Begur - Quermany gros - Torroella de Montgrí ( Ruta circular )

March 11, 2018
March 2018

near Begur, Catalunya (España)

Ruta circular Begur - Quermany gros i Torroella de Montgrí.
El recorregut ha estat d’uns 47km, 3 hores i 46 minuts amb parada a esmorzar a la plaça de la vila de Torroella.
Es surt del c/ Dalma i Bernat ( Begur ) amb direcció a l’hípica Begur tot seguit es pot observar les sorreres i passades aquestes es troba la fita on els tres límits fronteres de les poblacions de Begur, Regencós i Pals es toquen.
Es puja fins al Quermany on tenim una esplèndida panoràmica de tot l’Empordà. D’aquest punt es pot observar per on discorrerà el recorregut que es té per endavant.
Baixant pel Quermany s’arribà al primer poble, Pals. Aquest el voregem i es posa direcció els arrossars, desembocadura del riu Ter. En aquest punt es pot observar les Illes medes. Se’n fila riu a dalt observant les aus que van a refrescar-se al riu. Arribats al pont d’entrada a Torroella es posa direcció a la plaça de la vila on es fa un breu esmorzar.
Es torna a reprendre la marxa posant direcció pont de Torroella on s’agafarà el camí direcció a Gualta – Fontanilles – Fontclara – Sant Julià de Boada per a tots aquests poblets de l’Empordà es podrà observar els camps de pomers.
Arribats a Regencós es visitarà l’antiga font on s’havia de bombejar l’aigua que baixa del Quermany.
Es torna agafar direcció Begur tot passant pel camí d'anada.

Ruta circular Begur - Quermany gros i Torroella de Montgrí.
El recorrido ha estado de 47Km, 3 horas i 46 minutos con una parada de almuerzo en la plaza de la vila de Torroella.
Se sale de la c/Dalma i Bernat ( Begur ) con dirección a la hípica Begur seguidamente se puede observar los arenales y pasados estos se ve el hito donde los tres límites fronterizos de las poblaciones de Begur, Regencós i Pals se tocan.
Se sube hasta el Quermany donde se tiene una esplendida panorámica de todo el Ampurdan. Des de este punto se puede observar por donde se hará el recorrido que se tiene por delante.
Bajando el Quermany se llega al primer pueblo, Pals. Este se deja de lado y se pone dirección los arrozales, desembocadura del río Ter. En este punto se pueden observar las islas Medas. Se coge rio arriba viendo las aves como se refrescan en el río. Llegados al puente de entrada de Torroella se pone dirección a la plaza da la vila donde se hará un pequeño almuerzo.
Se vuelve a reemprender la macha poniendo dirección al puente de Torroella donde se cojera el camino dirección a Gualta – Fontanilles – Fontclara – Sant Julià de Boada por todos estos pueblecitos del Ampurdan se verá sus campos de manzanos.
Llegados a Regencós se visitará la antigua fuente donde se tenía que bombear el agua que baja del Quermany.
Se vuelve a coger dirección Begur pasando por el camino de vuelta.

• víctor cabrera Mar 13, 2018

Gran ruta y gran guía!! Recomendable