Bellmunt d'Urgell - Canal d'Urgell Primera Sèquia a Bellcaire - Camí Ral a Bellmunt d'Urgell

December 6, 2016

near Penelles, Catalunya (España)

Ruta realitzada a principis de novembre del 2016. Planera i fàcil, seguint els camins.

Sortim de Bellmunt d'Urgell i ens dirigim cap al canal, Primera Sequia del Canal d'Urgell, direcció sud-oest cap a Bellcaire d'Urgell.
A mesura que anem resseguint el canal trobem diversos cultius de regadiu, panís i arbres fruites majoritàriament; però també oliveres i cereals, cultius de secà. Durant tot el recorregut també anem trobant petits estanys utilitzats per regar, on hi podem trobar varies espècies de flora i fauna pròpies de les zones d'aigua.
Actualment ja no és comú trobar grans plataners vorejant la banqueta del canal, tot i que hi ha algunes zones on s'han conservat, i altres on creixen brots o hi ha altres tipus d'arbres.

Recomanada de fer a qualsevol època de l'any, el paisatge està en canvi constant; gràcies a la diversitat de conreus, als arbres caducifolis, les boires, la mirada del viatjant...

He assenyalat alguns punts d'interès històric, esbarjo i geològic: Lo Morinyol, les trinxeres, la font amarga...
Des de dalt les serres i punts es pot gaudir de la Plana d'Urgell al sud, els Pre-pirineus i Pirineus per la vessant nord i bona part de la Serra de Bellmunt.