Banys Sant Vicenç Castellnou Midos Aristot Costa-Revol

October 18, 2023
October 2023

near el Pont de Bar, Catalunya (España)

Ruta de el Pont de Bar a Castell nou de Carcolze passant per:
- Refugio Coll De Midos (18.1 km)
- Coll de Dalt (23.3 km)
- Coll de Queralt (24.0 km)

L'objectiu d'avui és pujar al turó de Costa-rèvol (2.191 m) a l'Alt Urgell. Amb justícia, no arriba als 2.200 per 8 metres i no pertany al repte dels 100 cims de la FEEC, però la panoràmica i la magnitud de l'esforç per arribar justifica que consti en aquest apartat. A més, el mapa de Topo Pirineos indica que un cim sense nom, entre el coll de la font d'Aristot a la pista, i el collet de la Llosella i el turó de Costa-rèvol té 2.201 m d'altitud; per l'ICGC aquest punt té una altitud de 2.198 m.

El punt de sortida és als Banys de Sant Vicenç (826 m), un petit nucli de població del municipi del Pont de Bar, amb un hotel-balneari, que dona nom al poble, a la vorera dreta del Segre. Ens dirigim cap a Castell de Carcolze per asfalt un altre poble del municipi alt-urgellenc del Pont de Bar, amb un curiós cementiri dintre del poble, a sota de l'església. Enfilem la pista capa a Bescaran i arribem al pla i collet de Sorri (1.486 m): poc després, deixem a l'esquerre la pista que puja al roc Beneidor, cim, aquest sí, que pertany al repte dels 100 cims de la FEEC. Seguim, deixem la pista cap a Bescaran a la dreta i comencem la pujada cap a Midós i Aristot, deixant a la dreta la pista que porta a la collada Pimes i la Rabassa. La pista passa per sobre del refugi forestal del coll de Midós, supera una 'canadenca' i encara puja una mica més per arribar al coll de la Font d'Aristot (2.190 m). Aquí, fem un fora pista pels prats fins a un petit cim, la collada de Llosella, el turó de Costa-rèvol i el petit refugi de pastors. Gaudim de la panoràmica sobre la serra del Cadí i el Pedraforca. Tornem a la pista i no ens queda més que baixar fins al coll de Dalt (dreta), la collada de Queralt a on girem a la dreta i continuem baixant. El track segueix una pista secundària que ens porta directament a Castellnou, però podríem seguir per la pista més evident fins al poble d'Aristot. Observacions: amb el Toni Talarn