CAMARASSA-ERMITA DE MONTALEGRE-CAMARASA-ERMITA DE SANT JORDI-CAMARASA 15-10-2016

October 15, 2016
October 2016

near Camarasa, Catalunya (España)

Dissabte 15 d'octubre de 2016
Avui m'aixeco decidit a intentar el que no vaig poder acabar de fer dimecres 12, Montalegre i Sant Jordi. Torno a sortir de Camarasa. Fa fred, el termòmetre marca 6 graus, però el cel està clar i sortirà el sol. Començo la pujada a la pared de l'Os massa tapat i passada la via del tren he de parar a treure-me´n. Llavors arriben 2 nois que van corrent i que també volen pujar fins a Montalegre. Agafo l'últim i m'adono que a les pujades dures corre més que jo, però que potser corre massa, com si em volgués guanyar. Al treure´m uns metres s'anima i corre més del convenient. Quan s'acaba la pujada més dura, l'adelanto i poso una marxeta més per agafar al seu company, però lluny de l'esgotament. Aviat l'agafo i el passo. Quedem que ja ens veurem a Montalegre, però no els torno a veure més.
Arribo a Vilanova de la Sal amb 54 minuts, i, com l'altre dia, torno a menjar un plàtan a la font del poble. Allà uns runnings de Balaguer m'avisen que pot ser perillós anar a Montalegre perquè hi ha rètols de batuda de caça. Però decideixo anar-hi igualment. La pujada se'm fa una mica més pesada que dimecres, però la supero molt bé.
Després de fer fotos i tapar-me beé, començo la baixada. Em trobo de 20 a 30 btts que segurament deuen estar preparant els ermitanyos. N'hi ha que pugen molt bé, però avui en trobo uns quants de parats i alguns fent esses i mig morts. Això m'augmenta la moral, jo acabo de pujar amb comoditat.
Avui torno a esmorzar a Camarasa. La pujada a Sant Jordi decideixo no fer-la pel camí de dins del poble, sinò pel primer que es troba a la carretera de Cubells. Faig una mica de volta, però em permetrà agafar una mica de ritme abans d'arribar a les pujades més dures. Arribo als 3 últims km, amb molta confiança, de manera que aviat puc fer el cim. Objectiu aconseguit.
Arribo a Camarasa ple de moral i decideixo anar a fer un cafè a La Sentiu. Corro el risc de trobar un impresentable, però avui estic tant ple d'energia, que res em pot amargar el dia. No trobo a cap capsigrany i em puc prendre el cafè amb tranquilitat.
Del temps total, s'ha de treure 80 minuts d'esmorzar i fotos.