Behovia/Hendaye - Nantes (La Vélodyssée o Eurovelo 1)

Photo ofBehovia/Hendaye - Nantes (La Vélodyssée o Eurovelo 1) Photo ofBehovia/Hendaye - Nantes (La Vélodyssée o Eurovelo 1) Photo ofBehovia/Hendaye - Nantes (La Vélodyssée o Eurovelo 1)

-17 ft
2 days 18 hours 55 minutes
23 days 5 hours 23 minutes
July 13, 2019
July 2019

near Behobia, País Vasco (España)

Aquest és un fantàstic viatge que segueix el traçat de la Vélodysée ( tram dins de l'Eurovélo 1), recorrent part de la costa atlàntica francesa. Des de la frontera natural entre Euskadi i França, el riu Bidasoa, fins a Nantes.
Les 22 etapes que comprén el traçat, ha estat realitzat en BTT's arrossegant dos remolcs, tot i que, es tracta d'una ruta de cicloturisme. En un remolc hi duiem la Tiula, una pastor alemanya de sis anys, i a l'altre la Isona, la nostra filla de quatre mesos. I és ella precisament, qui ha marcat el ritme dels tempos de les etapes.
Per ella també hem de sotmetre'ns a certes comoditats, a l'hora d'allotjar-se i passar la nit. Per això, el track va ben bé, de porta a porta, on comencem i on acabem l'etapa, per aquest motiu, hi ha jornades que hem hagut de sortir de la ruta per trobar allotjament, i això fa que haguem d'haver fet més quilómetres en el total de la ruta.
Esmentar també que hi ha trams de rectificació de la ruta, per pèrdua dels indicadors o equivocació nostra ( etapes 5, 9, 17....)
A més a més, el clima també ens ha marcat les distàncies, en creuar un episodi de dies amb Canícula, calia adeqüar les etapes amb les altes temperatures.
Doncs tot i la combinació de tots aquests elements, hem pogut viure aquesta aventura creuant tota la regió de Nouvelle-Aquitanie, i part de la del Pays de la Loire. Cal remarcar la gran diferéncia de la primera regió, on trobem la ruta molt més ben indicada i per fantàstics carrils-bici i/o fantàstiques vies verdes, com la que creua els boscos de Landes. Tot i que també es comparteixen varis trams de carreteres locals amb la circulació de vehicles.
I evidentment, alhora de creuar en vaixell, l'estuari de Gironde, on desemboca el riu Garona, el GPS va continuar registrant.
El problema de les grans poblacions, és trobar les indicacions, i sobretot si estroben en obres, i desviacions sense senyalitzar. Com ens ha passat només sortir a Hendaye, Bayonne, Rochefort, les Sables d'Olonne i l'arribada a Nantes.
Una última observació, comentar que en trams, veiem que la ruta fa masses voltes , sobretot en creuar algunes poblacions, per anar a parar aun mateix punt, el qual s'hi pot arribar de manera més directa i evident.

Etapa 1 : Behovia/Hendaye - Anglet

Etapa 2 : Anglet - Capbreton

Etapa 3: Capbreton - Cap de l'Homy

Etapa 4: Cap de l'Homy - Mimizan Plage

Ychoux

Parada per dinar, i passar quebaixi el sol de la Canícula

Etapa 5: Mimizan Plage -Ychoux- Parentis en Born

Biscarosse Plage

Punt de parada per dinar