BTT Coves de Vinromà -Salzadella

October 1, 2014
October 2014

near Cuevas de Vinromá, Valencia (España)

Per fer aquesta ruta he utilitzat una part del track de "HEGU", (Torre Salsadella), en concret la part que va de les coves a Salzadella per la part occidental de la CV-10. Al tornar, he seguit al principi la Via Augusta, i després m'he desviat per un track que vaig fer "a mà" a partir de wikiloc.

Com a resultat de la suma d'aquestes tres fons, un recorregut que és radicalment diferent en la primera part, fins a deixar la Via Augusta, de la part final, amb forta pujada a la pìsta de Les Vaqueres.

L'inici a Les Coves. Travesse el poble per intentar conèixer-lo millor, abans de dirigir-me a l'ermita de Sant Vicent, ja fòra del poble. Al principi vaig per camins rurals asfaltats, envoltat de camps de armetlets i oliveres. Travesse diversos massos, fins que acaba l'asfalt, i continua el camí per una pista de terra. No molt més avant, torne a eixir a un altre camí rural asfaltat. A partir d'ací, és tot asfalt, encara que no per aixó perd la ruta el seu encant. Més massos i un barranc més avant, arribe al nucli anomenat "Mas d'en Rieres". Una pendent continuada per camí ben asfaltat, i vaig a eixir a la CV-10.

A partir d'ací, la ruta intenta evitar anar per la carretera, encara que alguns metres és necessari. Vaig paral.lel a la carretera, unes vegades per la dreta, altres per l'esquerra, fins arribar ja a Salzadella.

Em detenc a visitar aquest poble, que em sorprén, és més gran del que pensava, i amb algunes zones dignes de visitar.

Esmorçar a la plaça de Mèxic on, pel que relata una veïna, ha hagut molts canvis des que era una bassa. Una placa ho explica. Altres lletreros en el poble ens donen algunes dades sobre l'esglèsia, la Carta Pobla, la casa Abadia, etc.

Per a tornar a Les Coves, vaig ara seguint el recorregut de la Via Augusta, ben senyalitzada amb lletreros i i pedres amb ratlles blanques i blaves a la vorera. També de tant en tant hi ha unes columnes indicatives de pedra .

Un rato anant per aquesta Via, que està en aquest tram asfaltada, i fem cap de nou a la CV-10. Poc més avant comença la pista de terra que puja a la zona de "Les Vaqueres". La major part de la pujada està prou bé, encara que també prou empinada. Crec que són uns 3/4 kms de pujada. Dalt, la pista va crestejant i en trams és complicada, per ser tota de pedra solta. A pesar de la solitut del lloc, ens trobem de tant en tant ruïnes d'antics massos, i murs de pedra seca. En tot el tram de pujada i gran part de la baixada no vorem cap arbre, sols matolls.

La baixada és prou llarga i, alternativament difícil o més lleugera. Surtim a la carretera de Les Coves a Alcalà, que baixem fins a arribar de nou al punt d'inici.