Bellvei - Pantaná del Foix. - Aqüeducte del Foix - Casa Alta - Bellvei.

Photo ofBellvei - Pantaná del Foix. - Aqüeducte del Foix - Casa Alta - Bellvei. Photo ofBellvei - Pantaná del Foix. - Aqüeducte del Foix - Casa Alta - Bellvei. Photo ofBellvei - Pantaná del Foix. - Aqüeducte del Foix - Casa Alta - Bellvei.

February 12, 2019
February 2019

near Bellvei, Catalunya (España)

Bellvei - Pantano - Acueducto Foix - Casa Alta - Bellvei. Casa Alta es per els bikers de la zona un dels llocs que primer coneixes quan comences amb aquet mon de la btt, hi tambe una de les pujades que m'agrada fer per comprobar com stic de forces a les cames, ahir per la tarde vaig sortir de Bellvei pel carrer de Clariana, per tirar cap la urb. de Rocallisa, (Isabelinas) pujar pel cami del costat de les padreres, per arribar a Clariana, seguir pujant fins el diposit de l'aigua, i arribar al cami asfaltat de la Masia la Creu, seguir endevant per girar a l'esquerra a pista motera, fer tota la baixada fins prop de cal Bledet, seguir pel sendero que bordeja el llac del pantá del Foix, seguir el sendero fins la paret de la presa, sortin a la carretera, un cop alli agafar a la ma esquerra 300m, direcció Castellet, per agafar el cami que ara ja amb pujades casi continues arribar a la Casa Alta, pro un cop vaig ser al creuament del cami que ve del aqüeducte, i com tenia tems vaig girar a la dreta per aquet cami, fins arribar a l'aqüeducte, fer un parell de fotos, mitja volta i amunt, ara ja si fins trobar la pujada de la Cal Cremat, i coronar Casa Alta un km. mes endebant, baixada rapida cap a Torrelletes pel cami de la Bovera, despres cap Castellet, per girar a la dreta per agafar el cami que travessant per demunt del Foix pujar cap el Corral de Rafecas direcció l'Arboç, pro trencar a l'esquerra despres del pas del torrent, per anar a buscar el cami enquitrenat que porta a la creu del terme, d'aqui a la Gornal i pel sendero de la Betzinera del 101, arribar a Bellvei.
30 km. ben treballats, i una mes!.

PictographBridge Altitude 295 ft

Aqüeducte del Foix.

Aqüeducte de l'aigua de Vilanova i la Geltrú, Príncep Alfons submergit en el pantà de Foix, aquest aqüeducte està fora d'ús, l'aigua circula per un altre lloc, quan fou construït aquest embassament inaugurat l'any 1929.[1] Història " ... por aprovechar un pequeño manantial situado cerca de Castellet ..."[1] "... formaron en 30 de agosto del 1855 una sociedad con la razón Samá - Raventós y compañía ..."[1] "Continuadas con infatigable perseverancia las obras por esta sociedad, diósse cima felizmente a tan importante empresa, celebrándose su buen éxito con magnificas fiestas en los dias 16, 17, 18 y 19 de enero de 1861 ..."[1] "El acueducto, que lleva el nombre del Príncipe Alfonso, que así se titulaba a la sazon el que hoy es rey de Espaá y cuya inauguración se autorizó por R.O. de 15 de enero de 1851, mide 17.000 varas; tienen 36 túneles, uno de 3.500 varas y otro de 2.000; 2 puentes de 18 varas de alto y 100 de largo el otro y dos sifones abiertos en peña viva, de 160 palmos de profundidad por 432 de extensión el uno y 102 palmos por 308 el otro."[1]