Photo ofCABRERÈS:-Roda de Ter-Esquirol-Cantonigròs-Pixanuvies-el Coll-Roques Encantades-la Devesa-Rupit Photo ofCABRERÈS:-Roda de Ter-Esquirol-Cantonigròs-Pixanuvies-el Coll-Roques Encantades-la Devesa-Rupit Photo ofCABRERÈS:-Roda de Ter-Esquirol-Cantonigròs-Pixanuvies-el Coll-Roques Encantades-la Devesa-Rupit

9 hours one minute
April 27, 2021
April 2021

near Roda de Ter, Catalunya (España)

Ruta pel Cabrerès des de Roda de Ter fins a Roques Encantades, a tocar del Santuari de la Salut.
Recorregut:
Roda de Ter>Can Patel>la Bertrana>Esquirol>la Dagueria(un tram carretera Tavertet>Cantonigròs>la Rotllada>collet de Comajoan>Corriol de Pixanúvies>El Coll>la Salut (no hi arribem)>Roques Encantades>la Devesa>El Llorà>la Fontana>Rupit>el Perer>Pla d'Ardura>Cantonigròs (dinar Can Puntí)>l'Esquirol>Roda de Ter.

Aproximació des de la Plana de Vic pel camí Ral de Vic a Olot, amb alguna desviació, cap a Cantonigròs. Voregem la serra de Cabrera pujant per la Rotllada i pel collet de Comajoan i, sota el Cingle d'Aiats, seguim pel corriol de la carena de la Serra de Mateus fins al Coll de Pixanúvies i baixem al Coll, pagesia important i restaurant.
Continuem pujant pel Pla dels Alemanys i passem a tocar del Santuari de la Salut. Desviació d'anada i tornada fins a les Roques Encantades, un conjunt de roquetars en un indret màgic. Baixada fins a la Devesa, enllaçant la carretera C-153 al punt del pont de Provicies. Abans de l'Hostal desviació per pista que baixa a Rupit passant pel Llorà, la Fontana i Corriol. Sortida de Rupit cap el Perer i pujada dura per la Baga de les Viles fins a Collseviles i el Pla d'Ardura. Baixem a Cantonigròs tancant el cecle de la ruta pel Cabrerès. Dinar a Can Puntí.
Baixada per Camí ral fins a l'Esquirol i resseguint el camí que retorna a la Plana.

Ruta Cabrerès total, força llarga i complerta, visitant i transitant per paratges magnífics.

pedalada el 10/4/2021 amb en Joan, Albert, Alfons i la Loli.