Banyoles-Sagrat Cor-St Ferriol-Besalú-Banyoles

Photo ofBanyoles-Sagrat Cor-St Ferriol-Besalú-Banyoles Photo ofBanyoles-Sagrat Cor-St Ferriol-Besalú-Banyoles Photo ofBanyoles-Sagrat Cor-St Ferriol-Besalú-Banyoles

March 2, 2015
October 2014

near Banyoles, Catalunya (España)

Surto de Banyoles i vaig pel lateral de l’estany cap a trobar el camí que puja a Usall per asfalt. Hem desviu per passar al costat de Sant Cristòfol d’Usall i vaig cap al Pla de Martís.

Giro passat el pont sobre la variant cap a Can Malloles i cap al paratge de Les Coves de Serinyà. D’aquí arribo a Serinyà pel corriol al costat del rec i vaig a buscar el corriol que hi ha al costat del cementiri que hem deixa a Can Gatielles.

Faig un petit tros d’asfalt fins al trencant per agafar la pista que terra en direcció a Ca n’Illa. Just abans d’arribar-hi creuo el Ser per la passera i vaig pel corriol que puja fins al Mas La Bruguera i el veïnat de Baió.

Segueixo endavant fins a trobar l’encreuament on hi ha el camí que va a Besalú creuant la Riera de Junyell després d’unes fortes rampes de baixada que a la tornada hauré de pujar. Segueixo ara amunt fins a passar al costat de Can Deri on comença la baixada fins al Mas Font.

Aquí giro a l’esquerra per agafar una pista que va a sortir a la carretera asfaltada que va al veïnat de Juinyà. Giro a l’esquerra i comença la pujada primer per asfalt i després per pista de terra que hem portarà fins al Sagrat Cor amb rampes bastant dures.

Des del Sagrat Cor, desfaig una part del camí i segueixo avall fins al Coll del Bruc. Segueixo avall i comencen un seguit de puja i baixa fins al Collet de Bet i fins al trencant que va a Sant Silvestre del Mort.

Jo segueixo pista avall fins a un planer que sembla que s’acabi, però no, aquí comença la part més divertida, un corriol de baixada que va en direcció cap a Sant Ferriol passant al costat de la casa en ruïnes de l’Om. Val la pena aturar-s’hi per les vistes cap a l’alta garrotxa.

Segueixo avall, i compte de no passar-se el trencant si es vol anar fins a Sant Ferriol. Jo hi vaig a donar un tomb i torno un altre cop cap al corriol que baixa decidit fins a passar al costat de Can Lladrers i va a sortir a la pista més bona que baixa de Sant Ferriol.

Segueixo baixant, ja per la pista més bona fins a passar al costat de la Teularia i més endavant el càmping fins a passar pel trencant del Camp Rodó i El Candell on després de la forta baixada asfaltada hem de seguir recte amunt pel camí més empedrat sinó aniríem a Besalú.

Seguim amunt fins a passar per sota del Mas Martí i anem a sortir a la carretera de l’anada. Desfem part del camí fet fins a tocar del veïnat de Baió, incloent les fortes rampes que hem baixat, però ara en comptes de passar pel mig agafem el corriol que puja a mà dreta i passa per sobre.

Baixem un tram fins a un encreuament de corriols i allà giro a la dreta per anar a buscar-ne un de més ample i molt divertit que enllaça amb el que baixa del Collet de Besalú o Sant Josep. Segueixo avall i després de creuar el Ser per la passera, compte que rellisca molt i hi arribem després d’una baixada, passem al costat de Ca n’Illa i cap a Serinyà un altre cop i d’aquí seguir el camí de l’anada fins a Banyoles.