Photo ofCalella - Coll Era d'en Mora - Turo de les Guilles - corriol antenes + cami fondo. Voltans de Calella i mirador, Basic loop I Photo ofCalella - Coll Era d'en Mora - Turo de les Guilles - corriol antenes + cami fondo. Voltans de Calella i mirador, Basic loop I Photo ofCalella - Coll Era d'en Mora - Turo de les Guilles - corriol antenes + cami fondo. Voltans de Calella i mirador, Basic loop I

-21 ft
April 11, 2021
April 2021

near Calella, Catalunya (España)

Ruta pels voltants de Calella sense sortir del terme municipal, volta molt complerta que en nòmes una hora ens porta fins un dels principals miradors de la zona, "el Turo de les guilles"
La vista ens arriba fins a Blanes amb tota la plana de l'Alt Maresme al nord i quasi fins Barcelona al sud, ruta facil però que tenim dos pujades fortes una per arribar al Coll de l'Era d'en Mora antigues Basures de Calella i l'altre just abans del Turo de les Guilles, les dues són per pista, si cal possem peu a terra ¡¡¡
La primera part de la ruta anirem creuant vinyes i camps fins quedar envoltats de bosc, sobretot pins i més amunt alzines.
Un cop dalt del Turo de les Guilles ja tot és baixada, la primera part pronunciada i amb xaragais grossos i una mica pedregam suelto, Atenció ¡¡¡¡ despres ja més suau, pendrem el desvio a la dreta per fer el corriol de les antenes, marcat l'inici amb unes pedres a manera de fita, facil amb alguna arrel i esglao petit a mitja baixada girem 90º a l'esquerra i el corriol remunta una mica resseguint l'autopista, veiem a la nostra dreta el Far de Calella i Les Torretes, de fet quan no existia l'autopista, aquest era el camí que baixava fins el mar i les Torretes directament, aquest punt on som té el nom de la Cabra, punt molt caracteristic, que vist desde el mar, els pescadors anomenaven Roca de la Cabra, havies d'anar mar endins per veurela, et determinava la teva posició a modo de far ¡¡¡
comencem a baixar altre cop i creuem per un tunel l'autopista, inmediatament girem a l'esquerra i fem el petit corriol del Camí Fondo, en aquests moments en molt bon estat, pel mig de canyes i bardissses ens deixa a la riera principal al costat ja dels Hotels i Institut de Batxillerat, divertit i facil acabem la ruta que en menys d'una hora sembla que em fet una ruta molt més llarga.