Banyoles-Fontcoberta-Vilademí-Bon Aire-Vilert-Crespià-Esponellà-Banyoles

Photo ofBanyoles-Fontcoberta-Vilademí-Bon Aire-Vilert-Crespià-Esponellà-Banyoles Photo ofBanyoles-Fontcoberta-Vilademí-Bon Aire-Vilert-Crespià-Esponellà-Banyoles Photo ofBanyoles-Fontcoberta-Vilademí-Bon Aire-Vilert-Crespià-Esponellà-Banyoles

December 16, 2016
December 2016

near Banyoles, Catalunya (España)

Ruta entretinguda on en la primera part aniré fent corriols que no coneixia per enllaçar-los després amb algun tram de pista i acabar fent una forta pujada i uns últims trams de corriol de baixada.
Surto de Banyoles i enfilo cap al Puig de Sant Martirià per escalfar cames de bon matí. Baixo i vaig cap al veïnat de Mas Usall, on giro cap a Can Seraia i el veïnat de Figueroles on ja començo a trobar molt de fang i roderes de tractors que dificulten una mica l'avançada.
Un cop creuada la riera de Melianta començo la pujada fins al poble de Fontcoberta i creuo la carretera per agafar el corriol que baixa de forma ràpida fins a enllaçar amb el corriol que puja cap a Vilademí. Està molt enfangat i hi ha força roderes de motos i buggies que dificultes la pujada ja de per si dura. Arribo a la masia La Canova i allà ja es converteix en pista fins arribar a Vilademí.
Just abans d'entrar al poble hem desvio a l'alçada del mas Can Puig a la dreta per una pista una mica desdibuixada que va baixant fins a creuar el Torrent de la Ferriola.
La pista continua ara una mica més neta i ample fins que s'hauria de convertir en un corriol però aquest s'ha perdut.
No queda altre solució que creuar un tram pel mig d'un camp (COMPTE SI HA PLOGUT PERQUÈ QUEDEREU BEN ENFANGATS I MOLLS DE PEUS) i enllaçar amb un corriol que va pujant força net.
En un punt, el deixem per agafar-ne un de més embardissat, amb algun tronc al mig però que es pot fer bé fins que sortim a la pista que ve de Vilademí.
Remunto uns metres i hem desvio per agafar el corriol que puja cap al Bon Aire i després agafo al mig de la corba l'altre corriol que va fins a tocar de Vilademí.
Un cop a la pista la remunto un tros fins a agafar un altre corriol que va a passar al costat de l'Alzina Reclamadora i va a desembocar a la pista que correspon al GR-1.
En faig un petit tram per agafar un altre divertit corriol de baixada que acaba amb un parell de salts i creuant un petit tram de camp s'agafa el corriol que va a sortir a la pista que baixa fins a Vilert.
A Vilert m'arribo fins a la Resclosa a fer un mos i després vaig a creuar el Fluvià per la passera i faig un petit tram d'asfalt fins al mas La Torre on agafo un corriol que puja per baixar tot seguit fins a sortir als camps de noguers que porten fins a Crespià.
De Crespià a Esponellà toca asfalt per creuar el Fluvià i després agafo el corriol que puja en direcció al Castell d'Esponellà amb fortes rampes fins a sortir per sobre del veïnat de Martís.
Agafo corriol de baixada fins a Martís i vaig a creuar tot el Pla de Martís fins a Sant Cristòfol d'Usall i un altre tram d'asfalt fins a Can Po on vaig a buscar el corriol que creua la carretera de Banyoles a Serinyà i va a sortir a l'Estany.
Continuo sense poder pujar als boscos de Can Morgat pels treballs de desbrossament del bosc així que vaig fins a Can Morgat i vaig a pujar fins a creuar la Riera Castellar per fer l'última baixada per corriol fins als Tenyers i cap a Banyoles donant per acabada la sortida.