Photo ofBanyoles-Fontcoberta-Corriols Sta Caterina-Cim Bon Aire-Corriols Vilademí-Corriol Martís-Banyoles Photo ofBanyoles-Fontcoberta-Corriols Sta Caterina-Cim Bon Aire-Corriols Vilademí-Corriol Martís-Banyoles Photo ofBanyoles-Fontcoberta-Corriols Sta Caterina-Cim Bon Aire-Corriols Vilademí-Corriol Martís-Banyoles

November 20, 2016
November 2016

near Banyoles, Catalunya (España)

Ruta força entretinguda on faré una colla de corriols, alguns de baixada molt divertits i altres que serà una mica més complicat per la gran quantitat d'arbres caiguts i branques que faran que haguem d'anar amb compte. Vaig aprofitar per fer una mica de neteja.
Surto de Banyoles i enfilo cap al veïnat de Mas Usall, creuo la variant i giro a l'esquerra a Can Seraia per anar a buscar el camí que porta fins a Fontcoberta.
Aquí agafarem el primer corriol del dia, ràpid i divertit que passa al costat de l'alzina reclamadora de Puig Saguardia i continua fins a trobar-nos amb la carretera que va a Vilavenut.
Petit tram d'asfalt fins al Mas Sant Bartomeu i agafo pista fins a l'alçada de Can Casica on agafem el corriol potser més divertit de la jornada, amb baixada i força net encara que cal estar atent per no equivocar-se fins a sortir a camí cimentat que puja al veïnat de Palol de Farga.
Aquí giro a l'esquerra i just a l'alçada d'unes granges agafo pista que puja a la dreta on trobo una batuda de senglars. Just quan passo els gossos acaben de trobar un grup d'una quinzena i els fan anar cap a l'altre costat així que jo aprofito per passar en direcció a Santa Caterina d'Espasens per un corriol que arriba fins a davant.
Marxo de Santa Caterina per una pista i deseguida la deixo creuant un pastor doble i seguint un corriol en pujada que cada cop es va tornant més embardissat. Torno a creuar un altre pastor doble i després d'uns metres el corriol ja s'acaba i va a sortir al costat d'un camp. Compte si fa poc que ha plogut perquè quedareu ben enganxats.
Vaig a sortir a tocar de la carretera i faig un petit tram d'afalt.
Giro a l'esquerra i després a la dreta per anar fins a la carretera que va a Ollers per pista, la creuo i agafo la pista que correspon al GR-1 fins que la deixo per provar sort amb un corriol que s'acaba una mica més amunt en un camp. El mateix, si ha plogut pot ésser un enganxament total.
Enllaço altre cop amb el GR-1 i passo al costat de Cal Tonet. Uns metres més endavant hem desvio a la dreta per agafar el tram que va fins a Vilademí fins que el deixo per provar un corriol que hem porta fins al cim del Bon Aire on hi ha un dipòsit d'aigua i un punt geodèsic.
Torno al corriol ample i just a la corba abans d'enllaçar amb el GR-1 agafo un altre corriol que gairebé no es veu que hem portarà a enllaçar amb el que va fins a Vilademí. Aquest tram està molt embardissat i brut, amb molts arbres al mig del camí i molta branca trencada. Cal anar amb compte però és força entretingut.
Arribo a tocar de Vilademí i agafo un altre corriol més net que passa per una alzina reclamadora i creuant un tallafoc hem porta fins al GR-1.
Allà segueixo la pista a la dreta fins a passar al costat de Can Canet i segueixo el tram asfaltat fins que segueixo recte per anar a buscar un altre corriol molt divertit de baixada fins a Martís.
Creuo el Pla de Martís i passant per Sant Cristòfol d'Usall vaig a buscar la carretera que baixa fins a Can Po. Allà giro a l'esquerre i corriol que passa per sota el pont de la carretera de Banyoles a Serinyà i vaig a sortir al costat del Turó de Can Morgat.
Vull pujar però veig que han tallat l'accés perquè estan talant arbres. Espero que el corriol que hi pujava no desaparegui.
Faig la volta a l'Estany i vaig per Can Morgat cap al paratge dels Tenyers i fer el corriol de baixada que va a sortir al Frigolet on dono per acabada la sortida.