Banyoles st martiria stpallari puig clara

April 18, 2024
December 2020

near Banyoles, Catalunya (España)

Pujarem el Puig de Sant Martirià i Sant Patllari tot sortint de Banyoles a la comarca del Pla de l'Estany. El Puig de Sant Martirià pertany als 100 cims de l'ICGC i el de Sant Patllari al repte 100 cims de la FEEC. Sant Martiri és molt a prop de Banyoles i constitueix un mirador privilegiat sobre l'estany més que un puig malgrat el seu reconeixement pel ICGC. Conserva les restes del convent de Sant Martirià i oliveres i xiprers que ens fan sentir a prop de la cultura mediterrània. Baixem en direcció al llac i anem a buscar Sant Miquel Sesvinyes. Continuem baixant fins a la riera de Rodeja (alguns mapes posen Merdançà) i en lloc de creuar-la seguim pel llit del riu (la riera transcorre per sobre d'uns xalions), corriol, creuem la mateixa riera i sortim a una pista que ens serveix per pujar al coll de Guixeres, can Soler i can Ginestar. Fem uns metres de carretera i ens desviem per anar al bosc 'escultural' de Can Ginebreda. A les portes de can Nierga prenem un corriol que ens porta a prop de Pujarnol (ermita de Sant Cebrià de Pujarnol i castell de Pujarnol) i poc després a l'esquerra, per pista, fins a dalt a l'ermita de Sant Patllari (església romànica inclosa en l'Inventari del Patrimoni Arquitectònic de Catalunya) on hi ha un petit refugi lliure i bones vistes. Baixem per pista/sender fent una visita al mirador. La baixada també per pista divertida fins a creuar l'asfalt i fer una suau pujada fins al Puig Clarà i el seu mirador. Baixem per corriol de força bon fer fins als conreus de can Morgat, una mica de pista i corriol ample pel costat de l'estany fins al final (millor anar per la carretera si creien que podem molestar als caminants). Hem descobert que el Pla de l'Estany no és pla, que és molt més que l'estany i què té pistes ben mantingudes i corriols possibles. Observacions: Ruta a partir de boscbosc, usuari de Wikiloc.
Més rutes i propostes a: https://www.bttpirineus.org/