Banyoles-Fontcoberta-Sta Caterina Espasens-Ollers-Banyoles

Photo ofBanyoles-Fontcoberta-Sta Caterina Espasens-Ollers-Banyoles Photo ofBanyoles-Fontcoberta-Sta Caterina Espasens-Ollers-Banyoles Photo ofBanyoles-Fontcoberta-Sta Caterina Espasens-Ollers-Banyoles

-355 ft
March 5, 2015
November 2014

near Banyoles, Catalunya (España)

Sortida cap a la zona de Santa Caterina d’Espasens per estirar les cames i fer alguns bons corriols ben divertits. Surto de Banyoles enfilant cap al veïnat de Mas Usall i anant a buscar la pista que hem portarà fins a Fontcoberta.
Travesso la carretera i agafo el primer tram de corriol que en baixada i pel mig del bosc hem porta a passar pel costat de l’alzina de Puig Saguàrdia i després fins a una zona on tornen a talar arbres i hi ha les ruïnes de Can Llagosta.

Passo entre mig per anar a buscar un altre corriol que en planer i lleugera pujada hem portarà fins a la carretera de Vilavenut, tenint que fer un molt petit tros pel mig d’un camp fins a l’asfalt. Segueixo avall i giro a la dreta per anar en direcció al Mas Sant Bartomeu on s’acaba l’asfalt i ja torna a ésser pista de terra.

Seguim endavant i després d’una petita rampa, ja planegem fins a l’alçada de Can Casica on agafarem un altre divertit corriol de baixada fins a sortir a la carretera cimentada que puja al veïnat de Palol de Farga.

Creuem el veïnat i girem a l’esquerra per agafar la pista que amb pujada constant arribar fins a l’ermita de Santa Caterina d’Espasens. Faig un mos i desfaig un tros de camí fins a l’encreuament per on he pujat. Ara segueixo recte per la pista que va planejant fins arribar a la carretera de Vilavenut a Galliners.

La travesso i agafo corriol ample fins a sortir a la pista en més bon estat que va cap a Can Motes i Sant Martí d’Ollers. Segueixo la carretera asfaltada fins just al primer trencant on giro a la dreta per agafar la pista de baixada que passa al costat de Cal Parent i es torna cimentada fins a l’alçada de Ca l’Alzina.

Faig la volta per darrera la masia i vaig en direcció a Can Pere Vilar i després cap a la pista més bona que de baixada girant primer a l’esquerra i al cap de poc a la dreta hem portarà cap a Vilert passant al costat del Mas Abella.

Vaig a buscar la passera per passar el Fluvià i agafo a l’esquerra la carretera asfaltada que passant al costat de La Torre va a sortir a la que va d’Esponellà a Crespià. Giro a l’esquerra i avall cap a creuar el pont d’Esponellà i després agafo la pista de terra que va cap al càmping.

Just abans de la subestació elèctrica agafo la pista més estreta que en pujada constat hem portarà fins a Martís. Giro a la dreta i vaig cap a la Creu de Martís i faig una volta pel Pla de Martís anant en direcció a Les Llacunes i després cap a Sant Cristòfol d’Usall.

D’allà giro a l’esquerra i vaig cap a la urbanització dels Pins i cap a la dreta per la carretera que baixa cap a Banyoles però hem desvio per fer la pujada al Puig de Sant Martirià i baixar pel costat del cementiri.