Photo ofBlanes - Tordera - Montnegre punts emblemàtics - Santa Susanna - Palafolls - Blanes Photo ofBlanes - Tordera - Montnegre punts emblemàtics - Santa Susanna - Palafolls - Blanes Photo ofBlanes - Tordera - Montnegre punts emblemàtics - Santa Susanna - Palafolls - Blanes

13 days 21 hours 44 minutes
March 5, 2017
March 2017

near Blanes, Catalunya (España)

Bonica ruta en BTT, 75km +2100, per conèixer alguns dels llocs més emblemàtics del Parc del Montnegre com són: Sant Miquel de Vallmanya, Ermita de l'Erola, Hortsavinyà, El Rocatell (Panoràmica), El Pantà de la Brinxa o del Gorg Negre, Sant Martí del Montnegre, Ermita de Santa Maria de Montnegre, Sant Pere del Riu, així com els arbres monumentals Suro Gros (just abans d'arribar a Sant Martí del Montnegre) i l'alzina Grossa (just passat Sant Martí del Montnegre).
La ruta (100% ciclable) circula per camins i pistes en bon estat i evita corriols. Per normativa del parc no es poden fer corriols amb bicicleta. Trobareu diferents punts d'aigua a: Hortsavinyà km 22 (artificial), al restaurant de Sant Martí km 34 (si està obert), a la Font de Santa Maria del Montnegre km 38,5 (natural i molt bona) i a la Font del Ferro km 53,6 (abans de la pujada a Sant Pere del Riu).

Salut.

• Photo of Bufafort
    Bufafort Mar 16, 2017

Hola Anscarijd, en primer lloc agrair-te que comparteixis els teves rutes. He anat unes quantes vegades al Montnegre però aquesta ruta passa per alguns llocs pels que no hi he passat mai (veig que passa per la part final de la Transmaresme de Tomas Domingo a Santa Sussana). Un dia d'aquests la provaré.
    Aprofito per dir que la última vegada que hi vaig anar (la tardor passada, octubre 2016) em vaig trobar amb una desagradable sorpresa en forma de grans ensurts. Val a dir que, com que molts caps de setmana treballo, surto els dilluns, però aquest cop era diumenge.
    Pujant d'Hortasavinya al coll de Sant Benet, quasi m'atropellen uns 4x4 que baixaven a unes velocitats espantoses. Entre el coll de Sant Benet i Sant Marti del Montnegre, uns pocavergonyes se'm van posar al darrere donant gas i tocant el clàxon com uns bojos de manera que no em van donar ni temps d'arraconar-me i gairebé em tiren pel talús. Però no va acabar aquí la cosa doncs uns altres besties venien en direcció contrària i es van trobar en un mal pas estret de manera que una dotzena de cretins es van trobar encallats, uns en contra dels altres sense poder fer maniobra, ni endavant ni enrere. Excelent! es va muntar un "cristu" d'aquells que fan època. Al passar vaig aprofitar per recriminar-los la manera com m'havien avançat. Va ser molt, molt desagradable. Però encara més, ja cap al final de la ruta em vaig trobar un 4x4 bloquejat entre dos marges d'una pista estreta i no es podia moure. Era una parella jove i la dona el volia matar.
    No deixa de ser curiós que hi hagi tanta sensibilitat en que les bicis no passin pels corriols (que per cert, al Montnegre, per la seva peculiar vegetació i orografia, n'hi ha ben pocs) i en canvi els vehicles motoritzats tinguin bula papal per allà on vagin, encara que sigui un parc natural protegit. Deu ser un nou tipus d'ecologisme.
    Tot un capítol apart mereixen també les motos tot terreny (aquests si que passen i malmeten els corriols), els quads i també uns quants descerebrats que van en bici.
    En fi, suposo que no hi ha res a fer, allà on arriba la gasolina acaba la civilització. Intentaré seguir sortint els dilluns.
    Salut, molta sort i a gaudir de la natura mentre es pugui.

• Photo of anscarijd
    anscarijd Mar 16, 2017

Hola Trucafort. Gràcies pel comentari. Si fas mai la ruta espero en gaudeixis i no tornis a tenir la mala sort de topar amb els mateixos 4x4. La pista que comentes al fer més de 4 metres, la circulació a motor es permesa però no a més de 25km/h i amb grups reduïts (no recordo en número). En molts casos no val la pensa enfrontar-s’hi, és millor trucar als Agents Rurals (93 561 70 00) o responsables del Parc (938 679 452) .
    Bé, si surts un dilluns segur que no taparàs amb ningú, amb una mica de sort se’t creuarà un cabirol.
    Salut i sort.

• Photo of Bufafort
    Bufafort Mar 16, 2017

Els fets que explico van succeir un diumenge. Els dilluns no hi ha pràcticament ningú. De totes maneres gracies pels nums de telefon, me'ls apunto. Per cert, fa uns anys al Montnegre vaig veure un gat mesquer, va ser a la part més enlairada. Un animal magnific.