Cabra - Pontils - Cabra

June 22, 2020
June 2020

near Cabra del Camp, Catalunya (España)

Ruta amb algun tramet de carretera entre Cabra i el Pla (es pot evitar), pista asfaltada de Pontils a Vallespinosa, un únic corriol molt senzill i pista forestal la major part del recorregut.
Rodadora però pujades pedregoses que son "durilles". Ho catalogo com difícil perquè si no se't donen bé aquestes pujades, tocarà empènyer força...gairebé totes tenen pedres soltes.

Sortim de Cabra i ciclem per la Ruta del Cister i camins de les cabanes de pedra seca fins Santes Creus i El Pont d'Armentera.
D'allí iniciem una pista de pujada prou pedregosa, però per sort, la pendent és bastant assequible, fins a Cal Mandil (no hem vist el roure). Opcional arribar fins al castell de Saburella, que veiem de ben a a la vora.
Seguim direcció Vallespinosa pel clot de comadevaques, on baixa força aigua, i això que estem en ple juny... està tot espectacular! i acabem ben enfangats el dia :)
Seguim enfilant cap a Pontils, on trobem uns 5 km abans l'únic senderó de la ruta, fàcil però està força tapat amb vegetació a l'entrada.
Baixem fins a Pontils, ens refresquem a la font de l'església i encarem la tornada.
Pista asfaltada fins a Vallespinosa Allí tornem a trobar pistes forestals de pujada (i de baixada) una mica pedregoses i amb algunes rampes, fins al coll del Sàrria. Decidim acabar de fer una pujada fins al parc èolic de la Volturera, per gaudir de les fantàstiques vistes sobre el camp de Tarragona i la Conca. Baixem fins a la font de cabarrà per tornar a Cabra.