Camarasa - Central - Sant Llorenç de Montgai

Photo ofCamarasa - Central - Sant Llorenç de Montgai Photo ofCamarasa - Central - Sant Llorenç de Montgai Photo ofCamarasa - Central - Sant Llorenç de Montgai

May 20, 2023

near Camarasa, Catalunya (España)

Durada de la ruta: 2h41m. Temps en moviment: 2h08m. Desnivell 444m. al mòbil. Sortim de Camarasa, bé, primer passem pel pont i la platgeta a veure com corre l'aigua, tot seguit, anem cap a la central hidroelèctrica i fins al pont penjant, a contemplar les vistes. Tornem enrere, la passarel·la per la roca està molt espectacular i cal no tenir vèrtic 😜 Anem fins al pont i direcció amunt, a final del pont, a l'esquerra, aquest camí està molt interessant, sobretot per sota les roques, allí és corriol. Bé, continuem i sortim a la carretera, abans d'arribar a la roca dels bous, trenquem a la dreta i ara ens toca pujar una estona, la pujada es fa força bé, potser hi ha un parell de punts amb una mica més de desnivell, però res preocupant. Arribem dalt i abans d'entrar pel corriol, veiem que han canviat una mica el traçat del camí, no passa res, tot correcte. El corriol està molt bé i amb unes vistes magnífiques, potser al final hi ha una mica de pedra solta i s'ha de vigilar, però nosaltres hem baixat força bé. Quan arribem al camí de l'ermita, la baixada és rapidíssima, amb un plis plas arribem a baix. Anem per la vora de l'aigua, per fer unes fotos. Hi ha un camí alternatiu per la vora de la carretera que està molt bé. A les parets de la Roca dels Bous, veiem gent escalant, tenim una bona panoràmica de l'embassament. Continuem per la carretera i poc després de travessar el pont, agafem un caminet a l'esquerra, que va per la vora del riu i fins a Camarasa. Arribem al poble i acabem la ruta. Apa doncs, Salut i Pedals.