Banyoles - Sant Nicolau - Coll Portelles - Coll Bastarra - Mieres

Photo ofBanyoles - Sant Nicolau - Coll Portelles - Coll Bastarra - Mieres Photo ofBanyoles - Sant Nicolau - Coll Portelles - Coll Bastarra - Mieres Photo ofBanyoles - Sant Nicolau - Coll Portelles - Coll Bastarra - Mieres

April 21, 2013
April 2013

near Banyoles, Catalunya (España)

IBP=84. La major part per pista. La pujada a Rocacorba per asfalt. Un parell de trams tecnics.

Sortida des de Banyoles. Pujem per la carretera de Rocacorba, per estalviar forçes.. passem per Pujarnol, i continuem pujant, fins arrivar al Pla de Sant Nicolau. Parada obligada per anar a la font.

Continuem pujant per la carretera, uns 200m. Veurem una pista a la dreta. L'agafem, i anem seguint, fins arrivar a la predra dels tres senyors. A partir d'aquí, baixada molt tècnica (mol dolenta per els no pros). Molta pedra solta, moltes lloses, i molts de forats. Així fins arrivar al Collet de portelles.

A partir d'aqui, pista força bona, i transitable. Si us fixeu, veureu alguna pedra tosca, que suposem va venir volant dels volcans d'olot. Passem el Coll de Bastarra. Clapes de terra vermella, curioses.

Anem seguint la pista fins a l'Ermita del Freixe. Força arreglada, i amb bona vista. Val la pena fer una parada. Seguim per la pista uns 400m, i trovem un cami estret a la dreta, que es la baixada cap a Mieres.

La baixada es per una trialera molt estreta, plena de revolts, branques, pedres,... Gens recomanable, i força perillosa. Hi ha l'opcio de seguir per la pista, i baixar fins a Mieres per la carretera.

La tornada, per la carretera de Mieres a Banyoles. No hi ha gaire transit, i molts de ciclistes.