Callús-Súria-Coaner-Súria-Callús

January 16, 2018
January 2018

near Callús, Catalunya (España)

La ruta s'inicia a la sortida de Callús, a la carretera BV-3003, a les cases dels Manxons, on es pren el GR 3.1, el camí de la Sal. Es ressegueix aquest sender, paral-lel al riu Cardener, fins arribar a Súria, i en aquesta població, s'enllaça amb el PR C-134. Un bon tram de pujada, que finalitza amb un corriol que travessa el bosc i enllaça amb una nova pista, i en una cruïlla, es prenla variant del PR C134.1, cap a Coaner. La pista que mena al conjunt medieval, en un inici és bona, després està més malmesa i pedregosa, però de bon rodar. En arribar a Coaner, es pren una ràpida i molt bona pista, enllaçant més endavant amb el PR C-134 de nou, i no el deixem fins quan retornem a Súria. Just a l'entrada del poble, es trenca a l'esquerra, enllaç de nou amb el GR 3.1, i per un tram amb forta pendent, cal empènyer la bici, fins arribar a la part més ageguda. Es va resseguint el sender patrimonial pel Samuntà, amb trams divertits, i es retroba el PR C-134, que per algún tram ben técnic, no es deixa fins trobar la carretera BP-4313. En arribar a l'asfalt, el dia amenaça pluja, i decideixo continuar per aquesta carretera fins a Súria. En arribar-hi, es va a buscar el camí de l'anada, el GR 3.1.