Bosc de Can Ferran, Les Fonts, Torrent de Sant Muç

Photo ofBosc de Can Ferran, Les Fonts, Torrent de Sant Muç Photo ofBosc de Can Ferran, Les Fonts, Torrent de Sant Muç Photo ofBosc de Can Ferran, Les Fonts, Torrent de Sant Muç

May 12, 2021
May 2021

near Vallvidrera, Catalunya (España)

Sortim de Sant Cugat per Can Marcet, i en arribar a Graells SA hi entrem a la dreta i agafem un camí que passa per darrere i es va enfilant fins a abocar al Camí de Sabadell a Rubí, que agafem a l'esquerra en direcció a Penjallops. Al cap d'uns 600 m, baixem a la dreta per un sender dolentot que baixa fort i ens porta al camí que voreja el sud de Can Barata. En realitat, és millor agafar el següent sender, ja que aquest acaba molt estret i pràcticament desapareix els darrers metres. Agafem el camí cap a l'esquerra i arribem de seguida a la carretera de St. Quirze, a tocar de Rubí. Tirem avall, passem la rotonda i sortim pel segon camí a la dreta que s'enfila fort, passa per sota la Granja de Sant Feliuet i agafem a la dreta un sender molt maco que va seguint un torrent durant uns 800 m. Al final trobem una cruïlla de caminots que tots pugen fort i en molt mal estat, per la qual cosa torno enrere fins al camí inicial, i l'agafo a la dreta, amb forta pujada, arrels i pedres, però que es pot fer, i al cap de 300 m surto a una pista asfaltada que agafo a la dreta i després a l'esquerra per agafar la pista que baixa fins al Torrent de Can Corbera i entro ja a Les Fonts. Travesso la carretera de Terrassa i la Riera de Rubí pel pont del castell, i a l'estació dels FGC segueixo la via cap a Rubí. En acabar-se el carrer continua la pista que al final tomba a la dreta per enfilar-se seguint la Serra de Can Fonollet. Passem per sobre l'autopista per un tram asfaltat i agafem a la dreta el camí que puja cap a les Martines i al capdamunt a l'esquerra per un camí molt bonic que baixa per la Serra de Can Guilera, per tombar a la dreta i agafar ja els camins que segueixen avall el Torrent de Sant Muç. Des que agafem el camí de les Martines fins ben a prop de Sant Muç, és molt bonic. La baixada seguint el torrent és un camí molt estret, amb alguns passos complicadets, però val la pena. L'ermita de Sant Muç no és res de l'altre món, i està bastant degradat. Arribem a Rubí per la carretera, passem el Castell, travessem el poble fins al HGC i cap a casa.