BTT-El Boixar-Fredes

September 19, 2012
September 2012

near Bojar, Valencia (España)

Ruta molt interessant, al voltant dels 1000 m d'altura. Encara que estava a la Pobla de Benifassà, gràcies als consells d'un aficionat del poble, vaig pujar la bici al cotxe fins El Boixar. I dic gràcies per que els 7 kms que hi ha des de la Pobla fins a El Boixar són, al menys per a mí, bestials quant a desnivell (600 m) i no ho haguera pogut fer mai amb bici. La Pobla està a una espècie de vall, i 600 m més amunt hi ha una altiplanície, més o menys, amb El Boixar, Fredes, Castell de Cabres i Coratxà.
L'anada a Fredes la faig per pista o carretera asfaltada, molt còmoda. Allí em vaig refrescar i l'encarregada em va indicar per on tornar. Ho vaig fer tot per pista. Aquesta és la major part de baixada, amb fortes pendents, per a qui li agrade el descens. El paissatge que travesem a l'anada és d'alta muntanya, amb apenes arbres, molt d'arbust i terra campa. La tornada és totalment diferent. Creuem per mig de boscos de pi roig. Una ruta molt xula.
Encara que ix com no circular, sí que ho és. Va ser un fallo meu amb el GPS.
Crònica de la ruta a l'enllàç.