BTT 10 Corriols Roses-Cap de Creus des de Castelló

Photo ofBTT 10 Corriols  Roses-Cap de Creus des de Castelló Photo ofBTT 10 Corriols  Roses-Cap de Creus des de Castelló Photo ofBTT 10 Corriols  Roses-Cap de Creus des de Castelló

December 29, 2013
December 2013

near Castelló d'Empúries, Catalunya (España)

Sortida des de Castelló fins a Roses passant per pistes i carril bici fins a Roses. Tot seguit enfilem pujada d'asfalt per la urbanització dels Grecs fins a arribar als corriols de les rutes dels dolmens. 1er tram de corriol tècnic de pujada i baixada. Anem a sortir a la carretera de Montjoi i continuem 1 km fins a trencar a l'esquerra per la pista del pla de gates. Just fer un tramet de pista i abans de fer revolt a l'esquerra deixem la pista i comencem a baixar per el 2on corriol. Aquest una mica tècnic de baixada però molt divertit fins a arribar a Cala Montjoi. Passsem per redera el càmping i deseguida deixem la pista per enfilar el 3er corriol tot de pujada i durissim. Molt tècnic, terreny de pedra solta i alguna rampa de fer a peu. Sortirem a mitja pista per anar al Puig Alt, al redere del Paní. Seguim pujant per pista amb rampes dures i molt dures fins a dalt per enllaçar, cap a la dreta, amb la pista que baixa dels antics molins, fins a torbar l'asfalt del Paní. Seguim 1 km i trenquem a la dreta i fem un tallet de pista trencada fins a un mas abandonat. A partir d'aquí comença el 4art corriol, per mi el millor de tots. Corriol molt llarg tipus tobogan, i força tècnic que ens deixa per sobre el restaruant de Perafita. Arribem a la carretera de Cadaqués i ara toca fer alguns kilometres d'asfalt fins que a l'altura de les vinyes de Perafita, trenquem a l'esquerra per fer el que serà el 5è corriol. Aquest és tot de pujada, i ens deixarà a la mateixa masia abandonada on començava el 4art corriol. Seguim pujant fins la carretera del Paní i aquí la continuem fins a arribar altre cop a la carretera de Cadaqués que la travessem i enfilem una rampa que ens obliga a baixar de la bicicleta i fer-la a peu per trobar el 6è corriol. Primera rampa molt dura, però a partir d'aquí corriol mes de baixada que no pas pujada, molt divertit i ràpid. Està una mica brut, aquest en mesos de portar roba curta és dels que et deixa cames i braços esgarrinxats. Vistes espectaculars de la plana i de Port de la Selva, estem pedalant per una cresta. Deixem el corriol a la dreta per acabar de pujar per pista fins el coll. El corriol va a allà mateix però no es gaire ciclable en aquest sentit. Comencem a baixar per la pista que va direcció Selva de Mar i a mig camí trenquem camí a l'esquerra per pujar cap al coll de Sant Genís i fer la última pujada. Un cop a dalt, vistes espectaculars del golf de Roses i baixada espectacular per el 7è corriol. Es un sender tècnic però divertit amb curves revirades i salts de pedra que fan que el gaudeixis fins a arribar a la carretera de Cadaqués. Sortim a l'asfalt direccio Roses i al cap de pocs metres ja trenquem a l'esquerra per agafar el 8è corriol. Aquest encara ens fa descendir i anem per el mig de camps d'oliveres, fins que arribem al restaurant Mas Palou al costat de la carretera de les Arenes. Sortim a l'asfalt i fem pocs metres i tornem a trencar a l'esquerra per començar amb el 9è corriol que s'enfila una mica amb arrels i pedres però deseguida comença a descendir i a planejar. Aquest és mes curt i deseguida tornem a trobar pista per arribar fins a casi Roses. A partir d'aquí toca planejar, agafem itinerari direcció Figueres fins la carretera de Palau i en fem un tall direcció Castelló passant per el mig dels aiguamolls de l'Empordà. Un cop passats els estanys, deixaem la carretera i trenquem a l'esquerra per fer el 10è i últim corriol que va entre arbres fins que es transforma en pista i ens queden uns 3 km de pista per arribar a Castelló.

El desnivell acumulat positiu son uns 1160 metres.