Biker br 28 12 JAN 2013

January 25, 2013
January 2013

near Molvice, Zagrebačka (Hrvatska)

BICIKLISTIČKE RUTE SVETE NEDELJE

Tekst: Dario Rocco
Foto: Dario Rocco
rocco.adventure@gmail.com
www.roccoadventure.com

DAN POSLIJE

Kataklizmičke vijesti o vremenskim ne-uvjetima tvrdoglavo se probijaju do mene usprkos činjenici da zadnjih deset mjeseci živim bez televizije. Sit sam bombastičnih naslova koji pršte na sve strane i jadikovanja mladih i zdravih ljudi jer nam se grad umotao u bijelo ruho. Zima je i sniježi, treba imati strpljenja i uživati u onome što zima donosi, a toga ima na pretek, a kao i sve ostalo i ona ima svojih minusa i pluseva. Stvara probleme u transportu? Znači da niste dobro opremljeni, pa je onda opcija imati strpljenja ili se opremiti. Opremiti se možemo na puno načina od zimskih guma na automobilima do krplji, dereza, turno skija i naravno posebnih guma sa snježnim profilom i čavlima za bicikl koje će nam otvoriti potpuno novi doživljaj biciklizma.

DAN PRIJE – 24h prije velike kataklizme

Ne sluteći što će se sutra dogoditi, ali u svakom slučaju htio sam iskoristiti lijep sunčan siječanjski dan za jednu turu u neposrednoj blizini Zagreba i Samobora. Riječ je o biciklističkim stazama na području grada Svete Nedelje. Turistička zajednica grada Svete Nedelje u suradnji sa lokalnim klubovima uredila je tri brdsko biciklističke staze na području svetonedjeljskih brega. Sve tri staze su kružne i međusobno povezane, a okarakterizirane su kao XC staze odnosno „cross country“ staze. Drugim riječima staze su složene tako da imaju i uspona i spustova te mješavinu podloga od asfalta preko makadama i zemljanih uskih puteljaka. Također, uređena je i rekreativna staza namijenjena više obiteljskim izletima koja spaja skelu na Savi kod Zaprešića sa jezerom Orešje i Rakitje.

KOMBINACIJA TRI U JEDAN

Obzirom da staze nisu jako dugačke odlučio sam se za jednu kombinaciju i povezao ih sve tri. Kao dobro ishodišno mjesto može se uzeti sam gradić Sveta Nedjelja jer staze praktički počinju u samom centru, a kad završite onda se možete i zasluženo nagraditi u jednoj od obližnjih ugostiteljskih radnji. Naravno moguće je rutu započeti i na nekoj drugoj točci ako vam to više odgovara. Svoju rutu započeo sam strmim usponom na sjeverni greben brežuljka iznad mjesta Srebrnjak. Nakon zagrijavanja do grebena nastavio sam na zapad lakšim usponom po zemljanom putu. Zemlja je na nekim dijelovima, koji su većim dijelom dana u hladu, bila smrznuta i tu nije bilo problema za napredovanje. Na dijelovima gdje grije sunce bilo je dosta blata, tako da preporučam ovu turu planirati u periodu stabilnijeg vremena, pogotovo ako vam smeta blato što kod mene nije slučaj.

STAZA BROJ TRI

Stazom broj tri uspeo sam se do Svetonedeljskog brega u mjestu Lackovići. Tu se put račva na lijevo i desno. Desna varijanta nastavlja stazom broj tri koja vodi do Gaja i adrenalinskog parka. Odlučio sam se za lijevu varijantu koja nastavlja putem grebena i nakon stotinjak metara asfaltom u smjeru zapada skreće prema uređenom vidikovcu na jug širim zemljanim putem. Vidikovac i odmorište smješteni su na travnatom proplanku i uređeni sa nekoliko masivnih stolova i klupica te informativnom kartom biciklističkih i planinarskih puteljaka i staza.

STAZA BROJ JEDAN I DVA

Nakon spajanja sa stazom broj jedan u mjestu Lackovići i uživanju u pogledu na Zagreb iz ptičje perspektive, nastavljam prema Kapeli Svete Marije Magdalene. Kapela je smještena na samom grebenu brežuljka u Maloj Gorici. Ovdje je također uređeno malo izletište sa stolom i klupicama te interpretacijskom pločom. Ovaj dio staze do Kapele nema tehničkih poteškoća i većinom ide nizbrdo, pa se prolazi dosta brzo. Kapelica je ujedno i sjecište sve tri staze. Ovdje je moguće kružno odvoziti dio staze broj dva i nastaviti dalje nizbrdo kratko asfaltom, a onda makadamom do Svetonedeljske ulice koja vodi do centra Svete Nedelje.

STAZA BROJ JEDAN, DVA I TRI

Ovdje je potreban dodatan oprez obzirom da se radi o kolnom putu za motorna vozila. Također vodite brigu da ste propisno označeni svjetlosnom signalizacijom u slučaju da vas ovdje zatekne sumrak kao mene. Po ovoj cesti idu sve tri staze zajedno do samog centra. Ova dionica je i najbrža po prosječnom vremenu jer je cesta praktički ravna sa laganom tendencijom prema nizbrdici. Povratak prema ishodišnoj točki iz centra nastavio sam stazom broj jedan koja ide Okićkom ulicom i odmah nakon par stotina metara kreće sve strmije uzbrdo. Za ovu dionicu koja usprkos činjenici da je asfaltna trebat će malo više snage jer je strmina respektabilnog nagiba. Uspon tu vodi sve do nekih tristo metara nadmorske visine i ponovno prema Svetonedeljskom bregu. Zadnji komad puta ide uskom zemljanom stazicom gdje će osim snage biti potrebno pokazati i nešto tehničkog znanja. Nagrada za prolazak svakako će biti odličan vidik sa jedne strane prema Samoboru, a na drugu stranu prema Zagrebu.

OPĆENITO O SVE TRI STAZE

Općenito sve tri staze obiluju odmarajućim prizorima za oko i dušu te lijepim vidicima. Sve tri staze u suhim uvjetima idealne su za početnike u brdskom biciklizmu koji tek stječu iskustvo u vožnji izvan asfaltnih putova, a imaju neki minimum aerobne kondicije. Staze je moguće također i kombinirati na više načina te na taj način prilagoditi fizičku težinu svojim željama i mogućnostima. Kartu biciklističkih staza moguće je nabaviti u turističkoj zajednici Svete Nedelje ili na internet stranicama turističke zajednice Sveta Nedelja. Staze su prohodne i očišćene te jasno označene vertikalnom turističkom signalizacijom na metalnim stupovima, a na pojedinim mjestima nalaze se interpretacijske ploče sa kartama koje pokazuju gdje se nalazite radi lakše orijentacije na terenu.

STAZA BROJ JEDAN
• Duljina rute: 10 km
• Visinska razlika: 158 m
• Vrsta podloge: asfalt, makadam, šumska staza

STAZA BROJ DVA
• Duljina rute: 13,18 km
• Visinska razlika: 228 m
• Vrsta podloge: makadam, šumska staza