Camí natural del Matarranya: Nonasp - Calaceit

July 18, 2019
July 2019

near Nonaspe, Aragón (España)

Itinerari que segueix el camí natural del riu Matarranya i que, partint del poble de Nonasp, ens apropa ràpidament a la seva llera, per anar-la seguint per pistes i camins, gairebé tota la ruta. Fins a Favara de Matarranya i Maella, la ruta no presenta cap dificultat tècnica pel que fa al camí i els paisatges són molt bonics. A Favara vam visitar el mausoleu romà, un dels més ben conservats de la península. Després de Maella, la pista segueix cap a Massalió però abans d'arribar el poble, el camí es posa ben bé dina la llera del riu i, en algun tram és impossible rodar per la gran quantitat de còdols i pedres que hi ha deixat el riu. Passat Massalió, la ruta recupera la pista i va fent pujades i baixades, cosa que pot ser dura perquè t'obliga a estar en constant alerta per no perdre el ritme. A l'alçada de la Vall de Vilanova, deixem el camí natural i ens enfilem, també per pista però en ascens constant, fins a Calaceit.