Photo ofBanyoles - Puig Clarà - St. Miquel Sesvinyes - Besalú - Serinyà - Lió - Banyoles Photo ofBanyoles - Puig Clarà - St. Miquel Sesvinyes - Besalú - Serinyà - Lió - Banyoles Photo ofBanyoles - Puig Clarà - St. Miquel Sesvinyes - Besalú - Serinyà - Lió - Banyoles

8 hours
August 2, 2018
August 2018

near Banyoles, Catalunya (España)

Aquesta sortida la vàrem fer al migdia i en plena onada de calor (37,6ºC de màxima a Banyoles). Sembla estrany que als nostres 65 anys encara no tinguem seny. Val a dir que la férem amb bicicleta elèctrica.
Varem seguir el track Banyoles - Besalú - Banyoles pujada a Wikiloc per Lluis T. i que la qualifica de dificultad Fácil. M'agradaria saber quins criteris utilitza per qualificar aixi aquesta ruta. Em sembla que com a mínim es podría qualificar com a Moderada, excepte dos trams en baixada no gaire llargs amb roca i forats que jo qualificaria de Difícils. Els vaig fer baixant de la bici i el dia que repeteixi aquesta sortida els esquivaré buscant alternatives (ha de ser fàcil trobar-les)

PictographPhoto Altitude 656 ft

PictographPhoto Altitude 961 ft

Aquests petit Puig de 315 metres d’altitud s’ha convertit en un fantàstic mirador del sector oest de l’Estany de Banyoles. Puig Clarà forma part d’un conjunt de petits turons d’origen eocènic que volten l’Estany de Banyoles com Sant Patllari, el Puig de les Gitanes o el Turó de Can Morgat i que dibuixen la conca hidrogràfica de l’Estany. Als peus del Puig es pot gaudir d’unes fantàstiques vistes de les llacunes de Can Morgat, un conjunt de diverses llacunes creades l’any 2006 en un projecte de recuperació dels ambients aquàtics de l’entorn de l’Estany. Disposa de dos miradors de fusta amb vistes als 360º, el que també perrmet veure part del Prepirineu i Pirineu.

PictographReligious site Altitude 833 ft

Petita ermita romànica d'una sola nau, amb absis semicircular, construïda amb carreu irregulars de pedra sorrenca. A la façana nord sobresurt una capelleta, mentre que a la façana sud es conserven tres contraforts, indica que l'ermita havia estat adossada a una masia. Les primeres notícies d'aquesta ermita daten del 1208, però possiblement el seu orígen es remunta als segles X-XI, Fins a època recent, s'hi custodiava una talla romànica policromada de la Mare de Déu amb l'infant que actualment es troba desapareguda.”

PictographReligious site Altitude 853 ft

PictographPhoto Altitude 446 ft

PictographMonument Altitude 449 ft

Casa pairal de grans dimensions, amb dues masoveries i capella. La casa principal te tres plantes i golfes tancades, tres crugies, i coberta a dues aigües. Té una gran terrassa a la primera planta sobre tres espais coberts amb voltes a mena de porxada. Se sap que fins a l'any 1258 Berenguer de Collfort havia percebut drets dominicals del mas Illa de Serinyà, i que van ser posteriorment venuts a Bernat Prat de Besalú. L'apariència actual data d'una remodelació feta al segle XVIII, com indica la data gravada de 1790 gravada a la porta i una balconada. En 1811es van dur a terme altres reformes posteriors.

PictographRiver Altitude 466 ft

PictographRiver Altitude 440 ft

El riu Ser neix a la Serra de Finestres prop de Santa Pau dins del Parc Natural de la Zona Volcànica de la Garrotxa. Davalla pel sud fins al nucli de Santa Pau quan canvia el seu curs cap a l'est recollint aigües de diversos torrents i rieres entre ells el Ritort fins a arribar a Serinyà el qual depassa pel nord fins a desembocar al Fluvià. La seva conca, incloent els seus afluents, recull aigües dels municipis de Santa Pau, Sant Ferriol, Besalú (la Garrotxa), Serinyà, Sant Miquel de Campmajor i Mieres (Pla de l'Estany). Ens va sorpendre el cabal que duia i la gran quantitat de peixos

Ens va sorpendre el cabal que duia i la gran quantitat de peixos. Hi vàrem fer una bona sucada!