellate Jun 20, 2022

Doncs sí, va ser aquest cap de setmana. Caloret, caloret..

• Photo of MAC72 i Toni. G
    MAC72 i Toni. G Jun 28, 2022

Bones, a l'agost faig la volta a, Espanya en BTT, I la segona etapa és Girona Montserrat, com hotel veus per fer-ho amb alforges? Merci

Tarres Jun 28, 2022

Cap problema, jo la vaig amb alforges. Tot el recorregut es cicable per camins o pista.
    Bona etapa de Girona a Montserrat. Quan deixis el carrilet tens una bona pujada, també sortint de Vic i el premi final a Montserrat.
    Que et vagi molt bé!!! Sort!!!

Tarres Aug 11, 2023

Gràcies per aplaudir la ruta!! No dubteu a preguntar quelcom que necessiteu saber!!!