Camarassa - Alòs - Congost de Mu.

May 17, 2018

near Camarasa, Catalunya (España)

Ruta de poc més de 3h. Vistes molt guapes. Sortim de Camarasa ja de cara amunt, parem a veure la tomba del soldat republicà Joan Montserrat i continuem amunt, al cap de poc veiem l'ermita a dalt de tot. Pujant he volgut xafardejar un parell de dreseres, però la primera el començament està bé, però a mesura que anem pujant es fica malament, molta pedra solta per una pujada. La segona està millor, però el final també està ple de pedra solta. Si hem voleu creure a mi, no deixeu el camí principal. La baixada està bé, descansem després de la pujadeta. Arribem al riu Segre i tirem amunt fins al pont d'Alòs, el creuem i ara riu avall. El riu està crescut i puja més, aquí es sent molt el soroll de l'aigua. Seguim la pista que ens portarà al congost de Mu. Abans parem en una àrea de descans, que hi ha una font. Bé, arribem a les passarel·les, a partir d'ara tot és més complicat i també més espectacular, unes vistes magnífiques, però... si fins ara la bici ens portava a nosaltres, ara sóm nosaltres qui hem de portar la bicicleta, en algun moment podem pujar, però moments curtets i pocs. Arribem al pont penjant, però a una pasa del pont està inundat, ja hi fica que pot passar. Poc a poc per la vora i ens agafem en algunes branquetes, aigua fins mitja roda, bé ja estem al pont i anem cap a les passarel·les penjades a les parets de roca. Passem per damunt de la petita presa que deixa anar molta aigua, dona gust veure-ho. La presa de dalt també desaigua, molt soroll d'aigua. Tirem riu avall i arribem a Camarasa, ón acabem la ruta. Es una ruta que s'ha de fer. Diria que és mixta, amb bici i a peu, potser he fet 3km a peu, però ha valgut la pena. Apa doncs ara Salut i Pedals.

Tomba del soldat Joan Monserrat

PictographBridge Altitude 725 ft

• Photo of XaviPapell
    XaviPapell Jul 17, 2018

Hola Josep, estaré els primers 18 d'agost dies per la zona, concretament a Vilanova de la Sal.
    Aquest ruta es molt guapa, ja se que em diràs que fa molta calor però normalment abans de les 07.00 ja fa una estoneta que estic pujat a la bici. He vist en una de les fotos que carregueu la bici, es l'únic camí?
    Salut

• Photo of josep maria 61
    josep maria 61 Jul 18, 2018

Hola Xavi, crec que si. Jo no sóc de la comarca però tots els tracks que he vist, passen per allí. Tampoc pot haver massa opcions si vols veure el congost d'aprop. En quant a la calor, jo surto tot l'any i no hem fa res patir una mica de calor i suar la cansalada. Amés si ets matiner a les onze ja seràs a l'ombra. Tot i que hi ha una foto amb la bici al coll, va ser una de les poques per fer la foto, pràcticament sempre la portava al costat. A mi hem va agradar molt la ruta, mentalitzat que en aquest trosset s'ha de partir una mica, res de l'altre món, les vistes reconforten. Espero que disfrutis de la ruta. Salut i pedals.