Boumort i Serra de Cuberes: volta circular des de Cabó

Photo ofBoumort i Serra de Cuberes: volta circular des de Cabó Photo ofBoumort i Serra de Cuberes: volta circular des de Cabó Photo ofBoumort i Serra de Cuberes: volta circular des de Cabó

November 1, 2023
October 2023

near Sallent, Catalunya (España)

La tardor sempre és un bon moment per visitar la Serra del Boumort. M'hi atanço la tarda abans i dormo a l'ermita de St. Serní, al poble de Cabó. L'objectiu és sentir a bramar el cèrvols al vespre. És època d'aparellament i des d'aquí baix es poden sentir bé. Tinc sort i abans d'anar a dormir faig una passejada pels camps dels volts de l'ermita i ensopego amb un senglar que furga sota uns roures. No em sent i em puc estar una estoneta observant-lo d'un tros lluny.

La volta és molt solitària i comença amb una forta pujada sortint del poble. Uns 4 km's realment durs. Després es fa més amena i anem veient més vista a mesura que agafem alçada. L'ascens és molt llarg fins a Prat Muntaner, on esmorzo. Val la pena comentar que, des d'aquest punt i seguint tota la carena de la Serra de Cuberes, fins agafar la pista principal, és zona prohibida per llei de passar-hi. Dos cops que hi he passat m'han avisat els senyors vestits de verd amb un cotxe blanc de la generalitat. M'avisen amb un to de superioritat, mig renyant-me. Xerro una estona amb ells, retenint-me, i em fan venir més ganes de passar-hi. És evident que si jo no hi puc passar amb la meva bici ells tampoc hi haurien de poder passar amb el cotxe... (però deixem-ho aquí).

Faig tota la carena (prohibida), és preciosa perquè té molt bones vistes cap a l'oest. Arribant a la pista principal decideixo baixar al refugi de Cuberes. I sí! els senyors estan allà, esmorzant com reis. No em deixo veure i tiro enrere per agafar altra vegada la pista principal direcció a Taús. És un tram llarg, per bosc molt agradable sense desnivells fins a tocar a la carretera de Taús. Ens queda una pujada curta fins al Coll de Pillat. Anar una mica alerta en aquest tram perquè el camí està una mica desdibuixat a dins del bosc, deixant la pista principal.

Punts de pas de la volta:

- Font Dels Aiguals (5.9 km)
- Prat Montaner (17.3 km)
- Refugi de Cuberes (29.8 km)
- Font de Cuberes (31.8 km)
- Collada de Pillat (47.0 km)

Posem moderada perquè és una volta pràcticament tota de pistes bones, exceptuant algun pujador fort i trencat a la carena de la serra de Cuberes. Ensopeguem amb terreny una mica sec i pedregós, però no és difícil.